Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder Canon S40, macro
Fra : Per Herholdt

Dato : 12-07-02 11:03

Hej
Jeg har lagt et par macrobilleder på
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=312

--
MVH Per

Fra : Fl. Reintoft

Dato : 13-07-02 22:26

Dine macro billede er meget flotte og skarpe, ikke mindst Tidsel-billedet er
imponerende.
Jeg er selv forh. ny ejer af S 40 og har forsøgt mig lidt med macro - dog
uden større held. Jeg har også læst, at S40 ikke er specielt god til macro.
Er der et par gode råd til macrofotografering med S 40?
Jeg har kigget på dine optagelsesdata, og undrer mig over, hvordan de kan
opstilles/vises på forskellige måder, idet dine opstillinger og benævnelser
ikke er på samme måde som mine optagelsesdata.
Jeg har iøvrigt undret mig over, at optagelsesdata vises helt forskellige og
med forskelligt indhold - for samme billede - fra f.eks. Canons
overførselsprogram og Jasc. After Shot

Venlig hilsen
Flemming Reintoft

http://home2.inet.tele.dk/flre/

Fra : Per Herholdt

Dato : 14-07-02 11:40

Fl. Reintoft wrote:
> Dine macro billede er meget flotte og skarpe, ikke mindst Tidsel-
> billedet er imponerende.

Tak skal du ha', ja det kan jeg også godt li' selv

> Jeg er selv forh. ny ejer af S 40 og har forsøgt mig lidt med macro -
> dog uden større held. Jeg har også læst, at S40 ikke er specielt god
> til macro. Er der et par gode råd til macrofotografering med S 40?

Jeg har haft lidt problemer med focuseringen, specielt med røde blomster, så
på nogen af mine optagelser bruger jeg manuel focus. Jeg har haft lettest
ved at styre det når jeg har brugt vidvinkel (zoomet ud).

> [...]
> forskellige og med forskelligt indhold - for samme billede - fra
> f.eks. Canons overførselsprogram og Jasc. After Shot

Jeg har kun set dem i ACDSee, vil prøve Jasc. After Shot som flere har
omtalt her i gr.

--
MVH Per

Fra : Fl. Reintoft

Dato : 15-07-02 15:31

ACDSee ha´vde jeg ikke tænkt på, men har jeg checket data fra samme billede
også der, så nu har 3 versioner af 'samme sag', som vel skulle være ens
For mig at se, må dataerne fra Canons overførselsprogram være de bedste, her
angives f.eks. også Shooting Mode,
White Balance og Macro on/off.

Venlig hilsen
Flemming

Det nye Enterpol galleri:
http://www.mytrip.dk/enterpol/

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 14-07-02 21:29

> [...]
> Jeg er selv forh. ny ejer af S 40 og har forsøgt mig lidt med macro - dog
> uden større held. Jeg har også læst, at S40 ikke er specielt god til

Tja..... Det kan ikke gå så tæt på som f.eks. de fleste Nikon digicams (2cm)
ellers har jeg ikke oplevet noget specielt dårligt ved det.

Jeg har også fusket lidt med macro med mit S30
http://MegaPixel.dk/vis/album/344

Jesper