MS Windows
briani 27239
Diskdefragmentering i W2k
Fra : John

Dato : 13-07-02 17:34

På en Windows 2000 bærbar comp. prøver jeg at køre en defragmentering, som
ser meget nødvendig ud.

Efter den har kørt (uden der ændres på bjælkerne der angive fragmenterings
oplysningerne) viser den samme analyse - og foreslår igen at der skal
defragmenteres. der er 19% ledig diskplads.

Burde jeg prøve med f.eks. noget Norton defrag software istedet? - Hvilket,
og hvor kan det hentes?

Mvh
John

Fra : Morten

Dato : 13-07-02 18:53

> Efter den har kørt (uden der ændres på bjælkerne der angive fragmenterings
> oplysningerne) viser den samme analyse - og foreslår igen at der skal
> defragmenteres. der er 19% ledig diskplads.

Har du slået en evt. pauseskærm helt fra, samt lukket alle kørende
programmer, undtagen explorer og evt. systray, med ctrl-alt-del?
Alternativt kan du forsøge dig fra Fejlsikret Tilstand, hvis noget
sådant findes i win2000 (som jeg ikke kender :)

Giver det stadig problemer, kan du se på, om der liggerfor meget
i c:\windows\temp, hvis mappen ellers hedder det samme som i
win98. For stort indhold kan give problemer med defrag.
Er det mere end et par dage siden du sidst installerede noget,
kan du slette løs.

Mvh.
Morten

Fra : John

Dato : 14-07-02 02:19

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alternativt kan du forsøge dig fra Fejlsikret Tilstand, hvis noget
> sådant findes i win2000 (som jeg ikke kender :)

*** Alle programmer er lukket. Derefter har jeg lukket alle processer jeg
kan - alle pånær 21, som jeg "ikke har adgang til" noget ser dog stadig ud
til at kunne lukkes.

> [...]
> win98. For stort indhold kan give problemer med defrag.
> Er det mere end et par dage siden du sidst installerede noget,

*** Alle temp mapper er tomme.

Fra : arc@na

Dato : 14-07-02 17:59

On lø 13 jul 2002 06:34:09p, "John" <jjensen@city.dk> wrote in

> Burde jeg prøve med f.eks. noget Norton defrag software istedet?
> - Hvilket, og hvor kan det hentes?

Køb Norton Utilities - jeg mener det koster ca. 3-400 kroner. Og så
har man noget der virker - plus gratis opdateringer i et år frem.

I wouldn't be without it...

arc@na