Styring af viderestilling via internet ?
Fra : Bachelor

Dato : 13-07-02 01:15

Hej
Ifb. med et arbejde jeg har, kunne vi ønske os en funktion hvor
vi havde et nummer, hvor vi via internettet kunne redigere
hvilket nummer dette nummer stillede videre til og evt. og helst
med alternativ viderestilling. I funktionen ville det også være
ønskelig om man blot kunne vælge imellem f.eks. 10 numre
med navn som lå fast på siden. Som teknikken er i dag virker
det langtfra umulig, men jeg kender ikke nogen der tilbyder
systemet.
Løsningen skal gøre det nemmere for en masse klienter at
få fat i skiftende personer der står til rådighed for dem. Som
det er i dag er der meget administration med at holde ajour
hvilket nummer der nu er rådighedsvagten og personerne
der har brug for at kunne ringe har netop ikke specielt let
ved selv at administrere det.
Til orientering skal der helst stilles videre til mobiltelefoner
som vil have abonnement hos forskellige udbydere (private).

Fra : Fischer

Dato : 13-07-02 06:23

> Ifb. med et arbejde jeg har, kunne vi ønske os en funktion hvor
> vi havde et nummer, hvor vi via internettet kunne redigere
> hvilket nummer dette nummer stillede videre til .....

Jeg har ikke nogen direkte løsning på dit problem, men en henkastet idé der
måske kunne bygges videre på.

Grundlaget skulle være at "hovednummeret" er et mobilnummer.
Viderestilling på en mobiltelefon er jo ret let. Et enkelt nummer (**6x*...)
kaldes op og så er nummeret stillet et andet sted hen.

Det jeg så ville overveje var at putte mobilen med hovednummeret i en server
via et datakabel. Evt. bruge et prof. GSM modem.
Så kunne man via lokalnettet evt. internettet (VPN el. lign.) få adgang til
at ringe op på denne mobiltelefon og dermed skifte viderestillingen.
Med et lille stykke software kunne det nok laves meget brugervenligt.

*Fischer

Fra : John

Dato : 13-07-02 09:13

Hvad med et almindeligt 70-nr. ?

Mvh
John

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 13-07-02 09:20

"John" <jjensen@city.dk> wrote in message
> Hvad med et almindeligt 70-nr. ?

Kan du stille det om via Internettet?

Vh, Lars.

Fra : John

Dato : 13-07-02 12:27

Nej, det var blot en alternativ idé - det kan dog stilles om fra alle
telefoner, til alle telefoner.

TDC mobil har Mobil-Flex-Connect aftalen, der kan man styre sine
viderstillinger FRA mobil til andre steder... www.mobilflex-connect.dk det
bruger vi i et firma med 115 mobiltelefoner.

Mvh
John

Fra : Bachelor

Dato : 14-07-02 21:12

"John" <jjensen@city.dk> skrev i en meddelelse news:3d300e36$0$80817$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> viderstillinger FRA mobil til andre steder... www.mobilflex-connect.dk det
> bruger vi i et firma med 115 mobiltelefoner.

Tak for svarene.
Ved mobil-flex er det ligesom den der har nummeret der hele
tiden "hænger" på at få den viderestilt ?
Hvad kan 70 numre, kan enhver telefon ændre viderestilling
fra minut til minut ?

Fra : Tommy Jo

Dato : 15-07-02 00:06

> Hvad kan 70 numre, kan enhver telefon ændre viderestilling
> fra minut til minut ?

Ja, hvis de har den tilhørende kode.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : John

Dato : 15-07-02 18:58

> Tak for svarene.
> Ved mobil-flex er det ligesom den der har nummeret der hele
> tiden "hænger" på at få den viderestilt ?

*** Nej, Administratoren kan gøre andre "medlemmer" til administratorer, så
kan alle alt.

> Hvad kan 70 numre, kan enhver telefon ændre viderestilling
> fra minut til minut ?

*** Ja - med den rigtige PIN kode - fordelen er at du kan gøre det fra
hvilken som helst telefon - til hvilket som helst nr.

Mvh
John