Åbne nyt vindue maksimeret
Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 13-02-01 23:29

Hvordan for jeg mine java-appletter til at åbne et nyt vindue
maksimeret. Når jeg bruger target=_new eller _blank åbner
vinduerne ikke i fuld størrelse.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-01 03:09

Tue, 13 Feb 2001 22:28:44 GMT, skrev Jørgen Riishøj
<info@assens-guiden.dk>:

>Hvordan for jeg mine java-appletter til at åbne et nyt vindue
>maksimeret. Når jeg bruger target=_new eller _blank åbner
>vinduerne ikke i fuld størrelse.

Kan du nok ikke, men på de sider der bliver åbnet kan du indsætte flg.
bodytag:

<BODY onload="window.moveTo(0, 0),window.resizeTo( screen.availWidth,
screen.availHeight)">

Men du skal ikke regne med at blive populær på det, mange incl.
undertegnede bliver irriteret over det.

Min browser åbner et vindue i den størrelse, som jeg finder passende,
ønsker jeg at se en side i maximeret kan jeg godt selv finde ud af
det.

Det ødelægger fuldstændig den vinduesstørrelse, som jeg ønsker at IE
skal åbne i, så jeg skal hen igen rette den til.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 14-02-01 03:33

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men du skal ikke regne med at blive populær på det, mange
> incl. undertegnede bliver irriteret over det.

Enig!

Jeg plejer som regel at forlade et site omgående, hvis det forsøger at
åbne et browservindue i full-screen, eller på anden måde pille ved den
måde mine vinduer åbner på.

Nu ved jeg godt at vi snakker om maksimering - det er ikke helt så slemt
- men prøv at tjekke det her site:

http://www.jackpot.dk

Talentløst! Så skal man lige gætte sig til at man skal klikke på krydset
for at slippe væk - grrrr!!!

Mvh
Jonas

Fra : K.T.

Dato : 14-02-01 05:46

> Nu ved jeg godt at vi snakker om maksimering - det er ikke helt så slemt

ikke så slemt? slemt nok! jeg har for så vidt ikke noget imod at sites som
åbner et enkelt lille vindue for at spørge om man ville være med i en
brugerundersøgelse eller lignende, men at maksimere et vindue er at fortælle
brugeren "du må ikke selv bestemme over dit skrivebord mens du er på det her
site"

vil bestemt fraråde det, hvis du absolut vil, så giv den besøgende en knap
"klik her for maksimering" (el. lign.)

> - men prøv at tjekke det her site:
> http://www.jackpot.dk
>
> Talentløst! Så skal man lige gætte sig til at man skal klikke på krydset
> for at slippe væk - grrrr!!!

fuldstændig enig, det skorer de bestemt ingen besøgende på.

mvh
Klaus
www.ittw.dk

Fra : Bjarne Ravn

Dato : 14-02-01 20:10

> [...]
>
> Min browser åbner et vindue i den størrelse, som jeg finder passende,
> ønsker jeg at se en side i maximeret kan jeg godt selv finde ud af
Hvor er det så lige man indstiller sin browser msie5.5 til at åbne nye
sites i fuld vindues størrelse. jeg har ikke kunnet finde det.

venligst

bjarne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-01 22:10

Wed, 14 Feb 2001 19:10:29 GMT, skrev Bjarne Ravn <Bjarne@scandy.com>:

>Hvor er det så lige man indstiller sin browser msie5.5 til at åbne nye
>sites i fuld vindues størrelse. jeg har ikke kunnet finde det.

Kan man ikke.

Undlad at maksimer siden, træk i siderne til den fylder skærmen.
Så vil IE huske denne størrelse som normal og vil altid åbne i denne
størrelse.

(Indtil du igen trækker i siderne eller ryger ind på en side, hvor der
er brugt et script, som skal bestemme, hvor stort vinduet skal være.)

FUT: news:dk.edb.internet.software.browser, dvs. svar herpå bliver
bragt i denne nyhedsgruppe, da spørgsmålet hører hjemme der.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 14-02-01 14:30

Jørgen Riishøj wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
> * Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
> * Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Tak for hjælpen. Mit problem er løst