Elektronik-hajer søges!!
Fra : MuffDiver

Dato : 12-07-02 18:37

Hej Ng.
Jeg er tvivl om denne er den rigtige men jeg vover pelsen.

Jeg har et bundkort, Soltek SL67EZ som er lidt defekt.Jeg kan ikke tænde det
via powerknappen (PSU´en er ok).Jeg kan se i manaulen,at hvor
Powerswitch-stikket fra kabinettet,skal tilsluttes,skal der være 5V Standby
på Pin 12 på strømrække J2.Jeg har med et multimeter målt spændingen over
Pin 12 & 13 og der er 0 Volt.Jeg kan "jumpstarte" det ved at "luse" fra
række J3 pin 12 til J2 Pin 13.(håber det giver mening) Derved starter det op
men jeg ved godt at det er det forkerte.
Så spørgsmålet er:

Er der andre steder, der er de 5V standby,enten i strømrækkerne eller
muligvis i PSU´en eller kan der laves noget helt andet,helst dog så det
funker som ATX,da jeg ville sætte det i min kærestes pc ATX kabinet.Hvis det
ikke kan laves andet end med en alm. tænd/sluk knap (AT) så kan det godt
accepteres.

Håber der er en mulighed og det ikke kræver en kanon lang og dyr uddannelse

--
Mvh Tommy Christiansen

www.santaclan.dk

Fra : Mikkelsen

Dato : 16-07-02 21:12

Jeg er ike nogen elektronikhaj, men jeg syntes du skal sætte ild til lortet

Fra : MuffDiver

Dato : 16-07-02 23:02

Mikkelsen <jam@has.dk> skrev i
> Jeg er ike nogen elektronikhaj, men jeg syntes du skal sætte ild til
lortet

hvis du ikke har et fornuftigt og BRUGBART svar,så lad være med at
svare.....

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-07-02 18:50

> Jeg er ike nogen elektronikhaj, men jeg syntes du skal sætte ild til
lortet

Jeg håbede at mine øjne bedrog mig, og at der stod mere længere nede i dit
svar, som var mere brugbart, men nej

Sørgeligt at se den slags her. Find dog på noget andet at lave.

Jonny.