Kodechikane?? - nogen erfaringer?
Fra : Niels L.

Dato : 12-07-02 11:10

Hej gruppe...
Jeg har netop fået fat i sikkerhedskoden til en Nokia 3210 fra et venligt
menneske her i gruppen.
Og så må jeg spørge mig selv, om min gamle udbyder - Telia - uden mit
vidende har forsynet
telefonen med en sikkerhedskode, som de intet oplyser om til mig, da jeg
opsiger mit abonnement?
De sendte godt nok koden til 'oplåsning' af telefonen....men altså intet om
den ændrede sikkerhedskode.
Det nærmer sig, efter min mening, en klar chikane! Har andre her hørt om
dette fænomen??

Her er de koder som jeg fik oplyst her i gruppen. Nr. 2 virkede på min
telefon:

17072
24062
48621
12345 ** Nokias standardkode

Måske andre kunne ha' brug for ét af disse numre.....jeg er næppe den
eneste!

Fra : MaRk

Dato : 12-07-02 11:18

En af mine venner har problemet på din 3310 den er fra sonofon, ved ikke om
den bare har låst fordi han har prøvet en hel masse....

Fra : Brian Fisker

Dato : 12-07-02 11:29

> [...]
> vidende har forsynet
> telefonen med en sikkerhedskode, som de intet oplyser om til mig, da jeg

Mener at huske, at Telia anvendte denne metode til at simlåse telefonen. Er
ihvertfald stødt på mange Telia kunder, hvor der "simlåste" telefon blot var
spærret hva. sikkerhedskoden.

\Mandal

Fra : Fischer

Dato : 12-07-02 12:15

> Det nærmer sig, efter min mening, en klar chikane! Har andre her hørt
> om dette fænomen??

Det er bare endnu et eksempel på hvad der kan ske når man vælger et selskab
som Telia eller Debitel.

Ikke fordi jeg er forelsket i TDC, Sonofon eller Orange, og de laver
allesammen fejl - blot nogen flere end andre. Og jeg synes der er stor
forskel i selve indstillingen til kunderne hos Telia og Debitel. De virker
ærligt talt meget uprofessionelle.
Med netop Telia og Debitel har jeg efterhånden hørt om så mange problemer,
at det netop minder mest om chikane. En eller anden underlig teori om, at
hvis man gør det så svært som muligt for kunderne at slippe væk, så bliver
de nok hængende.

Af samme grund gider jeg simpelthen ikke involvere mig med de 2 nævnte
selskaber. Selv om man f.eks. kan spare en del penge på mobiltelefoner ved
at købe dem via de 2 selskaber, så er livet simpelthen for kort til at bruge
tid og ærgelser på forkerte opkrævninger, besværlige opsigelser o.s.v.
o.s.v.

*Fischer