Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Åh nej - endnu et af de "hvilket af de to ~
Fra : Kenneth Bon

Dato : 12-07-02 22:52

Ja jeg beklager meget.

Jeg har brugt samtlige links jeg har kunne finde på nettet - læst side op og
side ned - set reviews og ratings, samples og sayings.

Jeg overvejer at købe enten et Canon A40 (2,1) til ca 2900 eller Olympus
C3020-Z (3,2) til ca 4100.

Jeg har i min søgen erfaret at begge kameraer får meget gode
kommentarer/karakterer med på vejen og næsten alle er tilfredse med begge
kameraer.

Nu spørger jeg de kyndige der kender til et eller begge af kameraerne -
hvilket af disse to der giver den bedste ydelse/pris?

Jeg er en novice der bare skal tage nogle billeder - men fint nok hvis jeg
også kan 'lære med kameraet' - og det kan holde sig lidt i fremtiden uden at
blive forældet - men igen set i forhold til prisen.

Jeg håber at se et par kommentarer, selvom jeg ved at dette spørgsmål er 'et
af de dumme'. Jeg har læst og set mig til alt hvad jeg kan og står nu
overfor en afgørelse..

Kenneth Bon
www.kennethbon.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-07-02 09:30

Kenneth Bon wrote:
> Jeg overvejer at købe enten et Canon A40 (2,1) til ca 2900 eller Olympus
> C3020-Z (3,2) til ca 4100.

(jeg har et A40, jeg kender ikke C3020-Z)

Du har sat dem sidebyside på http://www.dpreview.com/?

du har set anmeldelserne samme sted?

Jeg må sige at jeg er vældigt godt tilfreds med mit A40, hvis jeg skulle
have noget andet skulle det ikke nødvendigvis være med større
pixelmængde, men jeg ville i stedet gå efter
*1* lettere at kunne modulere på lukkerhastighed vs blænde.
*2* hurtigere fokus - gerne med mulighed for manuel
*3* hurtigere/lettere zoom
*4* mulighed for ekstern flash

Kritikpunkterne skal ses i perspektiv af at jeg sammenligner med mit
spejlrefleks, og nogen ting er sværere at gøre ordentligt på digi-cam'et

Jeg ville imidlertid nødig give køb på
*1* den høje skarphed og gode farvegengivelse som jeg synes jeg har
*2* mine 2,5 billeder i sekundet ved seriefotografering
*3* den praktiske og hurtige måde at få billederne ind i computeren på
*4* den generelt ret lette betjening

Jeg håber du kan bruge det

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : sjp

Dato : 18-07-02 23:22

> Jeg håber at se et par kommentarer, selvom jeg ved at dette spørgsmål er
'et
> af de dumme'. Jeg har læst og set mig til alt hvad jeg kan og står nu
> overfor en afgørelse..

Hallo
Jeg kender kun Powershot A40
og her er et par kommentarer:
A40 tager gode skarpe billeder med
fin farvemætning/balance.
A40 giver dig mulighed for at manuelt indstille
alt hvad du vil, MEN bruger du det?
Jeg kan næsten ikke forlange mere... og dog

A40 er lidt tung og klodset og jeg har haft lidt
problemer med et lidt løst batteridæksel som
dog er blevet ordnet forholdsvist hurtigt.

Hvis jeg skulle vælge i samme prisklasse ville jeg
vælge A40 igen. Var jeg rig ville jeg kigge efter et
mindre og handy kamera der kunne det samme.
(3xoptisk)
De 2.1 pixel har været rigeligt til gode billeder
altså til mit amatørbehov.

Summasumarum :

A40 er skidegodt, dog lidt for stort til at lige
hive frem fra lommen.
Meen, køb et etui lige som mig, som kan sættes i bæltet.
ca. 300 kr.
Husk at du også skal investere i opladelige batterier.
Billedkvalitet er i top og det er vil det det går ud på!

Hilsen Jesper