MS Windows
briani 27239
Problem med ICS mellem to pc'er.
Fra : david

Dato : 13-07-02 04:00

Jeg har adsl via et ethernetkort netkort (kort 1). Dette kort er sat op til
Delt.
Men jeg har foruden også et ethernet netkort (kort 2 )indstalleret.
Jeg har installeret ics på host'en og konfigureret klienten. Men på denne
måde at jeg har i gateway nævnt adressen for kort 2 og i DNS konfiguration
har jeg tilføjet adressen opgivet fra 'winipcfg'.

Lokalnetværket (mellem to computere) virker fint. Men bare ikke ICS.

Har nogen lidt hjælp?

Hilsen
David

Fra : Jacob D. Larsen

Dato : 13-07-02 22:35

"david" <mcag@mail.dk> wrote in message
> [...]
> har jeg tilføjet adressen opgivet fra 'winipcfg'.
>
> Lokalnetværket (mellem to computere) virker fint. Men bare ikke ICS.

Har Netkort nr.2 i din ICS/HOST maskine ip adr 192.168.0.1 / 255.255.255.0
Jeg mener at kunne huske noget om at den SKAL hvae den adresse.

Din klient skal lave DNS opslag på din ISP's DNS server og ikke på Host
maskinen.
Gateway skal på KLIENT maskine sættes til 192.168.0.1 (HOST)
Så burde det spille.
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

m.v.h
Jacob D. Larsen

Fra : david

Dato : 14-07-02 00:39

> Har Netkort nr.2 i din ICS/HOST maskine ip adr 192.168.0.1 / 255.255.255.0
> Jeg mener at kunne huske noget om at den SKAL hvae den adresse.

Jep! Det var trixet med at det SKULLE hedde 192.168.0.1.
Jeg havde kaldt 0.1 for noget andet, troede at det var ligegyldigt (det
burde det være- teoretisk)
Men nu har jeg rettet det takket være din hjælp.
Derfor: wow nu virker det. hurraaaa!
Tusinde tak.

> Din klient skal lave DNS opslag på din ISP's DNS server og ikke på >Host
maskinen.
Det er sikkert rigtigt nok men den var ok. Havde kun rettet på 0.1 på begge
'hjemme' på maskinerne, så virkede det.

Dejligt at du hjalp!
Tak!

Hilsen