Løbegård.
Fra : AEK

Dato : 13-07-02 14:25

Hej alle !

Vi er jo flyttet.
Der er en rimelig stor gårdhave til - fedest !
Nu vil kæresten til at lege : " Gør det selv mand " - hvad skal resultere i
en løbegård til vores rødder.

Mit spørgsmål lyder : Hvis de får sådan en , så vil de da ikke være i
lejligheden længere........
Jeg er da bekymret for , at de vil stå i vores entre og konstant hyle, for
at komme derned.
Eller hvad mener I ?
Kan man bruge den om vinteren ?

Jeg er modtagelig for at se billeder af Jeres løbegårde og stjæle nogle
ideer....*S*

God weekend til alle .

/ Anya, som i aften skal grille i vores nye gårdhave....skøøøøønt.

Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Jette

Dato : 13-07-02 15:12

"AEK" skrev:
> Jeg er da bekymret for , at de vil stå i vores entre og konstant hyle,
for
> at komme derned.

Jeg tror ikke det er anderledes end med katte der får lov at rende ude.
De er jo også hjemme en del af tiden ... og katte er jo iøvrigt vanedyr,
så hvis du vender dem til at være i gården i et bestemt tidsrum, tror
jeg ikke du får problemer.

Men det er selvfølgelig rent gætværk, da jeg selv har 100% indekatte

Mvh. Jette

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 13-07-02 15:36

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke du får problemer.
>
> Men det er selvfølgelig rent gætværk, da jeg selv har 100% indekatte

Jeg kan i al fald se at Phumba er begyndt at opfatte sin næsten-daglige
luftetur som et MUST! Man er ikke i tvivl om hvornår hun vil ud, så forsøger
hun nemlig at grave sig gennem døren til entreen, og holder ikke op før hun
får selen på og kommer ud. Som regel er hun ude i 5-10 minutter, for verden
er nu alligevel stor og farlig, men ud, det vil hun!

Men jeg er sikker på dine katte vil NYDE løbegården

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-07-02 15:37

Hej Anya
jeg kan godt forstå at du er bekymret, så send din
"gør det selv mand" hjem til mig så kan han bygge her.
*GGG*

nå spøg til side, det er selvfølgelig altid en
risiko, men hvis I kunne lave nogle rutiner tror jeg ikke
at det vil blive så slemt

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : AEK

Dato : 13-07-02 15:58

, så send din
> "gør det selv mand" hjem til mig så kan han bygge her.
> *GGG*

Værsgo´ han er din.....fniiiiz.
Han går total amok p.t.. Positivt ment.
Han har den anden dag lavet en karm m. hønsetråd til et vindue....
Resultat : Hmmmm, den er ved Gud ikke pæn, men kattene kan nu få frisk luft
og hygge i vinduet......*G*

Jow jow - min papirnussermand er ved at prøve at blive " Den Nye Leth "

P.S. Marianne , hvis jeg kan være behjælpelig på nogen måder m.h.t.
Slagteren , må du endelig sige til.

/ Anya.

Fra : Grit Wessel

Dato : 13-07-02 15:58

> Mit spørgsmål lyder : Hvis de får sådan en , så vil de da ikke være i
> lejligheden længere........

Jeg har haft løbegård i ca. 1½ måned nu. Phizackerley ligger næsten altid
derude. Han kommer lige ind for at sige "Hej, jeg er her stadig. Har I det
godt? OK, så smutter jeg ud igen". Iphi er næsten kun indenfor. Hun går
sjældent ud, men det kan også godt være pga. killingerne (som kun er
indenfor). Galadriel drøner ud og ind og leger skiftevis med Phizackerley
(ude) og killingerne (inde). Jeg tror, at hun er ca. 50% af tiden hvert
sted.

> Jeg er da bekymret for , at de vil stå i vores entre og konstant hyle, for
> at komme derned.

Hi hi, mine kan heldigvis selv gå ud og ind. Ellers var jeg da også blevet
sindsyg for længst

> Kan man bruge den om vinteren ?

Jeg tror, at Phizackerley ville ligge derude også om vinteren, men han har
jo også lidt mere pels end dine katte. Selvom det regner, så ligger han ude
i haven og nyder det (det er kun når det virkelig styrter ned, at han går i
tørvejr under havebordet).

> Jeg er modtagelig for at se billeder af Jeres løbegårde og stjæle nogle
> ideer....*S*

På min hjemmeside uden "Om mig" er der i teksten et link til billeder af min
løbegård. De to øverste billeder viser løbegården - resten viser bare katte
udendørs

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : AEK

Dato : 13-07-02 16:03

Hej Gritt !

Og tak for svar.
Vi tager et kig ell. ti på din side, når tiden er inde.
Desværre vil vores ikke kunne løbe ind og ud, som de lyster - vi bor på
2.sal.
Så jeg skal ned med dem hver gang.
Jeg VED, at de vil elske løbegården - og er derfor også bekymret for, at der
vil være et frygtelig cirkus , når de er oppe.

/ Anya.

Fra : Mulle

Dato : 14-07-02 12:08

Fik sendt mit svar på dette indlæg udelukkende til Anya og ikke hele gruppen
:o
Så lærte jeg dèt*G*

Jeg er nemlig helt ny i denne nyhedsgruppe, men vil da lige vise jer hvordan
min kattegård ser ud :
http://home8.inet.tele.dk/hei/kattegaard.html

Den er det bedste jeg har til mine tre katte, de kan nemlig selv løbe ind og
ud i den som de lyster. Der er fliser overalt, ellers stinker der efter et
par uger af ...kattepis, fandt jeg ud af *G*.

De har tilgengæld en stor udendørs, overdækket kattebakke. Ellers har de et
par klatretræer, nogle kradsetræer (hyld er at foretrække ifølge mine katte)
og så har jeg sat nogle hylder op på væggen i forskellige højder, som de
enten ligger og slænger sig på, kradser kløer på (der er limet gulvtæppe på
hylderne) eller bruger når de leger. Det er genialt "legetøj" for dem.

Gården er lavet af voliernet, det tog en ven og mig, en dag at lave den,
tilgengæld tog det mig evigheder at male den...bagefter. Husk at male
først!!*suk*

Vejret er absolut ingen hindring i at de bruger den, men der sviner jo lidt
når de kommer ind efter en omgang ude i regnvejr...men jeg er ikke sart :)

Da mine katte selv kan bestemme om de vil ud eller ej, kan jeg ikke fortælle
om de vil plage for at komme ud, men som andre har skrevet, er det nok et
spørgsmål om at lære dem at de kommer ud på bestemte tidspunkter, eller
f.eks. når de fodres...

Håber det er lidt inspiration for dig..og andre :o

Iøvrigt...er denne nyhedsgruppe udelukkende for race-katte?????

Venlig hilsen Heidi, med 3 ganske "almindelige" huskatte uden stamtavler
eller fancy-navne :)

http://home8.inet.tele.dk/hei

Fra : Grit Wessel

Dato : 14-07-02 12:35

Hej Heidi

Jeg har lige været inde og kigge på din kattegård - og jeg kan udemærket
forestille mig, hvilket kæmpearbejde, det må have været at male den.
Har du ikke nogen billeder af Miver, Frederik og MissRosa?

> Iøvrigt...er denne nyhedsgruppe udelukkende for race-katte?????

Nej da. Der er massere af huskatteejere herinde. Faktisk er de tre katte,
der er smukkest i denne ng (ud over mine egne selvfølgelig), huskatte (Neo,
Dixie og Askepot).

Du kan gå ind på vores hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/ og kigge
i profilerne - der er massere af både racekatte og huskatte.

MVH Grit

Fra : Mulle

Dato : 14-07-02 17:19

Hej igen..

Hvis nogen påtænker at male deres kattegård, så kan jeg anbefale man maler
nettet også, så falder det lidt bedre ind i naturen, idet man næsten ikke
bemærker det. Til gengæld er det er værre skod-arbejde, der sviner og varer
evigheder *smil*

Og jeg har nu taget mig sammen og lagt billeder ind på min HP, så de tre
dejligheder kan beses. Af hensyn til MissRosa's anstændighed, har jeg valgt
ikke at lægge billeder på hvor man kan se hende med "malkekat-tendenserne"
selvom det var fristende, for det ser ret vildt ud :o

Glæder mig at os med "almindelige" katte kan være med her, det virkede rent
umiddelbart som en race-kat-NG. Tak til Grit for henvisning til HP.

Hilsen MissRosa, Miver og Mulles mor, Heidi

Fra : Mulle

Dato : 14-07-02 18:42

Ej, fik jo ligesom ikke skrevet min HP-adresse *suk*

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

/Heidi/Mulle/Miv/MisRosa

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-07-02 18:41

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse > > Iøvrigt...er denne
> [...]
>
> Nej da. Der er massere af huskatteejere herinde. Faktisk er de tre katte,
> der er smukkest i denne ng (ud over mine egne selvfølgelig), huskatte

Årh tak for de søde ord Grit *S*
Neo & Dixie si'r du skal ha' næsemøz - så de sender en masse nøz til dig

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Kate

Dato : 14-07-02 23:01

"Mulle" <@> wrote in

Velkommen til Heidi.

Mine katte ville blive ustyrligt misundelige på din kattegård. Når jeg
engang kommer til penge _skal_ jeg ha' et lille hus med have, kun for
at kattene kan få en løbegård. Johan og Lante ville æææælske sådan en,
Sofie ville sikkert være utryg, men hun er lidt.... Nej, det tænkte jeg
ikke

> Iøvrigt...er denne nyhedsgruppe udelukkende for race-katte?????

Nej, den er for katte. At der så er nogle som har racekatte og nogle
som opdrætter er en anden historie.
Selv har jeg Johan og Sofie, huskatte 12 år gamle og Lante, somali
snart 3 år gammel og en huskattekilling på vej, den bor ved Vejle pt.

Kate