Pro@ccess ISDN og interne adresser
Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-01 22:31

Hejsa

Nu kom Pro@cess'en endeligt og man skal til at lege, så frem med
Shiva AccessPorten fra gemmerne - men øehhh , jeg har skisme da glemt
alt om det bæst

Fra tele.dk er kommet 2 ip adresser 62.242.50.xxx / 30 hvoraf
routeren jo skal have det 1.ste nummer. Hvad sker der i systemet når
det næste nummer acesses udefra, vil trafik til det nummer også blive
ledt til "min" router, eller hür ?
(Jeg har aldrig tumlet med ProAccess før)

Jeg ønsker at lege med en Win2k terminalserver på det ene ip nummer,
og en ftp/web server på det andet nummer , men de 2 ligger på hver sin
fysiske server her i hytten - i et 192.168.0.segment - at route det
1.ste ipnummer til 192.168.0.xxx baseret på port er snildt nok, men
det andet nummer, hvordan tumles det ?

Rent praktisk findes der også en Notes5 Server, som måske også kan
tilgå's udefra via dens webbaserede interface, denne server har også
sin egen interne ip, men kører port 81.

Har jeg set rigtigt at terminalservicen kører port 3389 ?

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 10:06

> Fra tele.dk er kommet 2 ip adresser 62.242.50.xxx / 30

Er det ikke et /29 netværk længere?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-02-01 10:14

On Thu, 15 Feb 2001 09:06:06 GMT, Martin Højriis Kristensen wrote:

>Er det ikke et /29 netværk længere?

Nej.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-02-01 12:02

Jesper Skriver wrote:

> Nej.

Hvad med dem der har /29 nu, det bliver forhåbentlig ikke ændret, vel?

Michael Rasmussen, <michael@chatroom-dansk.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-02-01 21:15

On Thu, 15 Feb 2001 12:01:49 +0100, Michael Rasmussen wrote:

>Hvad med dem der har /29 nu, det bliver forhåbentlig ikke ændret, vel?

nej.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 16-02-01 00:49

<michael@chatroom-dansk.dk> wrote:

>Hvad med dem der har /29 nu, det bliver forhåbentlig ikke ændret, vel?

Dem jeg har rodet med, er ikke blevet ændret, og jeg kunne ikke i min
vildeste fantasi forestille mig, at det ville ske.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-02-01 23:52

Daniel Stjernholm wrote:

> Dem jeg har rodet med, er ikke blevet ændret, og jeg kunne ikke i min
> vildeste fantasi forestille mig, at det ville ske.

Jeg blev bare i tvivl, da jeg mindes at have læst i
abonnentsbetingelserne, at Tele Danmark til enhver tid kan ændre i ens
IP net uden begrundelse.

Men de jo sikkert også nødt til, at dække sig godt og grundigt ind med
diverse paragraffer.

Michael Rasmussen, <michael@chatroom-dansk.dk>