Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera og webkamera
Fra : Michael Ravn

Dato : 11-07-02 22:43

Findes der et kamera som er godt som både digitalkamera og webkamera?
Michael Ravn

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-07-02 07:25

Michael Ravn wrote:
> Findes der et kamera som er godt som både digitalkamera og webkamera?

Der findes sikkert mange - mit Canon a40 har en funktion hvor man kan
gøre direkte fra kameraet ind i computeren når det er tilsluttet via usb...

Det er sjovt nok ikke noget de omtaler hos Canon (på hjemmesiderne), så
jeg ved ikke helt hvad det du skal gå efter hedder.

At kameraet kan tage video må dog være et krav...

Jeg tror at sonys cybershot-serie er lavet til bla. at kunne dette.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Michael Ravn

Dato : 13-07-02 23:32

Hvad med Canon A100? Kan det bruges som webkamera i en rimelig
kvalitet? Og følger der software med til det? Forholdsvis nemt at
bruge som webkamera?

Fra : oz1xyznospam@tdcadsl~

Dato : 22-07-02 23:39

Jeg har et A-40, og jeg var ikke klar over at man kan bruge det som
web-camera. Jeg har ikke fundet noget i manualen.

Hvordan gør man egentlig det?

Mvh. Pip

(fjern nospam fa e-mail)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-07-02 09:24

oz1xyznospam@tdcadsl.dk wrote:
> Jeg har et A-40, og jeg var ikke klar over at man kan bruge det som
> web-camera. Jeg har ikke fundet noget i manualen.

Der er noget af softwaren som gør at man kan styre cameraet fra
computeren, og trække billeder der tages direkte ind i computeren - så
er vi "pretty close"... Jeg tror det var zoombrowser jeg havde fat i.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 04-08-02 14:57

Hej Jesper

> [...]
> computeren, og trække billeder der tages direkte ind i computeren - så
> er vi "pretty close"... Jeg tror det var zoombrowser jeg havde fat i.

Programmet du har prøvet hedder remote capture og kan netop betjene kameraet fra PC'en og vise viewfinderen på PC skærmen. Remote capture kan startes via zoom browseren, men er ikke en del af denne

Jeg kender ikke noget software som er istand til at bruge canon kameraet (et IXUS 330) som webcam, jeg har et billigt HAMA webcam på PC'en og der er ihvertfald ikke kommet mulighed for at selectere canon kameraet som source for de programmer der normalt betjener HAMA kameraet.

Hvis det kan lade sig gøre at finde software der kan hente viewfinder billedet fra kameraet skal man ihvertfald køre med ekstern strømforsyning til det. Batteriet holder kun en times tid og det der ikke meget i webcam sammenhæng

Hvis du finder noget der duer må du gerne sige til, jeg kunne godt tænke mig at lege med en væsentligt bedre billedkvalitet webcam end det billige HAMA kamera.

Med venlig hilsen
Jesper Wolf Jespersen