Hvad gør jeg nu??
Fra : woody

Dato : 12-07-02 20:03

Jeg har på Landsarkivet i Viborg fundet ud af hvornår min far er født,
i hvilket sogn, forældrenes navn og noget om fædere somjeg ikke kunne
læse.

Det var i 1870, (han var en gammel dreng), jeg kender hans
tjenestenummer ved Politiet i 1907, men jeg ved ikke hvem han blev
gift med, hvor mange børn han fik og om de alle er døde, der findes
ingen af hans navn i Kraks vejviser og jeg finder intet på Google af
hans navn.

Hvad kan man mere finde ud af, og hvordan ????

Med venlig hilsen og tak for den hjælp jeg allerede har fået her

Jens Gibe

Fra : Margit & Peter Winth~

Dato : 12-07-02 22:55

Det lyder somom du er i 'startfasen' af din søgning.
Dit spørgsmål er så stort, at jeg ikke kan besvare det her, men det skal nu
ikke afholde mig fra at svare alligevel.

Det du skal gøre, er at gå på biblioteket og låne en bog om slægtsforskning.
Heri vil du finde henvisninger til diverse metoder og ikke mindst viden om
hvad de almindeligste arkiver indeholder.
(Jeg tror nu, at du skal kigge mere i kirkebogen, det er en god start).
Politiet har også arkiver (mon det er rigsarkivet??)

Prøv evt. at melde dig på et slægtsforskningskursus eller meld dig ind i den
lokale slægtsforskningsforening - der er en guldgrube af folk, der er vilde
med at hjælpe.

God jagt

Peter