Install. af PHP
Fra : Jan

Dato : 13-07-02 03:20

Hej NG :)

Overlevet tordenvejret ?

Jeg kører med Apache 2.0.39 på en W2K-Prof.-maskine
Det virker udemærket. Men når jeg vil installere PHP 4.2.1 på den så går det
galt !

Jeg følger naturligvis alle råd og install.-vejledninger (vildledninger:()
men virker gør det ikke.

Efter install. vil Apache ikke starte igen. Hvis jeg prøver med det
medfølgende program så siger den bare at den ikke kan starte, og hvis jeg
går ud i DOS og skriver apache.exe så får jeg fejlen at den .dll jeg
hebviser til ikke fungerer.

Findes der ikke nogen brugbare-vriksomme vejledninger på nettet ? Eller er
det et kendt problem med den konstellation ??

/Jan

--

"Everything You Know Is Wrong !"
"This sense appears to be widespread among mundane teenagers"

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 13-07-02 07:30

"Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote in message news:ago2o1$m2l$1@sunsite.dk...

> Jeg kører med Apache 2.0.39 på en W2K-Prof.-maskine
> Det virker udemærket. Men når jeg vil installere PHP 4.2.1 på den så går
det
> galt !

Jeg går ud fra, at du forsøger at køre PHP som isapi modul? Hvis det er
tilfældet, skal du huske at bruge det rigtige modul. Der findes nemlig et
til Apache 1.xx og et til Apache 2.xx. Modulet til Apache 2 hedder
php4apache2.dll.

Håber at det hjælper dig lidt videre.

Fra : Aagaard

Dato : 13-07-02 10:20

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev:
> [...]
> galt !
>
> Jeg følger naturligvis alle råd og install.-vejledninger (vildledninger:()

Vejledning i at sætte php 4.2x op med Apache 2.0.x:
http://bugs.php.net/bug.php?id=18129
Link til php4apache2.dll, som skal anvendes:
http://ftp.proventum.net/pub/php/win32/php4.2.x-apache2.zip

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk/php.php - linksite om php.

Fra : Jan

Dato : 13-07-02 10:59

[SNIP]

> Vejledning i at sætte php 4.2x op med Apache 2.0.x:
> http://bugs.php.net/bug.php?id=18129
> Link til php4apache2.dll, som skal anvendes:
> [...]

Jeg kigger på det :)

Takker.....jeg vender tilbage hvis det ikke vil som det skal !

/Jan

Fra : Jan

Dato : 13-07-02 15:39

Det virker !!