Skudræd.
Fra : Claus

Dato : 14-02-01 07:28

Hej til alle.

Nu har jeg fulgt lidt med i tråden om nytårs fyrværkeri og kom til at tænke
: "Er det virkelig så mange skudrædde hunde ?"

Hvis ja...hvorfor er der det , har det noget med avlen at gøre eller hva' ?

Claus
Rottweiler & Malle

Fra : x Vuf x

Dato : 14-02-01 10:25

Wed, 14 Feb 2001 07:28:08 +0100, Claus wrote:

> [...]
>: "Er det virkelig så mange skudrædde hunde ?"
>Hvis ja...hvorfor er der det , har det noget med avlen at gøre eller hva' ?

Nej...Det skyldes at folk trøster den lille ny hvalp...ynker den...
og så tænker det bette pus....Nøøøøj det er godt nok farligt, det her!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-02-01 15:49

> Nej...Det skyldes at folk trøster den lille ny hvalp...ynker den...
> og så tænker det bette pus....Nøøøøj det er godt nok farligt, det her!

Jaaa... i nogen tilfælde. Jeg har smidt et par indlæg i de andre tråde om
hvordan 2 af mine, ellers stærke psykiske hunde blev bange for knaldfyr.
(Kort: idioter der synes det var sjovt at skyde det efter hunden!!) De af
mine hunde der ikke har været udsat for idioter har aldrig været bange for
det.

R. Ilsøe

Fra : x Vuf x

Dato : 15-02-01 00:34

Wed, 14 Feb 2001 15:49:02 +0100, R. Ilsøe wrote:

> [...]
>mine hunde der ikke har været udsat for idioter har aldrig været bange for

Ja jeg ved virkelig ikke, hvad man kan gøre ved så'n nogen individer...
men jeg har da et par gode idéer!

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de 3 ***
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-02-01 10:47

Claus <Pernille@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96d8cl$2u63$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> : "Er det virkelig så mange skudrædde hunde ?"
>
> Hvis ja...hvorfor er der det , har det noget med avlen at gøre eller hva'

ingen af mine hunde er faktisk skudræd idet vores Dchs træningsbaner ligger
lige overfor en skydebane .... men begge hunde er utroligt bange for
fyrværkeri idet denne lyd er sydende, hvislende og bragende og ledsaget af
lysglimt .... begge hunde er i øvrigt også bange i tordenvejr.... + jeg er
ikke selv bange for hverken tordenvejr eller fyrværkeri vel at mærke og har
aldrig trøstet mine hunde i hverken tordenvejr eller under fyrværkeri ....
men kender faktisk et par tilfælde hvor virkelig gode jagthunde uden mindste
angst for skud bliver bævrende espeløv ved fyrværkeri og tordenvejr.

Masser af hils fra
Anne-Marie