MS Windows
briani 27239
Ingen 3D?
Fra : Mads Jensen

Dato : 13-07-02 15:22

Hej

Jeg har et meget stort problem, min 3D virker ikke.
Jeg har installeret kortet (GeForce MX 200), og DirectX 8.1, men det virker
stadigvæk ikke.

Jeg har installeret Dacati Demoen for at prøve med noget enkelt, men der får
jeg beskeden:
No suitable 3D hardware was found. Bla. Try installing DirectX.

Det har jeg så gjort, downloadet fra download.com, til Win2K, men det virker
ikke?

Nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej!

/Mads

Fra : Peter T.

Dato : 13-07-02 16:17

"Mads Jensen" <info@disney-comics.dk> wrote in

> Jeg har installeret Dacati Demoen for at prøve med noget enkelt, men
> der får jeg beskeden:
> No suitable 3D hardware was found. Bla. Try installing DirectX.

Øhm... har du også husket at installere nogle nvidia-drivere?

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware this morning"

Fra : Madsen

Dato : 13-07-02 16:37

Mads Jensen skrev:

> Det har jeg så gjort, downloadet fra download.com, til Win2K, men
> det virker ikke?
>
> Nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej!

Prøv Start > Kør og skriv: Dxdiag
Klik så på Display-fanebladet og tjek efter om alt er enablet under
DirectX Features. Altså DirectDraw Acceleration, Direct3D Acceleration
og AGP Texture Acceleration.

Madsen.

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-07-02 14:51

Hej

> Prøv Start > Kør og skriv: Dxdiag
> Klik så på Display-fanebladet og tjek efter om alt er enablet under
> DirectX Features. Altså DirectDraw Acceleration, Direct3D Acceleration
> og AGP Texture Acceleration.
De er så vidt jeg kan se deaktivere. Der står ihvertfald bare Not availble,
og disable knappen er "død".

Hvordan aktiverer man det igen?

/Mads

Fra : Madsen

Dato : 14-07-02 16:34

Mads Jensen skrev:

> De er så vidt jeg kan se deaktivere. Der står ihvertfald bare Not
> availble, og disable knappen er "død".
> Hvordan aktiverer man det igen?

Du har installeret Nvidia-drivere til grafikkortet som Peter nævner,
ikke?

Hos mig står der Enabled ved alle tre punkter:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/dxdiag.gif

Der har tidligere været en i gruppen der havde problemer med at
DirectX-accelerationen blev slået fra på Win2000 og det var Netmeeting
der var skyld i det. Hvis du bruger Netmeeting og den crasher, så kan
du risikere at DirectX-accelerationen bliver slået fra. Løsningen er at
starte Netmeeting og lukke den igen. Jeg ved så ikke om det samme er
tilfældet hos dig.

Madsen.

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-07-02 17:34

Hej igen

> Du har installeret Nvidia-drivere til grafikkortet som Peter nævner,
> ikke?

Jeg har installeret de drivere, som jeg fik med på en bundle, men måske
skulle jeg downloade de nye?
Gør det ihvertfald nu.

> Hos mig står der Enabled ved alle tre punkter:
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/dxdiag.gif

Ved mig står der bare Not Availble, og det er kun "Test DirectDraw", hvor
knappen er aktiv!

> [...]
> du risikere at DirectX-accelerationen bliver slået fra. Løsningen er at
> starte Netmeeting og lukke den igen. Jeg ved så ikke om det samme er

Har aldrig brugt og vil aldrig bruge NetMeeting, startede det op for at se,
og der kom den med en masse installations halløj!

/Mads

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-07-02 20:15

Hej

> Jeg har installeret de drivere, som jeg fik med på en bundle, men måske
> skulle jeg downloade de nye?
> Gør det ihvertfald nu.
Jeg har nu installeret de drivere, og det virker. YES

Tak for det!

/Mads