"Strinter", uden at strinte!
Fra : Majer

Dato : 12-07-02 22:08

Hej med jer!
Jeg har lagt mærke til at Peter har bevægelserne, som når en kat strinter.
Men han strinter heldigvis ikke. Han ser så sød ud når han gør det

Spørgsmålet er, om han på et tidspunkt finder ud af hvordan han "rigtigt"
strinter, eller om jeg bare er så heldig at han aldrig lærer det "rigtigt"??
Han blev neutraliseret da han var 7 mdr.

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 13-07-02 07:47

> Spørgsmålet er, om han på et tidspunkt finder ud af hvordan han "rigtigt"
> strinter, eller om jeg bare er så heldig at han aldrig lærer det
"rigtigt"??
> Han blev neutraliseret da han var 7 mdr.

Hejsa!

vores gamle hankat (kastrat) gjorde det også....

En gang i mellem strintede han rigtigt.. men det hørte sjældenhederne til.
Men jeg tror tit han troede at han gjorde det uden så at gøre det.... *S*
*G* ku du følge mig der! *LOL*

MVH Mette

Fra : Line Wolff

Dato : 13-07-02 08:06

Hej Majer

Min hankat blev kastereret da han var ca. 1 år. Han skulle lige lave et kuld
killinger først, så vi måtte desværre trække det lidt ud. Han er lidt over 2
år idag og har også bevægelserne men strinter ikke. Det er kun noget han gør
når han ser os to (sine mennesker) og hvis man fx stryger ham ned af ryggen.
Jeg mener at have hørt, at det er en markeringsadfærd der betyder noget i
retningen af "I tilhører altså mig!". Jeg tror vi som mennesker skal tage
det som et kompliment
Men somsagt, Kalvin har altid gjort det for at markere og der er aldrig
"kommet noget ud". Så jeg tror godt du kan være helt rolig, især når Peter
blev kastereret som 7 mdr.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Denise

Dato : 13-07-02 08:29

Hej Majer
Vores Blonde står også og stepper og dirrer med halen når han vil kæle. Det
er der vist nogle der kalder tørstrinten. Han er 7 år og har altid strintet,
og jeg håber da ikke han finder ud af hvordan man rigtigt gør.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 13-07-02 16:54

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Vores Blonde står også og stepper og dirrer med halen når han vil
> kæle.

Sådan gør Sofie også, men heldigvis også uden at strinte.

Kate

Fra : Linda

Dato : 13-07-02 08:54

Hej
jeg vil lige fortælle at min Venus gør det også, og det er en hun kat, men
jeg mener at have læst et eller andet sted om at de er meget glade for deres
ejer, men om det passe ved jeg ikke, men Venus gør det, og har aldrig
strintet, og er som sagt en steriliseret hunkat.
Mvh
Linda

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-07-02 11:31

4 ud af 6 katte herhjemme gør det De gør det specielt i
madsituationer eller når de er helt ekstatisk glade for deres menneske-
mor

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Majer

Dato : 13-07-02 13:09

Mange tak for jeres svar! Er glad for at høre at det er ganske normalt, og
at jeg ikke skal regne med at han begynder at strinte rigtigt!!

Han er bare så sød, når han gør det. Kigger altid eén så intenst i øjnene

Mange lørdagshilsner fra

--
Majer

www.majer.dk