MS Windows
briani 27239
win2K sidefil
Fra : Lars Funder

Dato : 12-07-02 01:28

Hvergang jeg starter min pc siger windows at der ikke er findes nogen
sidefil, selvom jeg laver en ny instilling under denne computer,egenskaber,
avanceret, instillinger for yde evne sker der ikke andet end at win2k siger
at der skal genstartes før ændring træder i kraft, ved genstarten kommer
fejlmeddelsen igen. lige meget om jeg sætter den til 192mb min / 385 mb max
eller andre kombinationer. Grafikkort er et NVIDIA GeForce3 Ti 200.

Hvad kan der mon gøres, systemets konf er som følger:

Mvh
Lars

Systemoplysningsrapporten er skrevet til: 12-07-2002 02:22:41
[Systemoplysninger]

Element Værdi
OS-navn Microsoft Windows 2000 Professional
Version 5.0.2195 Service Pack 2 Build 2195
OS-producent Microsoft Corporation
Systemnavn XXX
Systemproducent VIA Technologies, Inc.
Systemmodel VT8363
Systemtype X86-baseret PC
Processor x86 Family 6 Model 4 Stepping 2 AuthenticAMD ~800 MHz
BIOS-version Award Modular BIOS v6.00PG
Windows-mappe C:\WINNT
Systemmappe C:\WINNT\System32
Startenhed \Device\Harddisk0\Partition1
Landestandard Danmark
Brugernavn XXXXX
Tidszone Rom, sommertid
Fysisk hukommelse i alt 261.616 KB
Tilgængelig fysisk hukommelse 152.148 KB
Virtuel hukommelse i alt 518.604 KB
Tilgængelig virtuel hukommelse 309.952 KB
Temp-filstørrelse 256.988 KB
Sidefil C:\WINNT\System32\temppf.sys

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 03:18

Lars Funder skrev:

> Sidefil C:\WINNT\System32\temppf.sys

Prøv denne artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q257758

Den anbefalede sidefilsstørrelse er 1,5x antallet af ram installeret.
Prøv det i første omgang.

Madsen.

Fra : Lars Funder

Dato : 12-07-02 12:03

> Prøv denne artikel:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q257758
>
> Den anbefalede sidefilsstørrelse er 1,5x antallet af ram installeret.
> Prøv det i første omgang.

Jeg har netop prøvet, og kan godt få den til at ændre størrelsen på
sidefilen, så den kørere fx med 382mb ( der er 254mb ram) men efter reboot
siger win2k at der ikke findes nogen sidefil igen, mystisk
mvh
Lars

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 15:25

Lars Funder skrev:

> [...]
> på sidefilen, så den kørere fx med 382mb ( der er 254mb ram) men
> efter reboot siger win2k at der ikke findes nogen sidefil igen,

Har du administratorrettigheder når du ændrer den sidefil og husk
for øvrigt også, at du skal klikke på Definer eller Set-knappen når
du har indtastet den nye størrelse for sidefilen.

Madsen.

Fra : Lars Funder

Dato : 12-07-02 23:48

Klip

> [...]
> for øvrigt også, at du skal klikke på Definer eller Set-knappen når
> du har indtastet den nye størrelse for sidefilen.

Efter at have prøvet under administrator som beskrevet ovenfor uden held
tog jeg den tunge konsekvens og geninstallerede win2k, jeg tror fejlen
opstod under et mislykket forsøg på opdatering fra Windows update hvor
updaten ikke blev gennemført korrekt.
Lars
www.larsfunder.dk