Dressur
Fra : Villy M. Olsen

Dato : 14-02-01 06:59

Bolle-Try Jagtforening v. Dronninglund.
Opstart på lydighed/apporteringskursus -for jagthunde af ALLE racer: Lørdag
den 17 marts kl. 13.00, mødested "Løvehuset" Landvadbækvej.

Henv. for yderligere informationer villy@olsen.as

Fra : Aino

Dato : 14-02-01 08:29

"Villy M. Olsen" wrote:

> Opstart på lydighed/apporteringskursus -for jagthunde af ALLE racer: Lørdag
> den 17 marts

Jeg har fundet et sted hvor jeg kan starte til træning til marts (glæder
mig meget), men ellers undrer det mig: Stort set al træning jeg har
kunnet finde (pånær hvalpetræningen) starter op omkring marts og varer
til ultimo maj/primo juni. Så er der lang sommerferie til træning fra
september til november. Det løber typisk over 10-12 uger, dvs. 5-6
måneders træning i alt på et år.

Det synes jeg ikke er meget, specielt med en aktiv laban der har rigtigt
godt af at lære at slappe af og kunne koncentrere sig med andre hunde
omkring sig. Selvfølgelig træner vi hjemme og på de daglige ture, men
det giver altså ikke det samme.

Har jeg bare ledt de forkerte steder, eller er det vilkårene? (Det er
ikke så vigtigt hvad det er for noget træning, bare der skal arbejdes
mellem andre hunde).

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Lars Stricker

Dato : 14-02-01 09:58

Hej Aino
DcH træner med meget kortere pauser (jul og sommerferie). Du skriver ikke hvor du
bor, men der er med stor sandsynlighed en DcH-afdeling i rimelig afstand fra din
bopæl. På:
http://www.hundeklubben-dch.dk/index2.htm
kan du se under adresser, om ikke du kan finde en klub i nærheden.
mvh
-Lars
************

Fra : Pernille Have

Dato : 14-02-01 09:58

Hej.
Jeg synes heller ikke, at det lyder af meget, og det er da heller ikke
vilkårene i den klub (DCH Risskov), hvor jeg træner. Her starter træningen
den første eller anden lørdag i januar og fortsætter til Sankt Hans. Efter
sommerferien starter vi igen den første eller anden uge i august og
fortsætter til midt i december. Sidste år var der oven i købet arrangeret
fællestræning en gang i ugen hele sommerferien, både for lydigheds- og
agilityhunde.

Jeg har for år tilbage trænet i DKK-regi i Sabro, og der var vilkårene som
du beskriver dem (og så var træningsgebyret oven i købet næsten dobbelt så
højt!!), så jeg tror det kommer meget an på, hvilken klub man træner i. Det
er mit indtryk, at man i DCH-regi (ihvertfald i klubberne omkring Århus)
træner i de ovenfor nævnte tidsrum.

Jeg håber det lykkedes for dig at finde et sted at træne. Det er jo om ikke
andet altid sjovere at træne sammen med andre.

Venlig hilsen
Pernille og kavalererne Dixie og Bungi

Fra : Bettina

Dato : 14-02-01 13:26

Det kommer meget an på hvor du træner. Der hvor jeg går, er der kun "lukket"
14 dage omkring jul, ellers går vi hele året rundt, hvilket er en af mange
grunde til jeg valgte den hundeskole....

Bettina

Fra : Aino

Dato : 14-02-01 15:48

Tak for jeres svar.

Ja, jeg burde jo nok have skrevet hvor jeg bor: Ganløse, nordvest for
København, men jeg har bil.

Rigtigt gættet Pernille, jeg har hidtil trænet i DKK (Ølstykke). Mit nye
træningssted i Værløse har jeg fået kraftigt anbefalet, og jeg har haft
en rigtig god prøvetime, men da det er under AOF er det også
tidsbegrænset.

Jeg har fra en enkelt hørt dårligt om DCH, men jeg kan se I anbefaler
det, så jeg vil prøve og kigge på listen fra Lars til supplerende
træning.

Bettina, hvilken hundeskole er det du bruger, og hvor ligger den?

Fra : Bettina

Dato : 15-02-01 08:30

Det er Vestegnens hundeskole i Albertslund
http://www.veh.dk/

Om vinteren er der træning lørdag eftermiddag, om sommeren torsdag
formiddag. + agility og LP træning, men det ved jeg ikke lige hvornår er,
det står sikkert på deres hjemmeside.

Bettina

Fra : Pernille Have

Dato : 15-02-01 10:21

Aino <aij@topsoe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A8A9A4C.5B61751A@topsoe.dk...

> Jeg har fra en enkelt hørt dårligt om DCH, men jeg kan se I anbefaler
> det, så jeg vil prøve og kigge på listen fra Lars til supplerende
> træning.

Hej Aino
DCH er en sammenslutning af mange lokale hundetræningsklubber, så der er
sikkert både gode og dårlige imellem. Kvaliteten afhænger jo af de personer
(trænere og ledere), som er i klubben. Jeg er meget tilfreds med min klub
(DCH Risskov). Vi har foruden dygtige, kompetente trænere, som underviser i
motivationsbaseret træning, også et godt sammenhold i klubben generelt,
hvilket jo også betyder noget, synes jeg.

Jeg har hørt om andre klubber, både i DCH-regi og andre, hvor der stadig
trænes efter "kæft, trit og retning-metoderne" - en træningsform jeg troede
for længst var afgået ved døden, men som åbenbart stadig trives i bedste
velgående rundt omkring.

Det eneste man kan gøre er nok at se sig godt for, lytte til andres
erfaringer og evt. tage ud og kigge eller deltage i en prøvetime, inden man
vælger hvilken klub, man vil træne sin hund i.

Hundehilsner fra
Dixie, Bungi og Pernille

Fra : Stine

Dato : 15-02-01 13:28

Hej Aino.
Der er også mulighed for at du kan træne i SBH kreds 3 ( specialklubben for
belgiske hyrdehunde )
Kig på SBH hjemmeside, der er opdateret med tlf.nr på formand m.m.
www.belgiskehyrdehunde.dk
eller
http://hjem.get2net.dk/sbh

Der er så vidt jeg ved åbent for alle racer, og der trænes på alle hold
også agility. Træningssted er Engagergård, Måløv Byvej 288, 2760 Måløv
Stine