Min elskede sejlbåd er brændt og sunket
Fra : Ole Pagh

Dato : 11-07-02 22:32

Det var min gamle, dejlige, vidunderlige Polaris Drabant 26, D48,
SKJOLDUNGEN der natten til torsdag sammen med 2 andre både totalt udbrændte
og sank i Jyllinge Lystbådehavn. (Lynnedslag ? Hård kuling fra SW. På 10
minutter var alle 3 både totalt flammehav siger vidner)

15 år og 13.000 SM med båden som jeg kendte hver en skrue på er slut. Der er
kun en forkullet masse tilbage på bunden og alt hvad jeg havde samlet af
båd-ting og sager i hele sejlkarieren er væk. Alle ejendele, logbøger,
søkort med en masse små notater og meget, meget andet.
Den båd var mit kæreste eje og jeg delte sjæl med den. Nu har jeg også
mistet lidt af min sjæl, synes jeg.

Jeg sidder og småtuder lidt over det hele her lidt hen på aftenen.
Prøver at skrive det her, fordi jeg synes at det letter lidt på sindet.

Nu skal jeg starte helt forfra med at samle alle de ting man skal /bør have
i en båd (mange ting -måske for mange !?)
Den næste båd skal altså også være en Polaris Drabant og jeg tror at den
skal hedde SKJOLDUNGEN

Ole

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-07-02 17:07

Isang tao pinangalanan Ole Pagh nagsulat :

> [...]

>i en båd (mange ting -måske for mange !?)
>Den næste båd skal altså også være en Polaris Drabant og jeg tror at den

Det er trist at miste sin båd på den måde. Jeg føler med dig.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-07-02 17:09

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er trist at miste sin båd på den måde. Jeg føler med dig.

Jeg føler også med Ole. Trist historie.

Det er altid trist at miste sin båd...ufrivilligt.

Da min speedbåd blev stjålet og totalskadet sidste år, følte jeg at tyvene
havde taget min fritid og mit fristed fra mig.

Hr. Bjørn

Fra : Tim Sørensen

Dato : 12-07-02 21:46

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> wrote
> Isang tao pinangalanan Ole Pagh nagsulat :
Er du relateret til Filippinerne?

> Det er trist at miste sin båd på den måde. Jeg føler med dig.
Det er jeg sikker på at vi alle gør.
Det er bare svært at finde ord :(

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-07-02 18:55

Isang tao pinangalanan Tim Sørensen nagsulat :

>"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> wrote
>Er du relateret til Filippinerne?

Jeps. Man har jo hørt så meget om de dersens svigremødre, især at det
var bedst hvis de var så langt væk som muligt. Så da jeg var giftefærdig
for 25 år siden, var jeg ikke det mindste i tvivl om hvor jeg skulle
finde en kone

>Det er jeg sikker på at vi alle gør.
>Det er bare svært at finde ord :(

Absolut.

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 16-07-02 02:06

Tillad mig at kondolere. Efter et lang ægteskab er det som om hlvdelen af
ens tilværelse forsvinder. Jeg er bange for at der ikke er nogen
selvhjælpsgrupper i den anledning....

Jens

Fra : Tore og Helle

Dato : 12-07-02 21:34

Kære Ole,

Vi forstår dig dig så inderlig godt, og du kommer sikkert til at små eller
stortude en del gange endnu. Men der kommer altid en sommer og en båd til,
så mon ikke du om et år fra nu vil have vind i håret og smil på læben?

Vi ønsker dig alt godt.

Kærlig hilsen

Helle & Tore
Rosa
Magretheholm

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 13-07-02 02:09

"Ole Pagh" <olepagh@12move.dk> wrote in message
> [...]
> og sank i Jyllinge Lystbådehavn. (Lynnedslag ? Hård kuling fra SW. På 10
> minutter var alle 3 både totalt flammehav siger vidner)

Surt - men "en dør lukker og en anden åbner sig" - man skal videre...

-- snip --

> Den næste båd skal altså også være en Polaris Drabant og jeg tror at den
> skal hedde SKJOLDUNGEN

Jeg tror der er en meget fin en af slagsen (rødt skrog) til salg i Lynetten.

Fra : Ole Pagh

Dato : 14-07-02 19:24

Til Alle

Tak for de mange venlige ord efter tabet af min elskede sejlbåd.
Der har været god trøst at hente i at læse indlæggene. De er alle printet ud
og læst omhyggeligt.

Nu starer jeg på et nyt stykke papir oppe i øverste venstre hjørne og så er
det bare komme i gang.

venlig hilsen Ole

PS
Til Rasmus: Har du noget nærmere om den pd26 til salg i Lynetten du nævner ?
svar gerne direkte pr mail, da det jo ikke er en køb/salg gruppe her.

Mail: olepagh@12move.dk