Slåskampe eller Leg?
Fra : Randi Kristensen

Dato : 13-07-02 16:54

Hej alle sammen

Som jeg har skrevet tidligere har jeg jo fået en kat til. Loui
(kastereret han på 1½ år)som nu har boet hos os i nu 1½ mdr. I forvejen
havede jeg chip(kasterert han på 3 år) Sammenførringen gik over al
forventning og i løbet af 2 dage var alt fryd og gammen. de legede og
hyggede sig rigtig sammen.

Her på det sidste har deres lege udviklede sig i en lidt voldsom
retning. Pels flyver rundt i luften når de vælter rundt i hele
lejligheden. De skiftes til at jagte hinanden, hvilke for mig til at tro
at det stadig er leg, men det virker MEGET voldsomt. Ingen af dem har
skrammer, rifter eller lign., men som sagt flyver der pels over det
hele.

Nu til mit spørgsmål. Er det leg eller alvor?

Mange hilsner Randi.

http://kattens-osse.homepage.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-07-02 17:49

Hej Randi
Ud fra din beskrivelse og deres alder, tror jeg også
at det bare er leg, men de teenagere kan være voldsomme, 2 af mine hanner
(begge kastreret) på 9-10
mdr. og 2½ år lader også jævnligt pelsen flyve (især
hvis jeg lige har støvsuget)

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Denise

Dato : 13-07-02 19:48

Hej Randi
Det tyder på leg, men som med børn kan det jo udvikle sig til alvor, hvis
den ene får for godt fast. Vores hanner sloges også meget da de var yngre,
og pelsen kunne også godt flyve rundt omkring. Jeg kunne da altid se hvis
det var for alvorligt, og så fik de altså skæld ud og evt. sprøjt med
vandforstøver, for at det ikke skulle udvikle sig til sår m.m, eller hvis
det var ved at blive for synd for een af dem. Og også hvis de var ved at
blive for støjende, det gør _absolut_ ikke noget man viser hvem der
bestemmer i hjemmet og sætter grænser for dem. Husk også at klip deres
kløer, for en sikkerhedsskyld.
Hilsen Denise
"Randi Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> skrev i en
meddelelse

Fra : Kirstine

Dato : 13-07-02 21:35

In article <605ce7d9744ef6a80b84957fa839ea88.94417@mygate.mailgate.org>,
randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk says...

> SNIP om flyvende pels...

> Nu til mit spørgsmål. Er det leg eller alvor?

Jeg ved ikke lige, om det er leg eller alvor - men jeg ved, at vores to
terrorister gør det samme. Begge to kastrater, cirka 2½ år gamle
affaldkatte, som vi har haft, siden de var nogle få uger.

De kan sagtens lege - og de kan slås. Vi oplever som du flyvende pels og
larm, når de hopper rundt. Normalt blander jeg mig helt udenom. Det
hænder, at de ene eller begge har en skramme efter sådan en tur. Men
eftersom de altid ender med at ligge arm i arm og ordne hinandens pels,
så tror jeg ikke, at de hader hinanden. De kan vel blive uvenner ligesom
alle os andre *G*
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*