Problemer med DirectDraw/DirectX?
Fra : Mads Jensen

Dato : 12-07-02 19:51

Hej

Jeg har et ret irreterende problem. Jeg vil gerne spille Monaco Grand Prix
Racing, men jeg får det svar at der er problem med D3D, og andre lignende
DirectX komponenter. Har testet det med dxdiag.exe og der er ingen problemer
?

Kan I anbefale mig at installere DirectX 8.1, efter al den kritik som er
kommet frem, at det ødelægger Windows, og smadrer andre ting?

Tak på forhånd!

/Mads

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-07-02 20:03

"Mads Jensen" <info@disney-comics.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan I anbefale mig at installere DirectX 8.1, efter al den kritik som er
> kommet frem, at det ødelægger Windows, og smadrer andre ting?

Kunne du ikke fortælle hvor du har læst at DX er sådan noget møg, for jeg
har ikke oplevet det, men vil da gerne læse om det ?

Kim Larsen

Fra : Mads Jensen

Dato : 12-07-02 20:43

Hej

> Kunne du ikke fortælle hvor du har læst at DX er sådan noget møg, for jeg
> har ikke oplevet det, men vil da gerne læse om det ?
Mente at havde læst noget i PC Privat Computer, men kan ikke huske det. Det
var vist nogle læsere, som havde nogle problemer med det.
Men hvis der ikke er problemer, er det vel fint?
Jeg mener bare at havde hørt at der en del bugs med det, kan ikke huske om
det var til version 7, eller 8?

Jeg har installeret 8.1, og der er der ikke noget Direct3D. Hulk Jeg vil
så gerne spille F1

/Mads

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-07-02 12:05

> Jeg har installeret 8.1, og der er der ikke noget Direct3D. Hulk
> Jeg vil så gerne spille F1
he he. Der er skam masser af D3D i DirectX 8.1 men måske understøtter
driveren til idt grafikkort det ikke. Hvilket grafikkort har du? i DXDIAG
under "display" kan du læse navnet på kortet. hvor meget hukommelse det har
samt hvilken driver version du bruger. Skriv det herinde så kan vi måske
hjælpe dig i den rigtige retning til noget MGPRS

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-07-02 15:29

Hej

> Hvilket grafikkort har du?
Mit system virkede før en geninstallation, det er det som undrer mig.
Har GeForce MX 200, og driverne er installeret, bruger Windows 2000.

Jeg har installeret DirectX 8.1, men under dxdiag er der en inaktiv testknap
til Direct3D.
Jeg kan ikke se nogen info for driveren, der er bare skrevet: Der er ingen
dato for driver, osv.

/Mads

Fra : Nikolai Laursen

Dato : 13-07-02 16:26

On Fri, 12 Jul 2002 21:43:29 +0200, "Mads Jensen"
<info@disney-comics.dk> wrote:

>Jeg har installeret 8.1, og der er der ikke noget Direct3D. Hulk Jeg vil
>så gerne spille F1

Så spil et andet F1 spil. Der er mange, der er bedre end Monaco GP.

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-07-02 10:00

Hej

> Så spil et andet F1 spil. Der er mange, der er bedre end Monaco GP.
Havde jeg også tænkt på, men så længe mit hardware ikke fungerer i nogle
spil.
Problemet er at jeg ikke kan få 3D til at virke, hardware osv.

/Mads

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-07-02 15:31

> Hej

> Havde jeg også tænkt på, men så længe mit hardware ikke fungerer i nogle
> spil.
> Problemet er at jeg ikke kan få 3D til at virke, hardware osv.

Installer den nyeste detonator driver fra www.nvidia.com

- Martin

Fra : Kasper

Dato : 12-07-02 23:01

On Fri, 12 Jul 2002 20:51:18 +0200, "Mads Jensen"
<info@disney-comics.dk> wrote:

> [...]
>DirectX komponenter. Har testet det med dxdiag.exe og der er ingen problemer

Har du installeret den seneste driver til til grafikkort? Hvilket kort
har du? Hvilket styresystem?

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com