VIC PA-2013 - x5.0 eller x5.5 og 2.2V, 2.3~
Fra : Rudy

Dato : 13-07-02 19:32

masser af " dumme " spørgsmål til eksperterne her.

1. Skal jumpersettings på 5 eller 5.5 for at have max.performance ?

AMD K6-2 500MHZ
163 MB SDRAM 100 MHZ
GForce2 MX/MX 400 32MB
Seagate 20GB 5600upm kører ATA 33

2. Skal man køre prg. "IDEtool" før eller efter 4in1 drv.installationen.
Eller måske slet ikke?

3. Hvordan el. kan man O/C BUS ? ( læser om 37.5 Mhz her på NG )

4. Har øget fra 2.2V til 2.3 V.** Hvad gør man egentligt ved at øge sp.?
**

vh
Rudi
WIN98

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 14-07-02 02:24

> 1. Skal jumpersettings på 5 eller 5.5 for at have max.performance ?

Hvilken jumper er det lige du mener ? Den der styrer multipieren ?
Hvis det er, skal den stå på 5.5 for max performance, men da du skriver at
din cpu er 500 mhz vil det betyder at du overclocker din cpu med 50 mhz,
og så kan du risikere at din CPU bliver ustabil.

> 2. Skal man køre prg. "IDEtool" før eller efter 4in1 drv.installationen.
> Eller måske slet ikke?

Øh. Kender ikke lige programmet.

> 3. Hvordan el. kan man O/C BUS ? ( læser om 37.5 Mhz her på NG )

De 37.5 mhz er hastigheden på din PCI bus, som er 1/3 af CPU bus.
Det man clocker på at CPU bushastighed, og jeg vil gætte på at du kører med
100 MHz bus. Du kan godt prøve at clocke den også, men det kan få
konsekvenser i stabilitet og endda datatab i ekstreme tilfælde.

> 4. Har øget fra 2.2V til 2.3 V.** Hvad gør man egentligt ved at øge
sp.?
> **

Man skal IKKE pille ved vcore på CPU'en medmindre man overclocker den, og
ved hvad man laver. Det eneste du i dit tilfælde får ud af det her, er at
CPU'en bruger mere strøm, og derved udvikler mere varme.

Vh
Andreas Jeppesen

Fra : tubs

Dato : 14-07-02 08:59

Altid først din Win, og derefter 4in1 og evt en busmaster.
Du bør køre 5x og 100Hz samt 2,2V det virker perfekt hos mig.
5,5x og 2,3V udviklede meget varme og var ustabilt

Fra : Rudy

Dato : 14-07-02 23:51

Takker alle for infomationerne.

Rudi