Fil
Fra : Magnus Högfeldt

Dato : 13-02-01 23:50

Hej alle,

hvordan kan jeg tjekke om fil X eksisterer, og hvis den gør, hente den, og
hvis den ikke gør skrive at filen ikke eksisterer?

Kh
Magnus

Fra : Willow_

Dato : 14-02-01 00:03

Tue, 13 Feb 2001 22:50:22 GMT tænkte og nedskrev "Magnus Högfeldt"
<mh@belive.dk>:

>hvordan kan jeg tjekke om fil X eksisterer, og hvis den gør, hente den, og
>hvis den ikke gør skrive at filen ikke eksisterer?

if(!($fp = fopen("123.txt", "r"))) die ("Kan ikke åbne filen");

--
Mvh, Regin Larsen
"Dit museklik kan redde et liv"

Fra : CHRistian

Dato : 14-02-01 00:10

webmaster@givetklik.dk.nospam (Willow_) wrote:

>if(!($fp = fopen("123.txt", "r"))) die ("Kan ikke åbne filen");

Det giver godt nok en grim 'Warning' hos mig..

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 14-02-01 00:17

> Det giver godt nok en grim 'Warning' hos mig..

Et tjek via file_exists() er pænest, men ellers kan advarslen undertrykkes
vha. @

/A

Fra : CHRistian

Dato : 14-02-01 00:03

"Magnus Högfeldt" <mh@belive.dk> wrote:

>hvordan kan jeg tjekke om fil X eksisterer, og hvis den gør, hente den, og
>hvis den ikke gør skrive at filen ikke eksisterer?

$file='abc.def';
if (file_exists($file)):
//åben eller et eller andet... hente?
else: