Min hankat er nu "intetkøn"!
Fra : Mette Lauritsen

Dato : 14-02-01 00:29

Så kom dagen, hvor Cocio skulle kasteres. Han miavede noget i bussen på vej
ned til dyrlægen - som om han vidste, at han skulle miste en meget vigtig
del af sig selv den dag. Jeg afleverede ham kl. 8.30, og kunne hente ham
igen kl. 15.00. Er det normalt, at dyrlægen har katten så længe for at
kastrere den? Nå, indgrebet gik fint. Dyrlægen fortalte os dog, at Cocio har
eksem/acne på hagen - noget den blev behandlet for inden vi fik ham for 1
1/2 uge siden. Jeg havde det på fornemmelsen, da hans hage er mørk af små
sorte prikker. Jeg har dog haft svært ved at komme tæt på Cocio for at
undersøge det nærmere - og nu skal han smøres med salve 3 gange dagligt i 10
dage! Hjælp! Men ok - det kan være, det bringer os tættere sammen!

Jeg var dog forundret over, hvor godt Cocio virkede til at have det efter
indgrebet. Han havde en smule besvær med at holde balancen, men der kom ikke
et eneste miav fra ham - og så snart han kom hjem begyndte han at spise. Han
var så optaget af maden, at jeg kunne sidde helt tæt på ham og ae ham. Og i
mit forsøg på at vinde hans gunst kom jeg vist til at forkæle ham lidt for
meget - jeg gav ham en dåse tun i olie, som han guffede i sig (halvdelen af
dåsen) - men kastede det senere op. Der er dog grænser for, hvad der kan
være i så lille en kat (han vejer ca. 2,4 kg. - det er helt normalt for en
Devon Rex).

Han havde også lidt besvær med kattebakken, da han havde svært ved at træde
op i den og holde balancen med kun et bagben på jorden. Jeg er dog ret
sikker på, det går, for han har præsteret at springe op på fjernsynet (det
gik i 2. forsøg!) og op ovenpå vores høje køkkenskab (via køkkenbord -
køleskab - microovn - til skabet!) - så mon ikke han også får erobret
bakken?

Han har sovet det meste af aftenen, så han er sikkert frisk i morgen. Så må
vi se, om han i morgen vil lade mig komme så nær, som han lod mig gøre i
dag! Jeg har dog på fornemmelsen at det var det smertestillende medicin, der
gjorde ham lidt ekstra social i dag...

Mvh. Mette BjM

Fra : Fie & Christian

Dato : 14-02-01 08:58

Hej Mette

Som du måske erindrer, så blev mine 2 piger jo steriliseret for 1 uge siden,
og der er mange fællestræk ved Cocio og min Tilde synes jeg

Du har jo skrevet om Cocios lidt utilnærmelige natur, og Tilde er ligesådan,
måske bare lidt mere tilnærmelig, men hun har virkelig ændret sig efter
indgrebet. Hun har altid været meget angst, men igår lykkedes det mig
faktisk at gå forbi hende, da hun lå i vindueskarmen, med en tændt
støvsuger! Hun er også blevet mere kælen og tilnærmelig, så mon ikke der er
lignende håb for dig og Cocio?

Mon ikke salven kunne kommes på, imens du giver ham en lille lækkerbidsken
(eller bare almindeligt tørfoder)? Forresten mener jeg at have læst at tun i
olie ikke er sundt for katte, men det kan være at jeg husker forkert ?

Håber at Cocio har det bedre idag

Hilsen
Fie, Tilde og Tulle

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 17-02-01 08:50

"Mette Lauritsen" <mkla00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Så kom dagen, hvor Cocio skulle kasteres. Han miavede noget i bussen på
vej

(Snippet en del ud)

> Mvh. Mette BjM

Da vores mis blev kastereret, blev hele familien enige om, at nu måtte den
da vist betegnes som en høn!
Altså både og - og hverken enten eller.

--
Robert Refsgaard
Smil - det smitter

Fra : Mette Lauritsen

Dato : 17-02-01 10:31

Efter Cocio er blevet kastreret, har vi ikke hørt et eneste miav fra "ham"!
(min far er overbevist om, at dyrlægen tog hans stemmebånd i stedet for
testiklerne ;) ). Men vi har ikke kunnet komme ham nærmere efter medicinen
aftog i virkning...

Jeg har præsteret at smørre cremen på 3 gange - og jeg tror ikke, det
bringer os tættere sammen! Men det skal jo gøres...

Mvh. Mette BjM