MS Windows
briani 27239
Wav-filer via Internettet.
Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 18:52

Hej,

Jeg hader Mediaplayer 8 i WinXP! (MP) Den er bare så langsom til at
starte her, at det er til at få knopper af, så alle mediefiler såsom
*.avi, *.mpg og diverse lydfiler har jeg associeret med den gamle MP
6.x som kører med en helt anden hastighed. Den starter og afspiller
i samme sekund man klikker på filen.

Hvis jeg derimod klikker på et link som f.eks. dette her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/lyd/anykey.wav

- så er det MP 8 der henter filen. Der går 10-20 sec. før jeg
overhovedet kan få lov til at høre filen og det gider jeg altså ikke
at vente på. Tit og ofte fryser MP 8 inden jeg når at høre lydfilen.
Hvorfor aner jeg ikke. Det er vel alt det glimmer der kokser.

Det undrer mig at det ikke er MP 6.x der åbner *.wav-filen fra
Internettet, når det nu er den der åbner når jeg klikker på en
*.wav-fil som f.eks. ligger på min harddisk.
Er der nogen der ved hvor man kan ændre det henne?
Hvis jeg går ind i Mappeindstillinger > Filtyper, så står *.wav til
at åbne med MP 6.x.

Egentlig ville jeg hellere have at *.wav-filer blev åbnet med
soundrec som i Win9x, men det hjælper heller ikke noget at associere
filerne med den. Det er alligevel MP 8 der åbner når jeg klikker på
et link til en *.wav-fil på en hjemmeside.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-07-02 21:17

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Hej,

G'aften,

>Jeg hader Mediaplayer 8 i WinXP!

Det er der også mange gode grunde til.

>Hvis jeg derimod klikker på et link som f.eks. dette her:
>http://home18.inet.tele.dk/madsen/lyd/anykey.wav
>
>- så er det MP 8 der henter filen.

sært!

>Der går 10-20 sec. før jeg overhovedet kan få lov til at høre filen

Nu plejer jeg jo van' at bruge Opera. Der starter afspilningen fra din
url inden for mindre end et sekund. I sagens tjeneste har jeg gravet
ie6 frem fra dybet, der går vel ca. 3 sek., lige akurat nok til at en
box med progres når at blinke frem.

> [...]
>soundrec som i Win9x, men det hjælper heller ikke noget at associere
>filerne med den. Det er alligevel MP 8 der åbner

Sært! Her bruger ie6 Music Match, og jeg er temmelig sikker på, jeg
ikke har gjort andet end generelt at associere *.wav med den. Opera
klarer det så vidt jeg lige kan se selv. Har du tjekket options
igennem i MP 8? De er noget uoverskuelige. Jeg har frataget den
tilladelse til *alt* og det er måneder siden, jeg har set den.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 23:04

Peter Loumann skrev:

> Nogle programmer er så chikanøse. Og MS' egne er ikke altid dem, der
> er bedst til at rette sig efter windåzen ;o{

Næ, det har man jo egentlig set før.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-07-02 21:19

"Madsen" skrev bl.a.:

> Jeg hader Mediaplayer 8 i WinXP! (MP)

Du er ikke den eneste

> Hvis jeg derimod klikker på et link som f.eks. dette her:
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/lyd/anykey.wav

Ahhh... altså et IE problem?

> - så er det MP 8 der henter filen.

Okay... det bliver altså lige på engelsk.
IE -> View -> Explorer Bar -> Media
I "Media Baren" kan man under "Media Options" -> "Settings", vælge nulstille
IE's valg af programmer til medie filer.

> Det undrer mig at det ikke er MP 6.x der åbner *.wav-filen fra
> Internettet, når det nu er den der åbner når jeg klikker på en
> *.wav-fil som f.eks. ligger på min harddisk.

Ja, det er da ikke brugervenligt.

> [...]
> associere filerne med den. Det er alligevel MP 8 der åbner når
> jeg klikker på et link til en *.wav-fil på en hjemmeside.

Ovenstående burde hjælpe... ellers skader det heller ikke at prøve andre
browsere

--
Lars (glad Opera bruger)

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 23:07

Peter Loumann skrev:

> anbelanger

Sprogspasser. :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-07-02 23:59

>Sprogspasser. :)

Aldeles ikke! Må jeg være fri! Det er godt, veletableret dansk.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 13-07-02 01:43

Peter Loumann skrev:

> Aldeles ikke! Må jeg være fri! Det er godt, veletableret dansk.

Glimragende. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 21:25

Peter Loumann skrev:

> Har du tjekket options igennem i MP 8? De er noget uoverskuelige.
> Jeg har frataget den tilladelse til *alt* og det er måneder siden,
> jeg har set den.

Aha!
Her lå hunden begravet.
Jeg skulle et smut ind i MP 8 i Tools > Options > File-Types og fjerne
fluebenet ved 'Audio-file'. Underligt at det flueben ikke er forsvundet
af sig selv når jeg har associeret *.wav med MP 6.x, men nu virker det
som jeg gerne vil have det.

Tak for hjælpen. :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-07-02 22:58

> [...]

Nogle programmer er så chikanøse. Og MS' egne er ikke altid dem, der
er bedst til at rette sig efter windåzen ;o{

Velbe'!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 21:32

Lars Jørgensen skrev:

> Okay... det bliver altså lige på engelsk.

Passer mig også bedst. :)

> IE -> View -> Explorer Bar -> Media
> I "Media Baren" kan man under "Media Options" -> "Settings", vælge
> nulstille IE's valg af programmer til medie filer.

Nu havde jeg ikke stillet IE til at afspille en mediefil i Media baren,
som jeg også hader, men det er muligt at ovenstående ville virke
alligevel. Jeg fik det dog løst via MP, som tidligere beskrevet, men
også tak til dig for hjælpen.

> Lars (glad Opera bruger)

Lokke, lokke, lokke.
Jeg må jo hellere få kigget på den Opera en dag. Er den til at komme af
med hvis man ikke bryder sig om den, eller spreder den sine klistrede
fangarme rundt i hele systemet?

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 21:40

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Madsen wrote:

>Lokke, lokke, lokke.

Det er vist kun en mor der kan elske den browser.

>Jeg må jo hellere få kigget på den Opera en dag.

Det bliver din død *gnæk* *gnæk*

>Er den til at komme af med hvis man ikke bryder sig om den, eller
>spreder den sine klistrede fangarme rundt i hele systemet?

Det gør den vist nok dog ikke. Men det er slet ikke besværet værd.
Skal du endelig bruge en anden browser end Internet Explorer, så lad
det for en-eller-anden-mand-eller-dames (?) skyld blive Mozilla. Det
er mange måneder siden Opera var den hurtigste browser.

Please don't hate me because I'm OT :)

--
Lars Stokholm

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 14-07-02 12:53

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> posting:

>det for en-eller-anden-mand-eller-dames (?) skyld blive Mozilla. Det
>er mange måneder siden Opera var den hurtigste browser.

En anden synsvinkel: ~100 MHz, ~20 MB RAM. Mozilla kan hverken frem
eller tilbage. Opera kører fint.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-07-02 23:00

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg må jo hellere få kigget på den Opera en dag.

Det lyder fornuftigt.

>Er den til at komme af
>med hvis man ikke bryder sig om den, eller spreder den sine klistrede
>fangarme rundt i hele systemet?

Den er eksemplarisk, hvad det anbelanger.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Martin K

Dato : 12-07-02 21:41

Madsen wrote:
> Hej,

Hey Madsen...

> Hvis jeg derimod klikker på et link som f.eks. dette her:
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/lyd/anykey.wav

Jeg kan egentlig ikke bidrage til en løsning, men det lader også til at du
har fået det til at virke som du vil ha' det. Jeg ville da bare lige markere
at ovenstående er en kanon fed sekvens! Hvem er det der siger det? For mig
lyder det som Homer... kan det passe?

(da jeg klikke på filen startede MP 6.4 ganske hurtigt i Win2000 - jeg
klager ikke

--
Martin K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 21:43

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Martin K wrote:

[snip]
>lyder det som Homer... kan det passe?

Ja, og den er sej :)

--
Lars Stokholm

Fra : Martin K

Dato : 12-07-02 21:44

Lars Stokholm wrote:

> Ja, og den er sej :)

Jeps....

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 21:56

Martin K skrev:

> Jeg ville da bare lige markere at ovenstående er en kanon fed
> sekvens! Hvem er det der siger det? For mig lyder det som Homer...
> kan det passe?

Jow, jow. Det er skam Homer S. :)
Det er fra det afsnit hvor han tager et par hundrede kilo på fordi
han så kan få lov til at arbejde hjemme, ifølge en eller anden lov.
Mr. Burns bliver nødt til at stille en computer til rådighed og så
ruller historien. Det går selvfølgelig ikke helt som planlagt.

Genial serie, og så kan jeg vist heller ikke blive mere OT.

> (da jeg klikke på filen startede MP 6.4 ganske hurtigt i Win2000 -
> jeg klager ikke

MP 6.4 styrer.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 13-07-02 08:05

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote

Hos mig startede Winamp 2.8 uden at lave noget om i WMP8
men den hentede hele wav-filen først.

Mvh Edmund

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-07-02 08:30

"Edmund" skrev bl.a.:

> Hos mig startede Winamp 2.8 uden at lave noget om i WMP8
> men den hentede hele wav-filen først.

Ja, det er sikkert fordi du har "WinampAgent" kørende. WinampAgent er et
lille program, der heletiden holder øje med hvilke programmer der bruges til
mediefiler. Hvis andre programmer tager nogler filformater, søger
WinampAgent for at tage dem tilbage, så de altid åbnes med Winamp.

--
Lars

Fra : Edmund

Dato : 13-07-02 10:50

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote
> Ja, det er sikkert fordi du har "WinampAgent" kørende.

Nej, jeg har ikke WinampAgent kørrende, men blev sat til wav filer
ved instalation. Det var bare pudsigt at den startede når Madsens
MP6 ikke ville. Jeg har WinXP RC1, den er måske anderledes.

Mvh Edmund