ICS i suse 8.0
Fra : xodeus

Dato : 12-07-02 21:39

Hej Allesammen!
jeg har lige installeret Suse 8.0.
det ser ud til at være et dejligt system!
men jeg mangler en lille finesse som der var i mandrake at man
kunne sætte ICS op uden problemer. Jeg forstår det ikke helt her
i suse og vil derfor gerne bede om hjælp!
Det ser følgende ud:
eth0: 3com kort konfigureret får ip via DHCP er det kort som har
forbindelse til internettet. Det virker fint.

eth1: Realtek kort. Intet er konfigureret for jeg ved ikke hvad der skal
til før min ven kan komme på nettet med sin win98 maskine.

er der nogen der akn fortælle mig hvordan jeg sætter det hele op så både
jeg og ham kan komme på internettet.

Med venlig hilsen

Mariusz Cielecki

Fra : Dan Christensen

Dato : 13-07-02 09:55

xodeus wrote:

> [...]
> til før min ven kan komme på nettet med sin win98 maskine.
>
> er der nogen der akn fortælle mig hvordan jeg sætter det hele op så både

Det nemmeste er at sætte SuSEFirewall2 op, også husk at sætte dns på win98
maskinen til det som er i din resolv.conf.
have fun!
--
Best regards/Med venlig hilsen
Dan Christensen

Fra : Dan Christensen

Dato : 13-07-02 09:57

xodeus wrote:

> [...]
>
> eth1: Realtek kort. Intet er konfigureret for jeg ved ikke hvad der skal
> til før min ven kan komme på nettet med sin win98 maskine.

Sorry jeg glemte lige at du skal have sat ip op på eth1 sæt den til
192.168.1.1 så sætter du win98 maskinen til 192.168.1.2 med gateway
192.168.1.1

Fra : xodeus

Dato : 13-07-02 19:30

Med hjælp fra Dan Christensen
er det lykkedes mig at sætte ICS op!
Man skal huske at sætte 3 krydser i firewall opsætningen i step 3af4 hvis du
bbruger opsætningen fra YAST2

XoDeus

UIN: 113028172