Tillæg til hjemmeside
Fra : marianne hellemose

Dato : 12-07-02 10:11

Inspiret af JBH og nogle af de snakke vi før har haft
her på NG'en, mener jeg helt klart at vi skal lave en
"dyrlæge-side" det kan være svært at lave en med
ikke-anbefalelsværdige, fordi vi mange gange har forskellige syn på hvordan
en dyrlæge skal være,
men vi kunne godt lave en med "anbefalelsesværdige"
dyrlæger, og i lyset af JBH mener jeg at det er en god
ide at have i forbindelse med vores hjemmeside, især
hvis vi "slår lidt på tromme" for den, det er jo tit sådan
at det er den "almindelige" dyreejere som ikke kommer
på lister, NG'er og udstillinger osv. der måske vælger
de "uheldige" dyrlæger fordi de ikke har ide om hvad
det er for en.

Hvis jeg lyder usammenhængende så spørg, jeg er
fuldstændig euforisk og kan ikke få hjerne og fingre til
at følges ad

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : goofy

Dato : 12-07-02 10:56

Hej
"> "dyrlæge-side" det kan være svært at lave en med
> ikke-anbefalelsværdige, fordi vi mange gange har forskellige syn på
hvordan
> en dyrlæge skal være,

korrekt

> men vi kunne godt lave en med "anbefalelsesværdige"
> dyrlæger,

God ide, men jeg tror det er svært, i mig omgangskreds er der 2 familier der
bruger/brugte den samme dyrlæge
den ene part roser og den riser og er flyttet.

> [...]
> hvis vi "slår lidt på tromme" for den, det er jo tit sådan
> at det er den "almindelige" dyreejere som ikke kommer

Korrekt

>der måske vælger
> de "uheldige" dyrlæger fordi de ikke har ide om hvad
> det er for en.
>
> Hvis jeg lyder usammenhængende så spørg, jeg er
> fuldstændig euforisk
Det gør du ikke ( jeg har kun læst dit indlæg x gange for at forstå det he
he )
>og kan ikke få hjerne og fingre til
> at følges ad
Det kan jeg heller ikke altid

Spøg tilside.
Jeg syntes at vi nu skal " slå" koldt vand i hovedet og se om nogle af de
tiltag der er igangsat giver lidt respons,
ellers kan vi lynhurtig løbe " sur " i det.
Et alternativ er måske, at du satte de tiltag der igangsat og evt. nye op på
en liste,
lavede en ny tråd og prøvede at denne en " gruppe" der vil arbejde for at
virkeliggøre disse tiltag?

Steen Vinbæk

Fra : Kate

Dato : 12-07-02 15:51

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> wrote in news:agm93k$seb$1@sunsite.dk:

> God ide, men jeg tror det er svært, i mig omgangskreds er der 2
> familier der bruger/brugte den samme dyrlæge
> den ene part roser og den riser og er flyttet.

Ja, idéen er god synes jeg, men det vil altid kun være en subjektiv
mening.
Jeg befærder (eller gjorde) mig på en amerikansk kanin nyhedsgruppe og
der kommer ofte forespørgler på dyrlæger med kendskab til kaniner.
Idéen med en liste over dyrlæger som vi har gode erfaringer med ville
være god netop fordi nogle gange er der jo nye katteejere som ikke aner
hvem de skal gå til. Da jeg flyttede hertil synes jeg det var langt at
køre til Glostrup for at få ordnet J&S, men da den daværende stedlige
dyrlæge, efter min mening var en nar, tja så drog jeg aligevel til
Glostrup i nogle år.

Kate

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-07-02 11:02

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2e9d24$0$16820 det er jo tit sådan
> at det er den "almindelige" dyreejere som ikke kommer
> på lister, NG'er og udstillinger osv. der måske vælger
> de "uheldige" dyrlæger fordi de ikke har ide om hvad
> det er for en.

Må jeg lige tilføje, at en anden grund til at nogen vil vælge ham, kan være
at han skilter med sine priser. Det er der faktisk ikke mange andre, der
gør.
Jeg stødte på hans side, da jeg forsøgte at lave et dyrlægepristjek, inden
jeg fik nye katte. På det tidspunkt var jeg ikke i NG og havde derfor ikke
hørt om ham, og jeg syntes faktisk, at det fremhævede ham positivt, at han
skrev, hvad tingene koster. Og det ærgrede mig, at ingen andre gjorde det.

Nu bor han ikke lige i min del af landet, så der var ingen fare for at jeg
skulle vælge ham. Jeg skrev i stedet til de lokale dyrlæger, men fik kun
svar fra 1! Så jeg endte med at måtte ringe rundt for at få en ide om
prisniveauet.

Jeg ved ikke om vi har mulighed for at skrive noget om priser på en evt.
dyrlægeside, det ville der jo hele tiden skulle følges op på. Men et hint om
prislejet for almindelige ydelser som vaccination og neutralisation ville da
være en god ide.

Mvh. Else.

Fra : jensenjs

Dato : 12-07-02 13:52

> [...]
> på lister, NG'er og udstillinger osv. der måske vælger
> de "uheldige" dyrlæger fordi de ikke har ide om hvad

Jeg tror ikke at det er en god ide at lave en side der specielt
fremhæver nogle frem for andre.
Det vi har igang omkring Breth er en helt speciel sag, som du
nok så flot har styret (Du er bare en helt Marianne)

Hvad vi burde gøre er at lave en side der fortæller om det du
får for pengene, ved at lave en database over forskellige
ydelser for den enkelte behandling og andre forhold.
EKS.
1. Hvordan håndterer dyrelægen / Personalet dyrene
2. Er der ordentlige og Rene lokaler
3. Er det et ordentligt personale
(Hvis den enkelte ikke ved noget om et emne, vil personen
henvise til en kollega)
4. Kan/Vil dyrlægen følge op på en behandling
5. Hvis du kommer ned og spørger om noget, uden endnu at have
købt noget, føler du så at du får et reelt svar.
6. Er den generelle tillid i orden.

Og er de forhold ok. så virker priserne ikke så volsomme

Alle de punkter opfylder min egen dyrelæge (Centrum dyreklinik i Rødovre) 100% positivt

Altså en slags forbruger oplysning, der ikke må virke fordømmende
kun oplysende, det giver siden et mere ærligt og dermed mere
værdigt indtryk, og dyrelægerne vil ikke føle at man er på nakken
af dem, for det er vi jo ikke, hvilket tydeligt fremgår af de
mange tidligere indlæg her i gruppen, hvor vi stort set omtaler
Dyrelægerne positivt.

De negative (Breth) kan der laves disse specielle sider til.

MVH JensenJS

Fra : marianne hellemose

Dato : 12-07-02 14:58

Hej jensenjs
Det er vi helt enige om, jeg har måske udtrykt mig uklart
i min euforiske stemning, men der masser af dyrlæge i det ganske land, og
der vil uvilkårligt være nogen, som ingen af os kender noget til, og derfor
vil det være svært at
sige noget om hvordan de er, og et eller andet sted skal man jo starte, vi
har jo oplevet her, at der er en "stak"
dyrlæger som mange af os er enige om, at de kan deres
"kram" og er positive at være i kontakt med, så kan man
udbygge listen efterhånden som der kommer nye "listere"
eller nogen flytter og skifter dyrlæge, så vi kommer videre,

Fra : jensenjs

Dato : 12-07-02 20:17

> [...]
> der vil uvilkårligt være nogen, som ingen af os kender noget til, og derfor

Nej du har udtrykt dig udemærket, jeg tror at vi alle har det som du, jeg har
godt nok også svært ved at styre mit temperament.
Mit indlæg var også mere ment som et forslag til hvad en eventuel hjemmeside kan
indeholde.

mvh JensenJS

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 12-07-02 21:18

> [...]
> købt noget, føler du så at du får et reelt svar.
> 6. Er den generelle tillid i orden.
>
> Og er de forhold ok. så virker priserne ikke så volsomme

Jeg synes det er en god ide at man vil kunne give point ud ofr bestemte
emner... det gør det lidt lettere at sammenligne dyrlægerne frem for hvis
man sidder med en beskrivelse af dyrlægen! *S*

MVH mette