FOLK & RØVERE I KARDEMOMME BY
Fra : Michael Lindgaard

Dato : 11-07-02 23:29

Jeg har netop købt bogen til min 4-årige datter,
men savner sangene på plade, bånd eller CD.

Er der nogen der kan hjælpe ?

--
Mvh,
Michael Lindgaard

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-07-02 23:33

Michael Lindgaard <mlindgaard@adslhome.dk> wrote:
> Jeg har netop købt bogen til min 4-årige datter,
> men savner sangene på plade, bånd eller CD.
>
> Er der nogen der kan hjælpe ?

tag et smut på biblioteket... lån den på cd og lav et kopi til dig selv

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : René Knudsen

Dato : 12-07-02 22:27

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

klip

> tag et smut på biblioteket... lån den på cd og lav et kopi til dig
selv

Det mener du ikke......vel, er der ikke noget med.......

mhv.
René Knudsen

--
- Tenk om et tre falt ned og vi sto rett under det, sa Nasse Nøff.
- Tenk om det ikke falt ned, svare Ole Brumm etter å ha tenkt seg om en

Fra : mc

Dato : 12-07-02 22:29

"René Knudsen" <re-knud@online.no> wrote in message
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> klip

> selv
>
> Det mener du ikke......vel, er der ikke noget med.......

Jeg tror det er lovligt at kopiere fra biblioteket nu.

mvh mc

Fra : Sanne Bülow

Dato : 12-07-02 22:31

mc <ee@ee.dk> scribbled:

> Jeg tror det er lovligt at kopiere fra biblioteket nu.

Det er ihvertfald sådan jeg lige husker de nye regler.

--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;

Fra : René Knudsen

Dato : 12-07-02 22:32

Findes det på skrift, som holder i retten så vil jeg gerne have en kopi af
det. ellektronisk kopi er vel elektronisk kopi er er det ikke?

mhv.
René Knudsen

Fra : Elisabeth

Dato : 12-07-02 23:00

"René Knudsen" <re-knud@online.no> skrev i en meddelelse
> Findes det på skrift, som holder i retten så vil jeg gerne have en kopi af
> det. ellektronisk kopi er vel elektronisk kopi er er det ikke?

> mhv.
> René Knudsen

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Hilsen Elisabeth

Fra : Brian K

Dato : 17-07-02 23:30

"mc" <ee@ee.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er lovligt at kopiere fra biblioteket nu.

Hej

tror det er noget man gør i kirken....

Nej det er ikke lovligt !

Mvh
brian

Fra : Elisabeth

Dato : 18-07-02 00:00

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> "mc" <ee@ee.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Reglerne for digital kopiering er forvirrende.

Siden sommeren 2001 har digital hjemmekopiering af musik været tilladt. Men
reglerne er forvirrende - og for edb-programmer gælder der helt andre
regler.

Du må kopiere til personligt brug inden for din egen hustand - altså til dig
selv, din ægtefælle og dine børn. Du må gerne lytte til din egen kopi på en
discman. Den kan du så tage med i toget eller over til vennerne. De må bare
ikke lytte til discmanen. Du må også lytte til de kopierede cd'er på dit
arbejde. Men kun hvis musikanlægget er dit eget og står inde på dit eget
kontor.

Du må kun kopiere lovlige værker. På internettet kan det være svært at se,
om en musikfil er lagt på nettet med kunstnerens tilladelse eller ej. Som
forbruger findes der ingen anden vejledning end at følge sin sunde fornuft,
når man kopierer musikfiler fra nettet.

Du må gerne:

Kopiere et lovligt værk - dvs. et lovligt eksemplar af et udgivet værk.
Kopiere et værk, hvor kunstneren eller ophavsmanden selv har tilladt
kopiering.
Kopiere en lovlig cd lånt af en ven
Kopiere en cd lånt på biblioteket.
Spille en lovligt kopieret cd til din egen fest.
Kopiere til din pc med henblik på 'elektronisk afvikling inden for
husstanden'.
Lytte til din egen kopi hjemme, i bilen, i sommerhuset, på din båd og på din
discman.

Du må ikke:

Kopiere en kopi-cd.
Kopiere værker hentet på nettet, som er lagt ud uden kunstnerens eller
ophavsmandens samtykke.
Kopiere en cd og spille den til en andens fest.
Lytte til en kopieret cd på arbejdspladsens musikanlæg.
Give en kopieret cd væk.
Låne, bytte eller sælge en kopieret cd.
Videresende et digitalt leveret værk via din e-mail.

Når det drejer sig om edb-programmer er reglerne helt anderledes. I loven om
ophavsret er de undtaget fra retten til privat kopiering og retten til
udlån. Det betyder, at du kun må gøre det som er tilladt ifølge programmets
licensbetingelser.

Som regel siger licensbetingelserne, at man ikke må kopiere programmet, og
at man kun må bruge det selv. Måske må man lave en backup-kopi til eget
brug. Hvis man sælger programmet til andre, skal man selv slette det man har
installeret og destruere alle kopier.

Hilsen Elisabeth

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 21-07-02 15:58

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote in news:ah4r5f$13n5$1@news.cybercity.dk:

> "mc" <ee@ee.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> tror det er noget man gør i kirken....
>
> Nej det er ikke lovligt !

Da du allerede har fået læst og skrevet den gældende lovgivning, så synes
jeg da lige at jeg vil tilføje at man ikke bør begrænse sin tro til kirken.

Jeg mener, hvis det er tilfældet, så har jøder og muslimer vel et problem?

--ingermarie

Fra : John Sahl

Dato : 12-07-02 22:56

René Knudsen <re-knud@online.no> wrote:
> Det mener du ikke......vel, er der ikke noget med.......

Det er ganske lovligt at låne en CD og kopiere den til sig selv.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 25.000kr til at forsøde sommeren med.

Fra : John Sahl

Dato : 12-07-02 22:58

John Sahl <spamtrap1@mandezonen.dk> wrote:
> Det er ganske lovligt at låne en CD og kopiere den til sig selv.

Læs selv mere her:

http://www.usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#6.1

Fra : René Knudsen

Dato : 12-07-02 23:20

Ok den god tar jeg, bor for øjeblikket ikke i Dk.

mhv.
René Knudsen

Fra : Brian K

Dato : 17-07-02 23:29

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> tag et smut på biblioteket... lån den på cd og lav et kopi til dig
selv

Hej

skal vi omdøbe denne gruppe til dk.familie.barn.warez ?

Her sidder en masse "ansvarlige" voksne og "rådgiver" andre voksne (og der
er sikkert også "unge" der kikker med....) så det er da flot at i er så
ansvarsbevidste at i opfordre til at overtråde rettighedsindehaverne til
diverse musikstykker (omtalte CD koster 66 kr).

Meeeeen bare fordi at det er nemt at kopiere en CD......så er det altså ikke
desto mindre et brud på lovgivningen ! (med mindre du ejer CD'en og kun
benytter kopien i din "egen sphere")

Så når din lokale købmand sætter tyggegumipakkerne ud på den anden side af
disken...så må man vel også godt stjæle dem (det er jo nemt) eller ?

Føj...jeg har nu fulgt med i denne gruppe i snart 3 år (har da også selv
bidraget med ting når jeg mente at jeg havde noget at bidrage med).

Men jeg syntes dette er for ringe af jer !

Mvh
brian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-07-02 07:52

> [...]

> at i er så ansvarsbevidste at i opfordre til at overtråde
> rettighedsindehaverne til diverse musikstykker (omtalte CD koster 66

der blev spurgt og der blev svaret ud fra de gældende lovgivninger.....

> Meeeeen bare fordi at det er nemt at kopiere en CD......så er det
> altså ikke desto mindre et brud på lovgivningen ! (med mindre du ejer
> CD'en og kun benytter kopien i din "egen sphere")

nej det er ikke et brud på lovgivningen....
det er fuldt ud lovligt at låne en cd på biblioteket eller hos venner og
kopiere den til eget brug.,......
det ulovlige træder først til hvis man kopierer til andre eller til
salg.....
se elisabeths gode udførlige fortælling om emnet.....

> Så når din lokale købmand sætter tyggegumipakkerne ud på den anden
> side af disken...så må man vel også godt stjæle dem (det er jo nemt)
> eller ?

råddent argument......

> Føj...jeg har nu fulgt med i denne gruppe i snart 3 år (har da også
> selv bidraget med ting når jeg mente at jeg havde noget at bidrage
> med).

og er der nogen der har banket dig oven i hovedet når det er sket??

> Men jeg syntes dette er for ringe af jer !

jamen værsko....... men det ændrer altså ikke på det faktum at rådet holdt
sig inden for lovens rammer...........

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 19-07-02 14:56

Brian K wrote:

> [...]
> ansvarsbevidste at i opfordre til at overtråde rettighedsindehaverne til
> diverse musikstykker (omtalte CD koster 66 kr).

Inden du farer ud med bål og brand skulle du måske (1) læse hele tråden
(2) sætte dig ind reglerne. Allerede sidste weekend blev der i denne
tråd postet to links til troværdige kilder, der uafhængigt af hinanden
redegjorde for at kopiering af musik-cd'er lånt på biblioteket er
lovligt.

<snip>

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Karg-Nielsen

Dato : 25-07-02 21:38

Hej
Rimelig god debat omkring lov og orden..........................Emnet!!
Jeg har købt 3 CDer for en hund. Der iblandt folk og røvere i K. Samme cd
indeholder andre eventyr, og den er købt hos El-giganten men er også set i
Fakta og Kvickly..

Mvh
Snart far Karg.
karg@nielsen.dk