MS Windows
briani 27239
Ujævn scroll m. Logitech mus
Fra : Ukendt

Dato : 12-07-02 12:40

Hej

Jeg døjer med at min Logitech mus ikke kan scrolle jævnt.

Af indstillinger har jeg valgt at kunne scrolle en skærmlængde op/ned men
der sker regelmæssigt/impulsivt at der scrolles 2 skærmlængder - det er som
om, at Windows får 2 impulser fra musen på trods af at der kun drejes 1
'klik' på musehjulet.

For at løse problemet har jeg derfor købt en ny mus (Logitech Cordless
Mouseman Optical) men problemet forfølger mig stadig.
En opdatering til seneste driver (mw961dan.exe) har heller ikke løst
problemet og en formattering af harddisk plus nyinstallation af Win XP har
heller ikke løst problemet (hverken med eller uden Logitech driveren).

I Kontrolpanel >> Egenskaber for musen >> Faneblad "Knapper" er der mulighed
for at indstille rulningsstørrelse samt MS Office kompabilitet. Disse
indstillinger har jeg afprøvet men forgæves... Ligeledes er seneste udgave
af TweakUI XP blevet installeret men intet har kunne løse problemet med at
der scrolles 1-2 skærmlængder pr. hjuldrej.

Af andre fejlsøgningsmuligheder har jeg prøvet at flytte signalmodtageren
tæt/fjern/over/under/på musen men det bliver ved med at drille.

Logitechs internetsider med support har ikke beskrevet dette problem og det
er heller ikke fordi at brugeren ikke kan finde ud af at dreje forsigtigt på
et hjul :)

Nogle der har oplevet det samme problem?

På forhånd tak for hjælpen.
Mac

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 16:30

Mac skrev:

> [...]
> skærmlængder - det er som om, at Windows får 2 impulser fra musen
> på trods af at der kun drejes 1 'klik' på musehjulet.

Jeg har nogenlunde samme problem. (Logitech Cordless Mouseman
Optical). Nu forstår jeg ikke helt at du har stillet den til at
scrolle en hel skærmlængde. Mener du ikke en enkelt linie?

Mit problem er, at jeg i visse programmer får gevaldige problemer
hvis jeg scroller med musen. En af disse programmer er f.eks. WS_FTP
Pro under Win2000 og WinXP. Hvis jeg scoller i en af dens vinduer,
så ruller scrollbaren helt ned i bunden, trods det at jeg kun har
drejet en enkelt gang med hjulet. Hvis der er rigtig langt ned til
bunden, går der flere sekunder før jeg kan komme i kontakt med
programmet igen, da scrollbaren jo står og scroller helt af sig
selv. Al kommunikation med programmet er låst indtil scrollbaren har
fået sig snøvlet færdig.
Jeg har oplevet det i et par andre programmer også, men langt fra i
alle heldigvis.

Har du installeret den fil der hedder game_whl.exe fra Logitech?
http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/game_whl.exe

Madsen.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-07-02 20:15

> Nogle der har oplevet det samme problem?

Ja, desværre! Min Logitech Optical (med ledning) giver mig lignende
problemer. Jeg har dog de største problemer i
ACDSee-billed-visningsprogrammet. Det er nærmest umuligt at bladre eet
billede frem eller tilbage. Et 'hak' med hjulet, bladrer næsten konsekvent
to billeder frem/tilbage - voldsomt irriterende! Når jeg spiller Quake 3,
skifter jeg ofte to våben frem/tilbage, når jeg drejer eet 'hak' - men det
sker ikke så konsekvent som med billederne..! Det er heller ikke i alle
programmer problemet opstår for mig, men når det sker, er det p....
irriterende!!

Det mærkelige - for mig - er, at det først er begyndt inden for de seneste
to-tre måneder. I øvrigt også to-tre måneder efter jeg skiftede til Win2000
Pro. Og nej, på Logitechs hjemmeside står der intet om problemet - jeg har i
hvert fald ikke kunnet finde noget.
Jeg har også prøvet de forskellige opsætningsmuligheder - uden held.

Håber andre har en løsning, eller bare en ide til en løsning...

/Asger Ellekrog