Trafikmåling efter LAN?
Fra : John Busk

Dato : 13-02-01 23:42

Hvis spørgsmålet har været stillet før beder jeg om undskyldning, men hvor
finder jeg et stykke software der kan fortælle mig hvor lang tid mit
Diva-LAN har været opkoblet på internettet. Jeg har prøvet adskillige
programmer, men de kan "kun" fortælle mig om trafikken mellem den enkelte PC
og netværket og det kan jeg ikke bruge til noget.
Jeg har altså kort fortalt brug for et stykke software der måler trafikken
mellem Lan-netværket og internettet - og det skulle undre mig om jeg var den
eneste der kunne bruge en sådan oplysning.
På forhånd tak, og lad nu være med at bruge tid og krudt på dumme
bemærkninger om fejlplacerede indslag og om at det har der været svaret på
for et halvt år siden - for det kan jeg heller ikke bruge til noget.

John Busk

busk@vip.cybercity.dk

Fra : KsNa

Dato : 14-02-01 18:39

Hej John.

Der er faktisk en log i dit DIVA-LAN "modem", højreklik på LAN-iconet nede
til højre på skærmen og vælg "Call Viewer", der kan du se alle kald og
samtidig en samlet totaltid.

Mvh.

Kim

John Busk <busk@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96cd2c$26jb$1@news.cybercity.dk...

Fra : John Busk

Dato : 15-02-01 13:07

> Der er faktisk en log i dit DIVA-LAN "modem", højreklik på LAN-iconet nede
> til højre på skærmen og vælg "Call Viewer", der kan du se alle kald og
> [...]

Korrekt, men denne log kan kun ses på den maskine der administrerer
DivaLanen, og da jeg har 2 timers internetopkobling pr. dag ville det være
rart om alle brugere kunne se hvor lang tid der var forbrugt.

John Busk

Fra : John Busk

Dato : 15-02-01 18:15

Og lige en forglemmelse, loggen bliver kun opdateret hvis
administratormaskinen er tændt.

John Busk