Chartreux opdrætteren I Danmark
Fra : Camilla Baird

Dato : 12-07-02 01:46

Ved at finde den tyske Chartreux interesseforening, fandt jeg flg om
Chartreux opdrætteren, der nyligt er flyttet til Danmark (jeg mente nemlig
nok at kunne huske, han var flyttet hertil fra Tyskland):

Adelina and Krzysztof Wrzesinski
Klaus Berntsens Vej 298
5260 Odense S
Denmark
Phone +45 63950007
Email: ak.wrzes@get2net.dk
Homepage: http://hjem.get2net.dk/MARBAT

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Trine Alsing

Dato : 12-07-02 11:45

Hejsa

Er det bare mig...eller ligner den ikke meget en blue russian??

Den videbegærlige
Trine

Fra : Line Wolff

Dato : 12-07-02 11:53

Jooow.... vel lige så meget som en Maine Coon og Norsk Skovkat af samme
farve ligner hinanden - eller en brite og burmeser..... )

Som sagt, det kommer nok an på hvor grundigt man kigger. Man hører fx ofte
at russeren og koraten ligner hinanden, men jeg tror det er en konklusion
man nemt kommer til at drage, når man ser to katte med samme farve og samme
hårlængde - og så ellers ser bort fra alle de andre karakteristika

Russeren har grønne øjne, en helt anden ansigts-, og kropsform og udtryk og
må for guds skyld aldrig være så kompakt som chartreuxen.

Ja, så kom russeropdrætteren op af stolen

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Trine Alsing

Dato : 12-07-02 12:02

*gg* så blev jeg lidt klogere

Det er så rart at lære noget nyt...og når man "bare" har en huskat (men
verdens dejligste af slagsen , så er man jo ikke helt så velbevandret
som jer opdrættere ....

Tak for svarene

God weekend
Trine

Fra : Helle Andersen

Dato : 12-07-02 11:54

"Trine Alsing" <ta@dli.dk> wrote in message
> Er det bare mig...eller ligner den ikke meget en blue russian??

Øh nej, det gør den nu ikke.......
En chatreux er langt mere massiv end en russer og har
runde øjne i modsætning til russeren, hvor de er skrå.
Øjenfarven hos russeren er desuden grøn og ikke gul som
hos chatreux'en. Jeg kender ikke rigtig så meget til
standarten hos nogen af racerne, men det var bare de ting,
jeg umiddelbart fald over.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 12-07-02 12:04

On 12/07/2002 12:44, in article 1ryX8.27$8%2.2943@news.get2net.dk, "Trine
Alsing" <ta@dli.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Er det bare mig...eller ligner den ikke meget en blue russian??
>
> Den videbegærlige
> Trine

Det tror jeg Russer opdrætterne vil blive kede af - men mellem os to kunne
den godt ligne en mellemting mellem en Russer og en blå Brite Øjenfarven
og temperamentet er her af afgørende forskel - den dybe orange/kobber
øjenfarve ser man ikke hos Russeren, jeg ved ikke med briten. Jeg kender
ikke temperamentet, men jeg formoder det er en livlig Brite