Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Telekonverter
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 13-07-02 12:30

Hejsa!
Passer Canons teleconverter (TC-DC58) direkte til Canon G2`eren, eller skal
der investeres i noget ekstra adapter udstyr ?
Set hos www.pris-baskeren.dk til 1229 kr

Jeg har lige fået min G2`er, pris: 7700 kr hos www.shg.dk. Almindelige
fotobutikker siger at det er under deres kostpris - hvordan hænger det
sammen. Køber de (shg.dk og de alm. fotobutikker) ikke udstyr samme sted ?

Mvh. Bo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 13-07-02 12:57

Derfor er jeg lidt forvirret!!!
Fra http://www.dpreview.com/reviews/canong2
There are currently three add-on lenses available for the G2, they are:

.. WC-DC28 Wide-angle lens (x0.8)
.. TC-DC58 Telephoto lens (x1.5)
.. 250D Close-up lens

To use any of these lenses (or to add filters) you'll need the LA-DC58
adapter which screws onto the camera by removing the small silver ring at
the back of the lens (as shown below).

Fra http://www.pris-baskeren.dk
TC-DC58 Teleconverter 1,5x
Passer til PowerShot G2
Pris: DKK 1.448,00 » Tilbud: DKK 1.229

Spørgsmålet er: har jeg brug for LA-DC58 når jeg køber TC-DC58 hos
pris-baskeren.dk - de skriver jo "Passer til PowerShot G2"
mvh. Bo

Fra : Bo Kristensen

Dato : 13-07-02 13:24

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message

> Spørgsmålet er: har jeg brug for LA-DC58 når jeg køber TC-DC58 hos
> pris-baskeren.dk - de skriver jo "Passer til PowerShot G2"
> mvh. Bo

Jeg vil næsten gå ud fra at LA-DC58eren kræves for at bruge Canons linser,
det gør den i hvert fald til G1'eren, og G1 og G2 har samme gevind. Et
alternativ er LensMate, jeg har selv lige fået min, adressen er
www.lensmateonline.com, så kan du købe en 49-58 step-up ring, LensMaten
blokere mindre for både den interne blitz og den optiske søger, end Canons
LA-DC58er, og filtre er jo billigere i 49mm end i 58mm...

Endelig skal det siges at jeg _ikke_ kan anbefale prisbaskeren, service er
en by i Rusland for dem! Det ser ud til at itbutikken.dk har samme
telekonverter (tror det er den), til blot 833,-
http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=c20645015

Blot en tanke

Bo Kristensen

Fra : E.A.

Dato : 13-07-02 14:15

Jeg har lige købt en Can lins/filteradabter LA-DC58 til G2. Den fungerer
fint på fuld tele, men på vidvinkel er billedet cirkelrundt, men det er jo
også en telekonverter.
M.v.h.
E.A.

Fra : Klaus Bjarner

Dato : 14-07-02 01:08

> Hejsa!
> Passer Canons teleconverter (TC-DC58) direkte til Canon G2`eren, eller
> skal der investeres i noget ekstra adapter udstyr ?
> Set hos www.pris-baskeren.dk til 1229 kr

Hej Bo

Canon TC-DC58 er en modlysblænde beregnet til deres PowerShot PRO90 IS.
Officielt findes der ikke nogen teleconverter til G2. Jeg tror også, at
det du er på jagt efetr er en forsatslinse, da en telekonverter er
beregnet til SLR kameraer, hvor den sættes ind mellem huset og
objektivet. Da G2 har fast objektiv kan dette ikke lade sig gøre, men
man kan sætte en ekstra linse i forlængelse af objektivet og derved
ændre dets brændvidde.

Til Canon G2 findes der en forsatslinse som officielt tilbehør. Jeg har
listet dens specs herunder. Om det er til tele eller makro ved jeg
desværre ikke, men spørg hos din forhandler.

58 mm forsatslinse 250D
Canon varenr. 1295680
Passer til PowerShot G1 & G2
Listeprisen er så vidt jeg husker ca. 875,- kr. inkl. moms.

> [...]
> fotobutikker siger at det er under deres kostpris - hvordan hænger det
> sammen. Køber de (shg.dk og de alm. fotobutikker) ikke udstyr samme

Flere af webbutikker, hvis katagori SHG hører ind under, får deres
kameraer fra Tyskland, hvor prisen ligger noget under den, der skal
gives ved en dansk distributør. Derfor er det sikkert rigtigt hvad
fotohandlerne har fortalt dig. Samtidig køber databutikker og
fotohandlere sjældent hos de samme distributører, da det jo er to
forskellige brancher, selm om de har sammenfaldende varer.
Kameraet er dog nøjagtig det samme, som hvis det var kommet fra en dansk
distributør, og garantien ordner SHG.

Jeg håber at dette hjalp lidt.

Med venlig hilsen
Klaus