Forsalg til Jean-Michel Jarre er startet!!
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-07-02 13:58

Hejsa
Så er det nu! Der er kun 30.000 billetter
http://www.e-billetter.dk/
3 prisklasser: 200,- / 750,- / 1895.-

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 13-07-02 14:53

Har set, har købt og er klar
Men... ifgl. JMJ´s eget site så er der 35.000 billetter til salg!
Audience capacity: 35,000 persons
http://jarre.net.free.fr/jarrenet/index2.htm?url=news/aero/index.htm

Vi har muligvis en enkelt plads ledig på denne tur:
http://www.freestyle.dk/jmj

Og det bliver såååååååååååååååå fedt *GG*

//Beach

Morten Bowman Hansen skriver:

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-07-02 16:50

On Sat, 13 Jul 2002 15:52:46 +0200, Allan Beach Jensen
<admin@freestyle.dk> wrote:

>Har set, har købt og er klar
>Men... ifgl. JMJ´s eget site så er der 35.000 billetter til salg!
>Audience capacity: 35,000 persons
>http://jarre.net.free.fr/jarrenet/index2.htm?url=news/aero/index.htm

Der er 30.000 billetter til 200,- resten er - åbenbart 5000 - er til
de andre mere celebre priser.

>Vi har muligvis en enkelt plads ledig på denne tur:
>http://www.freestyle.dk/jmj

Nope, men jeg bor også i Århus. Jeg er iøvrigt selv vendelbo, så mon
ikke jeg er deroppe af i forvejen

>Og det bliver såååååååååååååååå fedt *GG*

I _den: grad

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-07-02 14:03

Allan Beach Jensen wrote:
> [...]
>
> Vi har muligvis en enkelt plads ledig på denne tur:
> http://www.freestyle.dk/jmj
>
> Og det bliver såååååååååååååååå fedt *GG*

Det *kunne* blive fedt. Men lur mig om jeg gider at tage til Tysklands
Odde for at høre Jarre. Hvorfor kan han ikke bare spille i København...

/David

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-07-02 15:11

On Sun, 14 Jul 2002 15:03:07 +0200, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

>Det *kunne* blive fedt. Men lur mig om jeg gider at tage til Tysklands
>Odde for at høre Jarre. Hvorfor kan han ikke bare spille i København...

Hvad skulle han dog i Kbh!?
Han laver koncept-koncerter og derfor er Vrå mere oplagt.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-07-02 15:18

Morten Bowman Hansen wrote:

> Hvad skulle han dog i Kbh!?

Spille

> Han laver koncept-koncerter og derfor er Vrå mere oplagt.

Hvorfor? Der er da masser af steder i København hvor han kunne lave en
"koncept-koncert".

/David

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-07-02 15:31

David Rasmussen wrote:

> Hvorfor? Der er da masser af steder i København hvor han kunne lave en
> "koncept-koncert".

Pyramiderne, Akropolis og Rundetårn? Narj.

Pyramiderne, Akropolis og Vrå? Mere obskurt og dermed mere oplagt.

/Nikolaj

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-07-02 15:31

Nikolaj Borg wrote:

> Pyramiderne, Akropolis og Rundetårn? Narj.

Nu er der jo andre steder i København end Rundetårn.

> Pyramiderne, Akropolis og Vrå? Mere obskurt og dermed mere oplagt.

Æh. OK.

/David

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-07-02 15:33

On Sun, 14 Jul 2002 16:31:24 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>Pyramiderne, Akropolis og Vrå?

Bemærk, "Vrå" og "Gammel Grå Enge" er ikke det samme sted., Koncerten
finder sted ved Gammel Vrå Enge i udkanten af Vildmosen tæt på
Tylstrup.

--
Morten!

Fra : Lars B.

Dato : 14-07-02 16:47

In article <cp23ju4ic132fmivqq2a0ks82s3ppdq76t@4ax.com>,
nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk says...

> Bemærk, "Vrå" og "Gammel Grå Enge" er ikke det samme sted., Koncerten
> finder sted ved Gammel Vrå Enge i udkanten af Vildmosen tæt på
> Tylstrup.

Er der noget specielt ved Gammel Vrå Enge ??? Jeg tænker på Pyramiderne,
Akropolis og så videre ??? (Jeg spørger af ren uvidenhed, kender nemlig
ikke stedet)

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-07-02 22:29

On Sun, 14 Jul 2002 17:46:55 +0200, Lars B. <lbe@mailme.dk> wrote:

>Er der noget specielt ved Gammel Vrå Enge ???

En mark med nogle vindmøller, ja ok, en flot mark da.

--
Morten!

Fra : Lars B.

Dato : 14-07-02 16:45

In article <DTfY8.3403$Yf1.284934@news010.worldonline.dk>,
nikol@jSbPoArMg.dk says...

> Pyramiderne, Akropolis og Rundetårn? Narj.
>
> Pyramiderne, Akropolis og Vrå? Mere obskurt og dermed mere oplagt.
>
> /Nikolaj

Der er da masser af steder i kbh, man kunne holde en Jarre koncert:
Amalienborg slotsplads, Kastrup lufthavn, Rådhus pladsen o.a.

Hvis det er imponerende kulisser til koncerten der er afgørende, ville
fx. Storebæltsbroen da være en passende kulisse, for det er sq da
imponerende... stor!

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:33

In an article of 14 Jul 2002 Nikolaj Borg wrote:

> Pyramiderne, Akropolis og Rundetårn? Narj.
>
> Pyramiderne, Akropolis og Vrå? Mere obskurt og dermed mere oplagt.

Nu vil du jo få det til at lyde dumt. Vrå er sgu da et hul, hvor der ikke
er noget, og vil Jarre gerne lave det der, så fint med mig. Men groft
sagt, så kunne han sgu da lige så godt have fundet en øde mark i et hvilket
som helst andet land. Vi er jo absolut heller ikke det eneste land med
vindmølleparker.

Og jeg er ikke i tvivl om, at du i københavnsområdet kunne have fundet mere
oplagte steder end lige præcis Rundetårn, men Rundetårn er vel det eneste
du husker fra dengang du var i København på lejrskole i 7. klasse

--
Uffe Holst

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-07-02 22:45

On 14 Jul 2002 21:33:01 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Men groft
>sagt, så kunne han sgu da lige så godt have fundet en øde mark i et hvilket
>som helst andet land.

Ja og dog, valget af land hænger muligvis sammen med hans nuværende
kvindes nationalitet.

--
Morten!

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 23:07

In an article of 14 Jul 2002 Morten Kjær Nielsen wrote:

> Ja og dog, valget af land hænger muligvis sammen med hans nuværende
> kvindes nationalitet.

"Jean-Michel altså! Jeg ved godt, at du heller vil til et sted, hvor der
er varmt, men du kan få lov til at sove på sofaen, indtil du gør som jeg
siger" ...

Ak ja.

--
Uffe Holst

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-07-02 12:28

On Sun, 14 Jul 2002 23:45:21 +0200, Morten Kjær Nielsen
<nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote:

>Ja og dog, valget af land hænger muligvis sammen med hans nuværende
>kvindes nationalitet.

På hans hjemmeside står der han nu kommer sammen med Isabella Adjani
??

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:30

In an article of 14 Jul 2002 David Rasmussen wrote:

> Hvorfor? Der er da masser af steder i København hvor han kunne lave en
> "koncept-koncert".

Eller som en af DRs medarbejdere foreslog efter pressemødet for et par
måneder siden, så er der nogle meget større vindmøller ude i Nordsøen, og
så kunne vi også slippe for at høre på Jarre...

--
Uffe Holst

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 15-07-02 02:07

Uffe Holst skriver:

> så er der nogle meget større vindmøller ude i Nordsøen, og
> så kunne vi også slippe for at høre på Jarre...
> Uffe Holst

Davs Uffe, sikket humør du stiller op med
Det kan da godt være at du er mere til DD, men der findes altså også andet
end det! Jeg ved godt at men ikke kan diskutere musiksmag, det ved du jo
godt, så hvorfor sable noget ned som +30.000 mennesker glæder sig vildt meget
til at se?
Det lugter lidt af at der er nogle der har pisset på din natmad eller lig....

Bortset fra det, så er du da velkommen til at besætte det sidste sæde i min
lille minibus, så kan du jo larme lidt over JMJ og hans valg af "lokaler" på
turen og måske lokke mig til at tage en tur over DD nu når vi er inde på det
med musikken *G*
Slå koldt øl i blodet og tag en slapper eller jeg banker dig med en brugt 12"
DD skive godt med knas*S*
BTW, så kunne det da godt være vi skulle "prøve" at starte en lille
diskussion over et par humler hos Rie når du finder tiden til at kigge forbi.
Ved godt det ikke er påske, men... Kan du finde mig?

//Beach

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-07-02 09:02

In an article of 15 Jul 2002 Allan Beach Jensen wrote:

> [...]
> til at se?
> Det lugter lidt af at der er nogle der har pisset på din natmad eller lig....

Det misforstår du helt. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide, hvad der er
så pokkers interessant ved Gammel Vrå Enge. De andre steder, som Jarre
tidligere har haft valgt til sine konceptkoncerter, har reelt altid været
specielle ting, såsom pyramiderne og lignende. Gammel Vrå Enge har bare en,
ja, bare en eng.

Folk har i allerhøjeste grad lov til at have deres egen musiksmag, det
bestrider jeg ikke. Jeg kan absolut også godt forstå, at de glæder sig helt
vildt meget til, at Jarre kommer til Danmark. Jeg kan bare ikke forstå,
hvorfor det skal foregå i Gammel Vrå Enge.

> [...]
> turen og måske lokke mig til at tage en tur over DD nu når vi er inde på det

Det kunne jo nok være hyggeligt, men som det jo desværre ofte er i min
fyldte kalender, så er weekenden afsat til anden side.

> Ved godt det ikke er påske, men... Kan du finde mig?

Eh?

--
Uffe Holst

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 15-07-02 09:37

> [...]

> reelt altid været specielle ting, såsom pyramiderne og lignende.
> Gammel Vrå Enge har bare en, ja, bare en eng.

Så vidt jeg har forstået er "vinden" temaet for koncerten. Derfor
er en eng måske ikke så dumt et valg. Jeg mener, hvor meget
blæser det på Rådhuspladsen? Og hvor mange vindmøller er
der i Fælledparken?

Jeg ved fra pressen, at Jarre har besøgt stedet flere gange.
Derfor må han kunne se, at stedet i kombination med hans
musik og lyseffekter kan give en unik oplevelse.

Set fra København er det måske et uforståeligt valg, men da
Jarre ikke er dansker, behøver han ikke at lade sig hæmme
af den sædvanlige danske diskussion om København kontra
provinsen.

Og ja, jeg tager selv turen fra København - og ser frem til
det.

Mvh. Henrik

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-07-02 10:52

In an article of 15 Jul 2002 Henrik S. Pedersen wrote:

> Set fra København er det måske et uforståeligt valg, men da
> Jarre ikke er dansker, behøver han ikke at lade sig hæmme
> af den sædvanlige danske diskussion om København kontra
> provinsen.

Næh, men jeg vil nu stadig umiddelbart mene, at der må være "bedre"
og "mere interessante" steder i Jylland. Men Jarre om det.

--
Uffe Holst

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-07-02 11:37

Henrik S. Pedersen wrote:

> Så vidt jeg har forstået er "vinden" temaet for koncerten. Derfor
> er en eng måske ikke så dumt et valg. Jeg mener, hvor meget
> blæser det på Rådhuspladsen? Og hvor mange vindmøller er
> der i Fælledparken?

Man kunne sikkert finde mange steder i Københavnsområdet hvor det ville
passe fint med et "vindtema". Hvis det skal være med vindmøller så er
der endda havmølleparken. Den kan ses mange steder fra. Fem-øren, hele
Amager Strandpark, Trekroner etc. etc.

/David

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 15-07-02 14:14

> [...]

> passe fint med et "vindtema". Hvis det skal være med vindmøller så er
> der endda havmølleparken. Den kan ses mange steder fra. Fem-øren, hele

Jo, men hvis møllerne står ude i vandet, bliver det nok svært at
integrere dem i show'et. Min egen (omend subjektive) vurdering
er også, at der er mere vind i Nordjylland end i København. Det
er ikke til at vide, hvad Hr. Jarre har tænkt.

Mvh. Henrik

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-07-02 14:39

In an article of 15 Jul 2002 Henrik S. Pedersen wrote:

> Jo, men hvis møllerne står ude i vandet, bliver det nok svært at
> integrere dem i show'et.

Det er jo netop det, der kunne have gjort det lidt interessant. Nu er det
bare en græsmark, og det er der vel ikke noget epokegørende ved.
Festivaller holdes også på græsmarker.

--
Uffe Holst

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 15-07-02 14:54

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote :

>Det er jo netop det, der kunne have gjort det lidt interessant. Nu er det
>bare en græsmark, og det er der vel ikke noget epokegørende ved.
>Festivaller holdes også på græsmarker.

Jeg tror på, at det *bliver* interesssant. Jeg skal nok lade dig
vide d. 8. september, om det var tilfældet.

Mvh. Henrik

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-07-02 16:13

> Jeg tror på, at det *bliver* interesssant. Jeg skal nok lade dig
> vide d. 8. september, om det var tilfældet.

Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at det for en Jarre-fan nok skal være
interessant.

Men trods det, at jeg er vokset fra hans musik for over 10 år siden, så har
hans hidtidige konceptkoncerter også for ikke-Jarre-fans været
interessante, da han har haft valgt en speciel kulisse til koncerter.
Gammel Vrå Enge virker lidt meget tamt og uinteressant i sammenligning
dermed.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-07-02 22:28

Hejsa
Jeg kan til stadighed undre mig over os danskeres evne til at brokke
sig. Istedet for at tænke: "Hvor fedt Jarre i Dk", så skal man straks
finde et eller andet negativt.
Det er da ligegyldigt hvor det er, og Jarre ville nok vælge Kbh hvis
det var mere oplagt. Han har trods alt arbejdet på dette projekt i
nogen år nu.
Gud ved om de japanere der har bestilt billet også er irriteret over
at koncerten ikke holdes i Kbh??
Sæt dog pris på at Dk får dette event, uanset om man bryder sig om
musikken eller ej, og så drop kritikken.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 16-07-02 07:42

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:

> Det er da ligegyldigt hvor det er, og Jarre ville nok vælge Kbh hvis
> det var mere oplagt.

Præcis. Han har selvfølgelig ikke valgt et tilfældigt sted, men hvilke
overvejelser han har gjort sig, og hvorledes stedet kommer til at
indgå i showet - det ved kun han selv og kredsen omkring ham.

> Gud ved om de japanere der har bestilt billet også er irriteret over
> at koncerten ikke holdes i Kbh??

Det er de med garanti ikke.

Mvh. Henrik

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-07-02 08:33

In an article of 15 Jul 2002 Morten Bowman Hansen wrote:

> Jeg kan til stadighed undre mig over os danskeres evne til at brokke
> sig.

Jeg tror ikke så meget, at det er et spørgsmål om at brokke mig. Har du
indtryk af, at jeg brokker mig, så har du misforstået noget. Derimod
udtrykker jeg blot min uforståethed overfor valget at sted til afvikling
af arrangementet.

Og der er endnu ingen af jer, der er kommet med én eneste god grund til,
at Gammel Vrå Enge skulle være noget specielt. Jeg kan helt bestemt godt
se det specielle ved de andre steder, hvor Jarre har afholdt sine
konceptkoncerter, men det kniber gevaldigt i forbindelse med Gammel Vrå
Enge. Bedste grund til at vælge Gammel Vrå Enge, der er kommet frem,
har vist været, at "det blæser" i Gammel Vrå Enge, men helt ærlig så
blæser det tonsvis af steder i Danmark, og sikkert også mere mange steder.

Men hvis I Jarre-fans heller ikke kan se, at der er noget særligt ved
Gammel Vrå Enge, så indrøm det da bare i stedet for.

Så hvis du ikke kan tåle, at man kigger på et projekt lidt kritisk og
sætter sprøgsmålstegn ved visse dispositioner, så pas på med at gebærde dig
i offentlige rum. For jeg vil i hvert fald til enhver tid forbeholde mig
retten til at forholde mig kritisk og lufte mine meninger. At du så føler,
at jeg måske lidt tisser på din sukkermad, kan bestemt ikke få mig til
at sove dårligt om natten.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-07-02 09:05

On 16 Jul 2002 07:33:02 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvis I Jarre-fans heller ikke kan se, at der er noget særligt ved
>Gammel Vrå Enge, så indrøm det da bare i stedet for.

Ikke nødvendigvis noget særligt, men konstaterer bare at det er fedt
han kommer. Hvorfor han har valgt dette sted skal jeg ikke kunne sige,
men bilder mig selv ind at når manden skyder flere millioner i
projektet så er det nok ikke helt ude i hampen.

> [...]
>retten til at forholde mig kritisk og lufte mine meninger. At du så føler,
>at jeg måske lidt tisser på din sukkermad, kan bestemt ikke få mig til

Det kan jeg såmænd sagtens og føler bestemt ikke at nogen pisser på
min mad. Det er såmænd bare en undren over at man kritiserer noget som
imo kan være ligemeget. Manden har nok overvejet det nogle gange. Han
har som sagt arbejdet på denne koncert i nogle år efterhånden.
Men jeg glæder mig da til at følge op på diskussionen efter koncerten,
så er det nok nemmere at danne sig en mening

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-07-02 09:18

In an article of 16 Jul 2002 Morten Bowman Hansen wrote:

> Men jeg glæder mig da til at følge op på diskussionen efter koncerten,
> så er det nok nemmere at danne sig en mening

Ja, for nogen.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-07-02 12:15

On 16 Jul 2002 08:17:32 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Ja, for nogen.

Skal det forståes sådan at du allerede mener du kan bedømme det??
Så koncerten er faktisk dødsdømt på forhånd.
Come on. Det kunne jo gå hen og blive fedt.
Jeg synes da heller ikke at Vrå Enge er noget specielt, men det er
Jarre mht. koncerter. S å jeg lader klart tvivlen komme ham til gode.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-07-02 16:40

> Skal det forståes sådan at du allerede mener du kan bedømme det??

Nej, absolut ikke. Det skal blot forstås sådan, at det ikke for mig vil
være nemmere at danne mig en mening til den tid, end det er nu.

Jeg kunne selvfølgelig læse et par anmeldelser...

> [...]
> Jeg synes da heller ikke at Vrå Enge er noget specielt, men det er
> Jarre mht. koncerter. S å jeg lader klart tvivlen komme ham til gode.

Ja, det kan man jo lige så godt gøre Skulle jeg af sted til koncerten,
så ville jeg bestemt også lade tvivlen komme ham til gode, men nu har jeg
andre aftaler på det pågældende tidspunkt. Og selvom jeg ikke havde haft
andre aftaler, så tvivler jeg nu på, at jeg ville gide tage til Nordjylland
og betale 200 kr. for en koncert med Jarre.

--
Uffe Holst

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-07-02 10:02

Uffe Holst wrote:

> Men hvis I Jarre-fans heller ikke kan se, at der er noget særligt ved
> Gammel Vrå Enge, så indrøm det da bare i stedet for.

Indrømmet. Jeg kan godt lide Jarre (ihvertfald det gamle), og jeg kan
ikke se hvad der er særligt ved Gammel Vrå Enge.

/David

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 20-07-02 21:26

David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Indrømmet. Jeg kan godt lide Jarre (ihvertfald det gamle), og jeg kan
> ikke se hvad der er særligt ved Gammel Vrå Enge.
>
> /David

Det jeg har hørt der er specielt ved lokationen, det er vindmølleparken som
skal indgå som en del af hans show. Og dem er der vist ingen af i
København...

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 30-07-02 11:57

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> har vist været, at "det blæser" i Gammel Vrå Enge, men helt ærlig så
> blæser det tonsvis af steder i Danmark, og sikkert også mere mange steder.

Jamen, ud over at der ved Gammel Vrå Enge er nogle vindmøller og masser af
plads at afvikle en genial koncert på, så vil jeg gerne give en god
begrundelse, som jeg ikke helt ved om holder, men jeg mener der er noget om
snakken!

Gammel Vrå Enge ligger i Nord Jylland (en eller anden, "david" skrev noget
om Tysklands Odde... hvor han så får det fra?!) og netop Nord Jylland
profilerer sig i tiden med at være Danmarks IT fyrtårn, og er selvfølgelig
interesseret i at skabe noget opmærksomhed på grund af dette, og hvem andre
end Jarre kunne stable noget "teknologisk koncert" på benene, som kunne være
med til at markere dette? Så vidt jeg ved har NJA (Nord Jyllands Amt) også
skudt penge i det? (eller var det netop det de ikke gjorde?!?)...

At Danmark er valgt har vel også noget med nogle formanddkaber der skal
overtages at gøre, og at Danmark vel har været stærk i "miljø"-debatten
osv....

Var det grunde nok?

--
Uffe Holst

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-07-02 12:23

On Tue, 30 Jul 2002 12:56:53 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

> [...]
>
>At Danmark er valgt har vel også noget med nogle formanddkaber der skal
>overtages at gøre, og at Danmark vel har været stærk i "miljø"-debatten

Jo, men jeg køber det ikke.
Jo NJA har skudt nogle millioner ind i projektet.
Men Jarre har faktisk haft dette projekt i støbeskeen i mange år
efterhånden. Hvorfor så lige nu? Måske han først nu har kunnet skaffe
pengene - og det kunne han endda ikke helt!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 30-07-02 13:00

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

<SNIP Mine gode grunde>

Okay... dårligt quotet af mig.. det var ikke Uffe der kom med grundene, men
mig! :)

> Jo, men jeg køber det ikke.

Hmm.... okay... jamen, så kan jeg nok ikke få dig til at købe "projektet"
overhovedet :)

> Jo NJA har skudt nogle millioner ind i projektet.

Okay, altså så har det måske været et encitament til Jarre om at her er lidt
af den støtte som han ikke har kunnet få andre steder, heller ikke fra
Hovedstadsområdet...

> Men Jarre har faktisk haft dette projekt i støbeskeen i mange år
> efterhånden. Hvorfor så lige nu? Måske han først nu har kunnet skaffe
> pengene - og det kunne han endda ikke helt!

Og det havde nok ikke ændret på netop det faktum, at han ikke har kunnet
skaffe midler, at han havde flyttet det til Københavnstrup, eller omegn
(Sjælland for en Jyde :) ... hvilket igen betyder at når nu NJA netop gerne
vil profilere sig, og vil skyde penge i det, så var det smart....

> Morten
> morten@bowman.dk

Sådan som jeg læser nogle indlæg i tråden (det gik stærkt, skal det lige
siges!) så mener man projektet er dårligt, fordi det skal afvikles i Gammel
Vrå, hvor i mod det havde været bedre med København.... det forstår jeg
intet af!

Og så er der igen de der mener at Jarre slet ikke burde være taget til
Danmark... jamen, for pokker.. fatter I slet ikke hvor stort det er at han
kommer til Danmark, og opfører et show!? Jeg har det lidt lissom AJC sikkert
ville have det hvis Saybia kom og spillede i hans baghave (nogen ved hvad
jeg mener)...

Nå... nok salg herfra... jeg har min billet, og jeg har digitalkamera'et
klart... hvis vi da får lov at bruge det!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-07-02 13:04

On Tue, 30 Jul 2002 14:00:27 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:
hovedet :)

snip

> [...]
>(Sjælland for en Jyde :) ... hvilket igen betyder at når nu NJA netop gerne
>vil profilere sig, og vil skyde penge i det, så var det smart....

Eller også _ville_ Jarre bare holde det i Vrå Enge?
Han har jo haft masser af tid til at finde et andet sted. Og mon ikke
han også har fået andre forslag

Jeg glæder mig da stort og har nok lidt tillid til at han kan bedømme
om det er et godt sted at holde koncert.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-07-02 12:30

On Mon, 15 Jul 2002 10:36:58 +0200, "Henrik S. Pedersen"
<yyy_nospam@mail.tele.dk> wrote:

>Set fra København er det måske et uforståeligt valg, men da
>Jarre ikke er dansker, behøver han ikke at lade sig hæmme
>af den sædvanlige danske diskussion om København kontra
>provinsen.

Det er da også rart der sker noget "stort" her i provinsen *SS*

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-07-02 12:46

In an article of 15 Jul 2002 Karsten Jensen wrote:

> Det er da også rart der sker noget "stort" her i provinsen *SS*

Ja, helt bestemt. I har lige haft David Bowie, og var det for et års tid
siden eller så Bob Dylan kiggede forbi. Så nu går der nok igen et års
tid, førend der igen sker noget stort i provinsen :))

--
Uffe Holst

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 15-07-02 12:58

> [...]

>siden eller så Bob Dylan kiggede forbi. Så nu går der nok igen et års
>tid, førend der igen sker noget stort i provinsen :))

Vi kan også lige nævne Paul Simon i Randers ...... hvornår er det nu,
det er?

Mvh. Henrik

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:29

In an article of 14 Jul 2002 Morten Bowman Hansen wrote:

> Han laver koncept-koncerter og derfor er Vrå mere oplagt.

Ja, hvornår har man sidst stået ved siden af en jerseyko, når man var
til koncert?

--
Uffe Holst

Fra : John K

Dato : 14-07-02 17:14

> Hvorfor kan han ikke bare spille i København...

Fordi København - bortset fra Tivoli og et par andre småting er ret kedelig,
taget byens størelse i betragtning - og så er København alt for dyr at
opholde sig i.

- og så tager københavnerne vel heller ikke skade af at komme uden for
brostenene og indånde lidt frisk luft

Mvh

John K

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-07-02 18:44

John K wrote:

> Fordi København - bortset fra Tivoli og et par andre småting er ret kedelig,
> taget byens størelse i betragtning

Der er andet end Tivoli i københavn...
Og hvad er det for nogle enormt spændende ting der er der hvor koncerten
skal foregå?

- og så er København alt for dyr at
> opholde sig i.

Det er korrekt.

> - og så tager københavnerne vel heller ikke skade af at komme uden for
> brostenene og indånde lidt frisk luft

Næ, det er også rigtigt. Jeg tager nu ofte væk fra byen, og desuden har
jeg 10 minutter til Amager Strandpark, hvor der er masser af frisk luft
og grønne områder, og ligelede 10 minutter til Amager Fælled hvor der
også er masser af begge dele.

/David

Fra : John K

Dato : 14-07-02 19:20

> Der er andet end Tivoli i københavn...
> Og hvad er det for nogle enormt spændende ting der er der hvor koncerten
> skal foregå?

Det ved jeg godt, men nu skrev jeg også "taget byens størelse i betragtning"
Naturen er meget smuk i området - det perfekte sted at slappe af.

> - og så er København alt for dyr at
>
> Det er korrekt.

Ja, desværre... Det sætter virkelig en begrænsning på fornøjelserne.

Mvh

John K

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:44

In an article of 14 Jul 2002 John K wrote:

> Ja, desværre... Det sætter virkelig en begrænsning på fornøjelserne.

Mon ikke priserne i koncertens anledning er blevet sat en smule i vejret på
Tylstrup Bodega?

Når der er noget godt at komme efter, så stiger priserne ganske automatisk.
Hey, det er jo derfor, København er dyrt.

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:41

In an article of 14 Jul 2002 John K wrote:

> Fordi København - bortset fra Tivoli og et par andre småting er ret kedelig,

Ja, så er der derimod gang i Gammel Vrå Enge. Her sidste fredag, ja, altså
fredag for 1232 år siden, da var der helt vild gang i den i forbindelse med
en hesteofring.

> - og så tager københavnerne vel heller ikke skade af at komme uden for
> brostenene og indånde lidt frisk luft

Ja, det kan vi bestemt ikke være uenige om.

Jeg må blot støtte dem, der har svært ved at se, hvad der er fedt ved
Gammel Vrå Enge. Og så vidt jeg erindrer området omkring Vildmosen, og
det er nok 15 år siden jeg sidst var der, var der også rimelig fladt
deromkring, hvilket vel ikke gøre stedet mere interessant.

Så hvad er det fede ved Gammel Vrå Enge -- udover at Jarre altså kommer til
Danmark, hvilket jeg er rimelig kold overfor, men det er der jo andre, der
ikke er. Så hvad er det, der er så fedt ved Gammel Vrå Enge?

--
Uffe Holst

Fra : Gizmoduck

Dato : 13-07-02 17:13

On Sat, 13 Jul 2002 14:58:17 +0200, Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:

>Hejsa
>Så er det nu! Der er kun 30.000 billetter
>http://www.e-billetter.dk/
>3 prisklasser: 200,- / 750,- / 1895.-
>
>Morten
>morten@bowman.dk

det kan godt være det er meget der har sovet de sidste mange år, men
hvem er han? har han lavet noget musik man burde kende?

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Q

Dato : 13-07-02 19:03

Gizmoduck <Gizmoand@worldonline.dk> skrev i en

> det kan godt være det er meget der har sovet de sidste mange år, men
> hvem er han? har han lavet noget musik man burde kende?
>
> --

tjoeh.... Equinoxe albummet er OK.... der er masser at hente på nettet, prøv
dig frem...
Jeg mindes stadig en TV optagelse af en koncert midt i 80'erne.... noget med
en laserharpe......

Jeg HAR købt billetter nu.....

/p

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-07-02 02:18

On Sat, 13 Jul 2002 18:13:20 +0200, Gizmoduck
<Gizmoand@worldonline.dk> wrote:

>det kan godt være det er meget der har sovet de sidste mange år, men
>hvem er han? har han lavet noget musik man burde kende?

Equinox og Oxygene pladerne fra midten af 70´erne kender de fleste
nummere fra.

Rendezvous (specielt 4´ern) kender alle fra midten af 80´erne, han
rimxede Rendezvous til fodbold VM i ´98.

Udover det bør han huskes for en gigantisk koncert i Houston i 86,
hvor han vel brugte laserharpen første gang og bastille tingen på
Triumfbuen/Champs Elysee/Eiffel som jeg ikke lige kan huske hvornår
var.

Han var også den første "moderne" musiker fra vesten som fik lov at
lave koncerter i det Kommunistiske Kina tilbage i 81.

Og han står vel egentlig også bag et nummer vi alle kender nemlig
"popcorn" (kvit-eller dobbelt tv-showet).

Han laver nogle fede koncerter med lyd, lys, billeder og laser, og er
absolut en oplevelse værd.

Han har lavet meget meget mere end ovennævnte; http://www.jarre.net/

--
Morten!

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 14-07-02 07:18

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:tkj1ju0uuj86tgj76mm5o2k3c60njall1u@4ax.com...

> Og han står vel egentlig også bag et nummer vi alle kender nemlig
> "popcorn" (kvit-eller dobbelt tv-showet).

Øh, så vidt jeg er orienteret er "Popcorn" da med gruppen "Hot Butter"?

- Michael

Fra : Per K

Dato : 14-07-02 08:49

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:tkj1ju0uuj86tgj76mm5o2k3c60njall1u@4ax.com...

> Øh, så vidt jeg er orienteret er "Popcorn" da med gruppen "Hot Butter"?

Jarre har også lavet sin version af den, bedre enda
Og hvorfor pokker sagde de i nyhederne på TV2 at de var udsolgt ?

Venligst Per

Fra : Lars B.

Dato : 14-07-02 08:20

In article <tkj1ju0uuj86tgj76mm5o2k3c60njall1u@4ax.com>,
> [...]
> hvor han vel brugte laserharpen første gang og bastille tingen på
> Triumfbuen/Champs Elysee/Eiffel som jeg ikke lige kan huske hvornår

Koncerten i Houston, var det ikke den hvor han brugte nogle skyskrabere
til at vise film og billeder på ?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-07-02 14:29

On Sun, 14 Jul 2002 09:19:34 +0200, Lars B. <lbe@mailme.dk> wrote:

>Koncerten i Houston, var det ikke den hvor han brugte nogle skyskrabere
>til at vise film og billeder på ?

Jo - det skete vist også i Paris. Senere har han bla. også lavet noget
ved Keops Pyramiderne ved Giza i Egypten.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-07-02 15:10

On Sun, 14 Jul 2002 15:28:31 +0200, Karsten Jensen <k-j@direkte.org>
wrote:

>Jo - det skete vist også i Paris. Senere har han bla. også lavet noget
>ved Keops Pyramiderne ved Giza i Egypten.

For ikke at forglemme Akropolis!!
Det ville jeg godt have oplevet.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-02 10:22

Hej Morten Kjær Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk>

>Equinox og Oxygene pladerne fra midten af 70´erne kender de fleste
>nummere fra.

Og Zoolook. De tre er rigtig gode. Jeg synes det meste af hans nyere
musik er håbløst uinteressant, men det er måske kun mig?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-07-02 14:01

On Sun, 14 Jul 2002 11:22:13 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>Hej Morten Kjær Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk>

>Og Zoolook. De tre er rigtig gode. Jeg synes det meste af hans nyere
>musik er håbløst uinteressant, men det er måske kun mig?

Min favotir er også Zoolook, men Chronologie er også fremragende. Især
da jeg hørte den i Berlin

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-07-02 15:12

wrote:

>Og Zoolook. De tre er rigtig gode.

Zoolook er et hit, måske den af hans albums jeg synes bedst om, Oxygen
7-13 og Chronologie hænger dog tæt på.

Jeg nævnte ikke Zoolook, da jeg ikke tror at ret mange "non jarre
knowers" kender det album.

>Jeg synes det meste af hans nyere
>musik er håbløst uinteressant, men det er måske kun mig?

Revolution ved for mig ikke et hit, måske lige nummeret "september",
og jeg synes heller ikke Metamorphoses er blandt det bedste han har
lavet.

Jeg glæder mig som et lille barn til koncerten, jeg var afsted til
koncerten i Hamburg i 97 (den sammen koncert som han holdt i Valby
hallen) og Berlin i 93, de to koncerter er nok de fedeste jeg har
været til ever.

--
Morten!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-07-02 17:29

On Sun, 14 Jul 2002 16:11:30 +0200, Morten Kjær Nielsen

Er helt enig i Berlin '93)

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-02 18:33

Hej Morten Kjær Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk>

>Zoolook er et hit, måske den af hans albums jeg synes bedst om, Oxygen
>7-13 og Chronologie hænger dog tæt på.

Jeg tror ikke jeg har hørt Chronologie. Det kan være jeg skulle det.
Det minder mig også om at jeg burde købe Rendezvous og Oxygene, de er
klassiske - og jeg har dem kun på nogle bånd, jeg alligevel aldrig
bruger.

>Jeg nævnte ikke Zoolook, da jeg ikke tror at ret mange "non jarre
>knowers" kender det album.

Jeg tror der er et par numre fra Zoolook der er lige så "kendte" som
fra Rendezvous og Oxygene.

>Revolution ved for mig ikke et hit, måske lige nummeret "september",
>og jeg synes heller ikke Metamorphoses er blandt det bedste han har
>lavet.

Jeg synes netop den knækkede ved Revolution. Var det ikke det første
album hvor han havde en trommeslager på. Der er dog et rigtig godt
nummer på det (sikkert september, jeg kan ikke huske navnet). Kender
ikke Metamorphoses.

Sidder lige og hører Calypso fra Waiting for Cousteau - det er okay,
men IMO langt fra på højde med de tre nævnte klassikere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:52

In an article of 14 Jul 2002 Lars Kim Lund wrote:

> [...]
> album hvor han havde en trommeslager på. Der er dog et rigtig godt
> nummer på det (sikkert september, jeg kan ikke huske navnet). Kender

Jeg mener også, at September var det gode nummer på Revolutions. Resten
var ikke meget bevendt. Jeg har ikke længere rigtig styr på kronologien
i Jarre (forærede min Zoolook og Revolutions vinyl til min lillebror for
over 10 år siden og lod ham og kæresten beskæftige sig med Jarre, Celine
Dion og Cliff Richard), men det var helt klart i forbindelse med
Revolutions, at det "gik galt".

--
Uffe Holst

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-02 23:09

Hej "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>

>Jeg mener også, at September var det gode nummer på Revolutions. Resten
>var ikke meget bevendt. Jeg har ikke længere rigtig styr på kronologien
>i Jarre

I tilfældig rækkefølge (inden Revolutions): Equinoxe, Oxygen, Magnetic
Fields, Zoolook, Rendezvous.

>men det var helt klart i forbindelse med
>Revolutions, at det "gik galt".

Rart at høre jeg ikke er den eneste.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-07-02 23:22

On Mon, 15 Jul 2002 00:08:36 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>I tilfældig rækkefølge (inden Revolutions): Equinoxe, Oxygen, Magnetic
>Fields, Zoolook, Rendezvous.

I kronologisk rækkefølge

1968 La Cage
1972 Deserted Palace/Le Granges Brûlées
1976 Oxygene
1978 Equinoxe
1981 Magnetic Fields
1982 Kina koncerterne
1983 Music for Supermarkets (kun ét album)
1984 Zoolook
1985 The Essentials (best of)
1986 Randzvous
1987 Houston/Lyon
1988 Revolution
1989 Jarre live
1990 Waiting for Cousteau
1991 Images (best of)
1993 Chronologie
1997 Oxygene 7-13
2000 Metamorphoses
og "snart" Aero

Der har vist nok i slutningen af 90´erne og frem være udgivet nogle
remix albmums, der er også nogle udgivelser som aldrig er udgivet -
hvis i forstå hvad jeg mener, det meste af det er ikke værd at høre på

>Rart at høre jeg ikke er den eneste.

Chronologie og Oxygene 7-13 bør have en chance for at blive lyttet
til, imho noget med godt musik, ikke makværk som Revolution.

--
Morten!

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-07-02 22:45

In an article of 14 Jul 2002 Lars Kim Lund wrote:

> Og Zoolook. De tre er rigtig gode. Jeg synes det meste af hans nyere
> musik er håbløst uinteressant, men det er måske kun mig?

Helt enig. Om det så blot er mig, der er siden da er vokset op og fået
mig en musiksmag, ved jeg ikke, men i starten af 80'erne syntes jeg
faktisk, at han lavede ok musik. Techno, som vores mor kan lide det.

--
Uffe Holst

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-02 23:04

> [...]

>mig en musiksmag, ved jeg ikke, men i starten af 80'erne syntes jeg
>faktisk, at han lavede ok musik. Techno, som vores mor kan lide det.

Der var et stilskifte. Endvidere var elektronisk musik atypisk den
gang, så Jarre var i højere grad "unik" den gang. Men som sagt, siden
Revolitions har jeg ikke hørt noget interessant fra ham (rimeligvis
skal siges at jeg ikke har hørt så meget af det nye, fordi jeg
droppede ham efter at have hørt et par af de nye plader)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jakob Smith

Dato : 21-07-02 21:14

> [...]
> hvor han vel brugte laserharpen første gang og bastille tingen på
> Triumfbuen/Champs Elysee/Eiffel som jeg ikke lige kan huske hvornår

Han brugte egentlig laser-harpen første gang i Kina i 1981, men det var vist
en lidt anden type en de senere. Han har spillet i Paris i 1979 (Place de
la Concorde), 1990 (La Defense), 1995 (Eiffel-tårnet... der var jeg med
) og 1998 (Eiffel-tårnet lige efter slutningen på VM i fodbold; et
arrangement, der hed "Electronic Night", hvor han sammen med en række
techno-musikere spillede remix'ene fra "Odyssey through Oxygene").

> Og han står vel egentlig også bag et nummer vi alle kender nemlig
> "popcorn" (kvit-eller dobbelt tv-showet).

Nej, men han har lavet en cover-version af den i de tidlige 70'ere.

Venlig hilsen
Jakob Smith

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 28-07-02 10:04

Jeg gentager:

Det jeg har hørt der er specielt ved Gammel Vrå Enge, det er vindmølleparken

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 28-07-02 10:58

Jeppe Schaumburg Jensen wrote:
> [...]
> vindmølleparken som
> skal indgå som en del af hans show. Og dem er der vist ingen af i

Hvad med dem ved indsejlingen? Eller Middelgrunden?

http://www.windpower.org/da/news/webcam.htm
http://www.middelgrunden.dk/

/Nikolaj

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-07-02 12:19

On Sun, 28 Jul 2002 11:57:41 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>Hvad med dem ved indsejlingen? Eller Middelgrunden?
>
>http://www.windpower.org/da/news/webcam.htm
>http://www.middelgrunden.dk/

Og så skal publikum have både med i prisen

Efter sigende skulle Jarre have passeret Vrå Enge ved et tilfælde og
med det samme have bestemt at der skulle han lave koncert.

Ham der glæder sig

Morten
morten@bowman.dk