Bundling+Call bumping+Zyxel P202
Fra : mimivilford & svante~

Dato : 14-02-01 06:40

Hej ISDN gruppe.

Jeg har i øjeblikket en zyxel omni.net plus TA. Den virker fint med
bundling og call bumping. I hvert tilfælde når min ISDN telefon ikke er
koblet på NT-boksen.
Findes der en løsning på problemet med at ISDN telefonen meget hurtigt
melder optaget ved eksempelvis indkommende opkald, hvilket betyder at
call bumping mislykkes?

Kan man købe en analog telefon til at sætte i TA'en, som understøtter
ISDN services så som viderestilling beskedsvar vis nummer etc?

Jeg overvejer at investere i en ISDN router (har kig på Zyxel prestige
202, da den har to analoge telefonudgange), vil en sådan kunne håndtere
call bumping selv om der sidder en digital telefon i NT'en?

Gode råd og vejledning i forbindelse med ovenstående modtages også med
glæde!

M.v.h. Svante.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-01 07:36

> [...]
> Findes der en løsning på problemet med at ISDN telefonen meget hurtigt
> melder optaget ved eksempelvis indkommende opkald, hvilket betyder at

Det burde ikke påføre sig sådan.
Har du ikke analoge telefoner i TA'eren?
Disse burde virke ved Call bumping.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 14-02-01 19:24

> Det burde ikke påføre sig sådan.
> Har du ikke analoge telefoner i TA'eren?
> Disse burde virke ved Call bumping.

Det gør de også, problemet er når den digitale telefon kommer ind i billedet,
hvilket gerne skulle fremgå af mit indlæg. Resten af mine problemer er:

Fra : KsNa

Dato : 14-02-01 22:03

mimivilford & svantev <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A8ACD3A.3F86F730@mailme.dk...
------

> [...]
------

> Gode råd og vejledning i forbindelse med ovenstående modtages også med

Hej Svante

Det er din TA der skal understøtte de ISDN services som du ønsker, den skal
oversætte signalet fra den analoge telefon og til ISDN "sprog" og omvendt.

Mvh.

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 09:07

> Det gør de også, problemet er når den digitale telefon kommer ind i
billedet,
> hvilket gerne skulle fremgå af mit indlæg. Resten af mine problemer er:

Du skriver at call bumping mislykkes. Hvorfor gør det det når du har analoge
telefoner?
Du roder rundt i kaldshåndteringskommandoerne. En ISDN telefon vil _ikke_
melde optaget ved indkommende kald. Den vil blot ikke reagere da den ikke
kan allokere en kanal at modtage kaldet på.

> Kan man købe en analog telefon til at sætte i TA'en, som understøtter
> ISDN services så som viderestilling, beskedsvar, vis nummer etc?

Jeg har svaret dig i anden gruppe. Svaret var nej.

> Jeg overvejer at investere i en ISDN router (har kig på Zyxel prestige
> 202, da den har to analoge telefonudgange), vil en sådan kunne håndtere
> call bumping selv om der sidder en digital telefon i NT'en?

Næppe ordentligt. Det er noget vi hardiskuteret længe i denne gruppe.
Routere (og andet dataudstyr) er som udgangspunkt beregnet til at være
egoistiske og have en ISDN-linje for sig selv. De kan ikke dele med
telefoniudstyr, medmindre man sætter det op således at routeren kun bruger
en kanal (eller man har telefoniudstyr i routeren, hvilket (IMHO) er noget
rod)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-01 13:55

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:z6Mi6.65423$zw.1144056@twister.sunsite.dk...
> [...]
> melde optaget ved indkommende kald. Den vil blot ikke reagere da den ikke
> kan allokere en kanal at modtage kaldet på.

Kan du så forklare, at det beviseligt forholder sig således:
Når ISDN tlf er tilsluttet NT boks så fungerer call bumping ikke, og
opringeren hører optaget-tone.
Når ISDN tlf ikke er tilsluttet NT boks fungerer call bumping, og opkaldet
kan modtages på en analog tlf.

Og nej, det er ligegyldigt om "call waiting" er on eller off på sin ISDN
tlf.

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 16:41

> Kan du så forklare, at det beviseligt forholder sig således:
> Når ISDN tlf er tilsluttet NT boks så fungerer call bumping ikke, og
> opringeren hører optaget-tone.

En af de tilsluttede terminaler opfører sig ikke som specificeret i DSS1
standarden.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-01 17:53

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:yMSi6.66543$zw.1189445@twister.sunsite.dk...

> En af de tilsluttede terminaler opfører sig ikke som specificeret i DSS1
> standarden.

Og med det mener du : forkert opsætning af TA'en eller ISDN-telefonen?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 17:59

> Og med det mener du : forkert opsætning af TA'en eller ISDN-telefonen?

Måske, svært at sige uden noget log.

Fra : Henning

Dato : 15-02-01 19:59

> [...]
>en kanal (eller man har telefoniudstyr i routeren, hvilket (IMHO) er noget

Pjat, pjat, pjat! Jeg har kørt med en P202'er i over et år, før den en
P100. Call Bumping har _aldrig_ været et problem!
202'eren er forøvrigt den perfekte router - kan overføre Vis Nummer
til de analoge telefoner, også B&
Der er betydelig bedre lyd på telefonerne i forhold til P100'eren.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 20:37

> Pjat, pjat, pjat! Jeg har kørt med en P202'er i over et år, før den en
> P100. Call Bumping har _aldrig_ været et problem!

Dvs P202'eren kan lave Call bumping til en ISDN-telefon?
(det var det jeg mente med indlægget, men det måske lidt uklart formuleret)

Fra : Henning

Dato : 15-02-01 22:17

On Thu, 15 Feb 2001 19:36:49 GMT, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Dvs P202'eren kan lave Call bumping til en ISDN-telefon?
>(det var det jeg mente med indlægget, men det måske lidt uklart formuleret)

Ohhh - det havde jeg ikke lige bidt mærke i. Det har jeg faktisk
aldrig prøvet...

Henning
hsb@image.dk