Northwood 2.0GHz, Asus P4B266-E ATX og PC2~
Fra : Thomas Kragh

Dato : 12-07-02 19:55

Jeg har fornyeligt købt de overståede dele.
Min problem er at når jeg vil sætte min fsb, står min multyplayer til 20
og jeg kan ikke sætte den til over 100. Bundkortet og CPU'en skulle
bække understøtte 400 fsb. Jeg er derfor kommet i tvivl om jeg i stedet
skulle have købt PC3200.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med min problem og på forhånd tak.

Kasper

Fra : Martin S.

Dato : 12-07-02 21:10

"Thomas Kragh" <familienkragh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle have købt PC3200.
> Håber der er nogle der kan hjælpe mig med min problem og på forhånd tak.

Hmmm. Multiplier er låst, den SKAL stå på 20. Det er FSB-en du skal ændre
til f.eks. 133.
Den er ikke låst på FSB-en. 400 FSB gælder internt i CPU-en. Den ganger FSB
med 4.
Har du sørget for at sætte jumpers til jumperfree mode, så du har mulighed
for at kunne sætte CPU-speed i Bios til manual og så derefter ændre FSB.

Mvh. Martin S.

Fra : DWM

Dato : 13-07-02 00:28

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmmm. Multiplier er låst, den SKAL stå på 20.

Faktisk ikke. Den kan godt stå på andet men man vil ikke få
noget ud af det. Jo måske en langsommere computer hvis
multiplyer er lavere end den så burde være.

> Har du sørget for at sætte jumpers til jumperfree mode, så du har mulighed
> for at kunne sætte CPU-speed i Bios til manual og så derefter ændre FSB.

Jeg vil også tro at det er der det ligger. Kig i manualen og find
ud af hvordan du kan ændre den til jumperfree mode.

/Kenneth Iversen