Baldrianrod
Fra : Randi Kristensen

Dato : 13-07-02 17:44

Hej alle sammen

Hvad er jeres erfaring med Baldrianrod?

Hilsen Randi

Fra : Niels Peter

Dato : 13-07-02 18:41

"Randi Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> skrev i en
meddelelse
news:d8b0df92341d22bcb3212692fff4cb68.94417@mygate.mailgate.org...
> Hej alle sammen
>
> Hvad er jeres erfaring med Baldrianrod?

At det virker på katte nærmest som hash virker på mennesker ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Brizz

Dato : 13-07-02 18:40

> Hvad er jeres erfaring med Baldrianrod?

Har det i dråbe form hvis det er det du tænker på? og vores hunkat bliver
sindssyg..på den gode måde.. hun gnider sig og tér sig helt vildt...hun er
sød når hun gør det.. vores hankat på snart 1 år synes ikke det er noget ved
det.
Brian

Fra : Eva

Dato : 13-07-02 18:55

Jeg tror det er forskellig fra kat til kat.
Min mors hankat blir vild og ter sig helt tosset hvor imod mine 2 de er
fuldstændig ligeglade med de dråber...
Hilsen Eva

Randi Kristensen <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d8b0df92341d22bcb3212692fff4cb68.94417@mygate.mailgate.org.

Fra : Kate

Dato : 14-07-02 10:24

"Randi Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> wrote in

> Hej alle sammen
>
> Hvad er jeres erfaring med Baldrianrod?
>
> Hilsen Randi

Jeg prøvede det da Oliwer var killing, dvs. Johan og Sofie var ca. 2
år. Her var der ingen reaktion overhovedet. Jeg dryppede lidt på en
kattebakke for det håb at Oliwer ville side i den i stedet for på
gulvet. Desværre hjalp det ikke, så han sked hele sit liv 5 cm fra
kattebakken.

Kate

Fra : Katrine Nederby

Dato : 14-07-02 13:17

"Randi Kristensen" skrev:

> Hej alle sammen
>
> Hvad er jeres erfaring med Baldrianrod?

Både Baldrian (Valeriana officinalis) og Katteurt/Catnip (Nepeta catasia) er
gamle lægeurter og som sådan siges de vist at virke forskelligt (jeg ved
ikke ret meget om det). Baldrian har en beroligende effekt, og jeg har selv
prøvet (i samråd med dyrlægen) at give en kat Baldrian tabletter i forb. med
to udstillinger. Det havde dog ingen effekt og katten (Patsy) udstilles nu
ikke mere.

Men som "rusmiddel" virker planterne ens på katten. Jeg har dog læst flere
steder, at killinger under 3-6 mdr. sjældent reagerer på Katteurt, og at ca.
halvdelen af alle voksne katte er "immune" over for den. Om det så forholder
sig lige sådan med Baldrian aner jeg ikke.

Og jeg er faktisk heller ikke helt klar over, hvad der er i det forskellige
legetøj, mine katte har. Jeg tror dog at bolcherne fra Kattens Værn
indeholder Baldrianrod, for den kan kendes på en ubehagelig lugt (Dem, der
har bolcherne vil nok give mig ret i, at sådan en har de). Og alle mine
katte exer ud over dem. Derudover har jeg de der stofmus, som man kan købe
de fleste steder, men jeg aner ikke, om de indeholder baldrian eller
katteurt. Dog har jeg af to forskellige ekspedienter fået at vide, at
killinger ikke altid reagerer på dem.

Og så har jeg en spray med Catnip (katteurt) og den bruger jeg engang
imellem til at gøre gammelt legetøj mere spændende med; -Og det virker

Mange hilsner
Katrine