MS Windows
briani 27239
spgm. ang. DirectX...
Fra : J.F.K

Dato : 12-07-02 00:36

Skal der installeres DirectX i winXP ?

--

- - -

Mvh. John

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 00:45

J.F.K skrev:

> Skal der installeres DirectX i winXP ?

DirectX 8.0 følger med i WinXP, eller er det DX 8.1? Jeg kan ikke
huske det. Prøv at skrive dxdiag i Start > Kør. Så kan du se om det
er installeret.

Madsen.

Fra : J.F.K

Dato : 12-07-02 00:50

8.1 og alle tests virker TAK!

mvh. John

Fra : Edmund

Dato : 12-07-02 02:27

"J.F.K" <flintstone@oncable.dk> wrote

DirectX 9.0 kommer nok snart, har hørt at nogen har en Beta.
Jeg har søgt lidt hos Microsoft men kan ikke finde den.
Har ikke lige brug for den, så jeg gav hurtig op.

Edmund

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 03:04

Edmund skrev:

> DirectX 9.0 kommer nok snart, har hørt at nogen har en Beta.
> Jeg har søgt lidt hos Microsoft men kan ikke finde den.
> Har ikke lige brug for den, så jeg gav hurtig op.

Det er også noget farligt stads at få ind, medmindre man er beta-
tester selvfølgelig. :)

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 12-07-02 03:21

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote
> Det er også noget farligt stads at få ind, medmindre man er beta-
> tester selvfølgelig. :)

Ja, backup det er 100% sikkert.

Hvordan bliver man beta tester på sådan en fætter.

Mvh Edmund
Madsen Holder du microsoft.public.dk.windowsxp

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 03:28

Edmund skrev:

[DirectX]

> Hvordan bliver man beta tester på sådan en fætter.

Det ved jeg ikke. Man melder sig vel til en eller anden beta-liste
hos MS, eller noget i den stil (?).

> Madsen Holder du microsoft.public.dk.windowsxp

Nej.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 12-07-02 03:36

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote

> Nej.

Så får jeg ikke at vide, hvorfor det er mig der er dum.
Indlæg 10/7

Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 03:49

Edmund skrev:

> Så får jeg ikke at vide, hvorfor det er mig der er dum.
> Indlæg 10/7

Jeg ser <news:OUODkf6JCHA.2404@tkmsftngp11> fra d. 10/7. Er det den du
tænker på?

Hvis du hentyder til den gule boble så ser jeg ikke gule bobler i WinXP
for jeg har slået ballon tips fra. Det var noget af det første jeg slog
fra da jeg installerede WinXP.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 12-07-02 03:53

> [...]
WinXP
> for jeg har slået ballon tips fra. Det var noget af det første jeg

Jeg har også slået det fra, men det hjælper ikke på det problem.
Er det et dårligt tip jeg gav ham. Jeg er et stort ?

Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 04:05

Edmund skrev:

> Jeg har også slået det fra, men det hjælper ikke på det problem.
> Er det et dårligt tip jeg gav ham. Jeg er et stort ?

Jeg kan ikke sige det. Skal jeg være ærlig så forstår jeg ikke hvad
der tales om. Når jeg sletter filer trykker jeg shift-tasten ned,
højreklikker på filen og vælger slet. Jeg ser ingen gule skilte.

I øvrigt synes jeg han stejler lidt voldsomt over at han mener at
have fået et forkert svar. Det må jo være fordi han ikke har
forklaret sig godt nok så og hvad er det for filer manden forsøger
at slette? Det er jo en ret vigtigt. Hvis de ikke lader sig slette
er de vel i brug.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 12-07-02 04:23

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote
> højreklikker på filen og vælger slet. Jeg ser ingen gule skilte.

Hvis Status Bar er stået til, så kommer de samme info,
som der er i de gule skilte, nederst til venstre i stifinder.

>Ja og nu er jeg træt kan jeg se. Sweet dreams.
Tak og i lige måde

Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 04:07

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 16:18

Edmund skrev:

> Hvis Status Bar er stået til, så kommer de samme info,
> som der er i de gule skilte, nederst til venstre i stifinder.

Ok. Nu tror jeg at jeg nogenlunde forstår, og dog.

Der er altså en i omtalte gruppe som får en fejlmeddelelse når han
vil slette nogle filer i WinXP. Hvilke filer melder historien
desværre ikke noget om, men fejlen er følgende: "Cannot delete XXX:
It is being used by another person or program. Close any programs
that might be using the file and try again."

Du svarer så, at han skal vente til det gule skilt kommer op når han
peger på filen i Stifinder, eller til statuslinien viser information
om filen, da det godt kan tage lidt tid inden det skilt kommer hvis
det er en stor fil. Hvis han forsøger at slette filen før det skilt
kommer, kan fejlmeddelelsen opstå. Det er det du siger, ikke?

Det jeg ikke forstår ved dit svar er hvordan du overhovedet vil slette
filen inden det skilt kommer, eller inden informationen i statuslinien
kommer frem?
Hvis jeg klikker på en stor fil i Stifinder og holder markøren
ovenover filen, så kommer der et gult skilt hvor der står hvor stor
filen er, hvad det er for en filtype osv.

Som jeg skrev tidligere, så plejer jeg at slette en fil ved at trykke
shift-tasten ned og højreklikke på den, hvorefter jeg vælger slet.
(Shift-tasten for at springe udenom papirkurven).
Højrekliksmenuen bliver ikke synlig før WinXP har hentet information
om filen og vist den information i statuslinien, så jeg kan altså ikke
komme til at slette filen inden den information er hentet.
Jeg kan heller ikke trykke på Delete-tasten, for den er ikke aktiv før
informationen for filen er vist i statuslinien.
Om det så er min WinXP der opfører sig anderledes end din, ved jeg
ikke.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 13-07-02 07:20

Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote

> Hvis han forsøger at slette filen før det skilt
> kommer, kan fejlmeddelelsen opstå. Det er det du siger, ikke?

Du har forstået mig helt rigtigt.

> Om det så er min WinXP der opfører sig anderledes end din, ved jeg
> ikke.

Det er RC1 versionen af XP jeg har, og den opfører sig åbenbart
anderledes. Slette mulighederne er aktive med det samme også
hvis man har valgt at der skal være et rødt slette kryds
i værktøjslinjen.

Der er åbenbart sket forbedringer i den endelige version af XP,
men det her er første gang, jeg har set en.

Jeg havde håbet på at få en ny pc med WinXP, men jeg bliver da
hvist nød til at købe en løs XP Skive.

Med venlig hilsen
Edmund

Fra : Madsen

Dato : 13-07-02 15:54

Edmund skrev:

> Det er RC1 versionen af XP jeg har, og den opfører sig åbenbart
> anderledes. Slette mulighederne er aktive med det samme også
> hvis man har valgt at der skal være et rødt slette kryds
> i værktøjslinjen.

Det er muligvis derfor så.

Madsen.