Mozilla - Skibanden test..
Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-02 15:06

Hej

Jeg tænkte lige at jeg ville prøve Mozilla browseren og udsætte den for det
jeg kalder skibanden testen.
www.skibanden.dk under nyheder - der kommer de 2 første nyheder til at stå
centreret, men derefter er resten venstre justeret.

Hvorfor sker dette?

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 13-07-02 18:03

Der sker det at skibanden.dk er skodkodet med ikke valid kode og så skal browseren
til at gætte sig frem til hvad der egentlig menes fra skodkoderens side og i dette tilfælde
gætter Mozilla på at <center> kun skal gælde for den første del mens IE gætter på at
det skal gælde for hele siden (eller såen noget i den retning). Tager man de logiske og
maskindumme briller på er begge dele lige sandsynlig. Det kan selvfølgelig undgåes ved
at lave valid kode - men debat omkring dette hører nok ind under en anden NG.

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Web Designer

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-02 18:17

Frank B. Daugaard wrote:
> [...]
> og maskindumme briller på er begge dele lige sandsynlig. Det kan
> selvfølgelig undgåes ved at lave valid kode - men debat omkring dette

Jeg ved godt at skibanden er skodkodet - men hvad jeg ikke kunne forstå var
at det var de 2 første som skulle være centreret, men ikke resten.
Det har du jo også svaret på, tak.

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-02 18:18

Lige en anden ting - kan du ikke svare under det du svare på?

Læs evt.:
http://www.usenet.dk/netikette/