Kampfisk
Fra : Dueholm og Færge

Dato : 11-07-02 17:28

Hej NG

Jeg er ny ejer af kampfisk (har dog flere års erfaring med akvarier. Pt.
1stk. selskab 60 ltr og et 12 år gammelt indbygget 250 ltr selskab) jeg har
for ca 4 uger siden købt en bowle med en kampfisk. I starten gik det godt,
med nu er det som om, at den er blevet sløv, den hænger i overfladen, men
spiser dog, den har sammenklappede finner. Jeg skifter ca et tekrus vand/dag
og fodrer primært med frost myggelarver ca 5 gange om ugen. Hva' er der galt
??

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : kart

Dato : 11-07-02 18:17

Lad være med at skifte vand - de er vilde med gammelt vand !

Der skal helst ikke være mere end 10 cm vand, ellers føler de sig utrygge.

Så skal de ha det varmt gerne op til 30 C - og der skal være varm luft over
vandet.

De lever i små pytter / rismarker i thailand - så det er det du skal
efterligne.

Og husk at de ikke bliver særlig gamle 1-2 år...

hyg !

kp

Fra : Annette Skovbon

Dato : 11-07-02 22:59

Hej Henrik,
Hvad har du af planter den kan gemme sig i og ligge i?
Jeg ville ikke hæve temperaturem til 30 grader, men holde den på 27
grader. Lad være med at skifte vand hver dag, gør det kun ca. en gang
hver 10. dag og sørg for ikke at overfodre. Sørg for at den spiser alle
de myggelarver du giver den.
Vh. Annette