MS Windows
briani 27239
Rettigheder på filniveau (XP HE)
Fra : Christoffer Olsen

Dato : 13-07-02 17:21

Hej

På min computer bruger jeg Windows XP Home edition til spil.

Kan det lade sig gøre at give en upriviligeret bruger adgang til et
enkelt bibliotek, uden ellers at ændre på hans rettigheder?

I mit konkrete eksempel skal brugeren kunne skrive til:
....quake2\...\save

Dvs. brugeren skal have lov til at skrive til savegame-biblioteket.

Christoffer Olsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-07-02 01:42

"Christoffer Olsen" <christofferolsen@ninja.dk> wrote in message

> Kan det lade sig gøre at give en upriviligeret bruger adgang
til et
> enkelt bibliotek, uden ellers at ændre på hans rettigheder?

Ja, det kan det.

Niels

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 15-07-02 09:32

Niels P Sønderskov <npsonder@hotmail.com> writes:

> til et
>
> Ja, det kan det.

LOL.

Okay... Jeg har prøvet at højre-klikke på de mapper jeg vil give
skriveadgang, men jeg synes ikke der står noget om det, jeg har også
set inde i "brugeradm.". Er det en sevice eller noget i den stil der
skal startes? Eller hvordan? (Så nu har jeg sprurgt, var det det der
var i vejen?)

Btw. hvordan ser man hvilken bruger der ejer en fil?

Christoffer Olsen
      My Public PGP-key:
http://tiddytwister.nitro.dk/christofferolsen-public.pgp

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-07-02 13:35

> [...]
stil der
> skal startes? Eller hvordan? (Så nu har jeg sprurgt, var det

Som Administrator højreklikker du på mappen, Properties,
Security, marker bruger, vælg rettigheder.

> Btw. hvordan ser man hvilken bruger der ejer en fil?

Samme, kig under Advanced, Owner.

Niels

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 19-07-02 15:37

Niels P Sønderskov <npsonder@hotmail.com> writes:

> Som Administrator højreklikker du på mappen, Properties,
> Security, marker bruger, vælg rettigheder.

Jeg har ikke nogen fane/knap der står sikkerhed på... Kan det være en
service der ikke er startet?

Jeg kan kun logge ind som den bruger jeg har givet
administrator-rettigheder, ikke som administrator, men det har vel
ikke noget at sige.

> Samme, kig under Advanced, Owner.

Det er der desværre heller ikke noget der hedder...

Er det mon fordi det er en Home Edition?

Christoffer Olsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-07-02 16:38

Du skal anvende NTFS filsystemet før du kan dette.

On 19 Jul 2002 16:36:41 +0200, Christoffer Olsen

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 20-07-02 14:13

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Du skal anvende NTFS filsystemet før du kan dette.

Det gør jeg.

Christoffer Olsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-07-02 23:18

Og har du slået simpel fildeling fra?
Hvis XP Home tror jeg ikke du kan gøre det.

On 20 Jul 2002 15:13:22 +0200, Christoffer Olsen