MS Windows
briani 27239
Rygte eller sandt ( SP1 til WinXP)
Fra : Sven

Dato : 11-07-02 16:47

Hej.
Nu har jeg læst om indtil flere der har hentet SP1 til Windows XP hos
Microsoft. Men jeg kan ikke finde noget om det på Microsoft's hjemmeside,
eller i Windows Update. Er der kommet en officiel SP1 eller er det bare
"historier"?

Sven

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-02 17:16

In dk.edb.system.ms-windows Sven wrote:

>Nu har jeg læst om indtil flere der har hentet SP1 til Windows XP hos
>Microsoft.

Næppe direkte fra Microsoft. Det er betatestere der har sluppet dem ud
på nettet - ulovligt går jeg ud fra.

>Men jeg kan ikke finde noget om det på Microsoft's hjemmeside,
>eller i Windows Update. Er der kommet en officiel SP1 eller er det bare
>"historier"?

"De" er kommet i flere forskellige builds, nærmest et om dagen
efterhånden. Man kan følge med i udviklingen på neowin.ne :) De har
dog alle sammen det tilfældes at de er betaudgaver - altså ufærdige.
Den officielle og endelige udgave kommer vist nok først til efteråret,
det har jeg ikke helt styr på.
--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-02 17:49

In dk.edb.system.ms-windows Lars Stokholm wrote:

[snip]
>Man kan følge med i udviklingen på neowin.ne

neowin.ne + t = neowin.net
--
Lars Stokholm

Fra : Harald

Dato : 11-07-02 17:21

"Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Microsoft. Men jeg kan ikke finde noget om det på Microsoft's hjemmeside,
> eller i Windows Update. Er der kommet en officiel SP1 eller er det bare

Der er kommet en SP1 beta til IE 6, måske er det den.

Mvh
HK

Fra : Henrik Walther

Dato : 11-07-02 17:29

On Thu, 11 Jul 2002 17:46:36 +0200, "Sven" <burgurne@hotmail.com>
wrote:

>Nu har jeg læst om indtil flere der har hentet SP1 til Windows XP hos
>Microsoft.

Mon dog ?

> Men jeg kan ikke finde noget om det på Microsoft's hjemmeside,
>eller i Windows Update.

Jeg ville have fået informeret dette fra MS samt diverse subscriptions
jeg holder.

> Er der kommet en officiel SP1 eller er det bare
>"historier"?

Det er sikkert en beta udgave af SP'en de har hentet fra en warez
kilde.

--
Henrik Walther

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 17:37

Sven skrev:

> [...]
> hos Microsoft. Men jeg kan ikke finde noget om det på Microsoft's
> hjemmeside, eller i Windows Update. Er der kommet en officiel SP1

Som allerede nævnt er det beta-versioner der er sluppet ud.
Se evt. her: http://www.windowsxp.nu/

Utroligt alle de betaversioner der "helt tilfældigt" slipper ud til
offentligheden.

Madsen.

Fra : Sven

Dato : 11-07-02 20:14

Ok. Tak for svarene. Jeg tror jeg holder mig fra disse beta-versioner. Det
skal nok vise sig, at der er en timebomb indbygget i dem, ligesom MS plejer
at gøre med deres beta-directX udgaver.

Sven

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-02 20:24

In dk.edb.system.ms-windows Sven wrote:

>Ok. Tak for svarene. Jeg tror jeg holder mig fra disse beta-versioner.

Rygtet vil vide at den fungerer perfekt :) Men der er jo ikke nogen
grund til at installere den hvis ikke du har nogen akutte problemer.

>Det skal nok vise sig, at der er en timebomb indbygget i dem, ligesom MS
>plejer at gøre med deres beta-directX udgaver.

Det er der faktisk ikke.
--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 20:45

Lars Stokholm skrev:

[Indbygget timebomb i SP1]

> Det er der faktisk ikke.

Lige bortset fra den lille detalje, at dem der måtte køre med
Corporate Edition-udgaven af WinXP Pro, eller den der ved et rent
tilfælde slap ud fra MS og blev kaldt "devils own", vist ikke vil
køre når SP1 er installeret, medmindre man laver lidt fiksfakserier
forinden.
Jeg kan huske der var snak om det her i gruppen da den første beta
SP1 slap ud. Det var et eller andet med at SP1 sørger for at lave
FCKGW-serienummeret ugyldigt, eller noget i den stil.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-02 20:47

In dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

> [...]
>SP1 slap ud. Det var et eller andet med at SP1 sørger for at lave
>FCKGW-serienummeret ugyldigt, eller noget i den stil.

Sandt, men som du selv siger skal der bare noget fiksfakseri til.
--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 16:36

Lars Stokholm skrev:

> Næhh, men på den anden side (eller den første, er det vel... :)
> ville det da været lidt optimistisk af Microsoft at tro, at de kan
> slippe en version af Windows på gaden, som ikke skal aktiveres og
> som tilmed i alle eksemplarer bruger den samme kode. Og så slippe
> godt fra det. Den ville jo være et endnu bedre mål for
> piratkopiering end tidligere versioner af Windows.

Ja, det må de da kunne have regnet ud, skulle man tro.

> Better believe it :)

Det gør jeg så. :)

> ...under alle omstændigheder kan det ikke være brugerens problem
> at hans lovlige registreringskode er black-listed.

Helt enig. Hvis man mener man har købt og betalt for en lovlig version
og ens serienummer alligevel bliver blacklistet, så må det være MS'
problem, og en henvendelse til dem vil garanteret også løse problemet.
Hvis man ved at man sidder med en piratversion, kan det jo ikke være
MS's problem at ens serienummer bliver blacklistet. Det må være ens
eget.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 20:52

Lars Stokholm skrev:

> Sandt, men som du selv siger skal der bare noget fiksfakseri til.

Ja, det påstår de jo.

Madsen.

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 11-07-02 21:25

Madsen wrote:

> Ja, det påstår de jo.
Hvad er det for fiksfakseri og forventer I det også skal ske når den
officielle SP 1 kommer. Vi har små 300 maskiner med win xp pro dk corp.
version, så jeg håber det er lige at gå til når SP 1 kommer

Bjarne

Fjern no spam i mailadresse hvis du skriver til mig
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 16:56

Lars Stokholm skrev:

> Jeg har egentlig ikke noget imod det. Så længe det foregår på den
> måde, og ikke ved at computeren på den ene eller anden måde
> sladrer til Microsoft. De personer der kører med piratkopier af
> Windows er vel selv klar over faren ved at gøre det. Jeg kan ikke
> se at Microsoft skulle tage hensyn til piraternes velfærd.

På den anden side vil jeg mene, at hvis brugere som ærligt har købt
og betalt en fuld lovlig version af WinXP bliver blacklistet af SP1,
så har MS for alvor ikke styr på tingene.
Jeg vil dog som dig også hellere blive blacklistet end overvåget via
Windows Update f.eks. men de burde alligevel have så meget styr på
de serienumre at de forholdsvis hurtigt kan regne ud hvad der er
piratkopier og hvad der ikke er. En simpel søgning på Google f.eks.

Det gælder vel om at gøre det attraktivt at købe noget software på
ærlig vis. Det er den eneste måde de kan komme piratkopiering til
livs på, efter min mening.

Det svarer lidt til at man i flere år har brugt et piratkort i sin
parabol, men til sidst bliver træt af at skulle kode om hele tiden og
så igen, så man ringer til Viaskvat og betaler gladeligt 250,- kr. om
måneden - eller hvad det nu koster - for et "ægte" kort. Desværre viser
det sig at billedet alligevel forsvinder hver gang Viaskvat koder om.
Så ville jeg nok få en lidt dårlig smag i munden, for hvad er det så
værd at være ærlig?

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 17:11

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Madsen wrote:

> [...]
>de serienumre at de forholdsvis hurtigt kan regne ud hvad der er
>piratkopier og hvad der ikke er. En simpel søgning på Google f.eks.

Ja, men hvis den "pirat-kopierede" kode allerede er sluppet ud, skal
de så kontakte den bruger de solgte det til med henblik på at give ham
en ny, eller hvad? Herefter vil de sagtens kunne bruge en service pack
til at "filtrere" piraterne fra.

>Det gælder vel om at gøre det attraktivt at købe noget software på
>ærlig vis. Det er den eneste måde de kan komme piratkopiering til
>livs på, efter min mening.

Ja, piraterne ser ud til at kunne omgå en hvilken-som-helst sikring.
Se bare på Sony's cd-antikopieringssystem som kunne omgås med en
overstregningstusch og lidt snilde (jeg tror det vare sådan det hang
sammen).

> [...]
>det sig at billedet alligevel forsvinder hver gang Viaskvat koder om.
>Så ville jeg nok få en lidt dårlig smag i munden, for hvad er det så

Hehe, godt eksempel. Skift "Viaskvat" ud med "Microsnot" og "kort" med
"Windows" og du har:

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 21:36

[6800] B. Rosch skrev:

> [...]
> den officielle SP 1 kommer. Vi har små 300 maskiner med win xp pro
> dk corp. version, så jeg håber det er lige at gå til når SP 1

Det må du kunne finde et sted i en warez-gruppe, men det er jo altså
ikke samtlige corp. versioner der ikke fungerer efter SP1. Det er kun
den de kalder Devils own som har et serienummer der starter med FCKGW
som sagt. Hvis du kører med den version på 300 maskiner, så lever du
livet farligt efter min mening. Hvis du sidder med en lovlig corporate
edition, så tror jeg roligt du kan installere SP1 når den engang kommer
i en endelig udgave.

Madsen.

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 11-07-02 21:55

> [...]
> livet farligt efter min mening. Hvis du sidder med en lovlig corporate
> edition, så tror jeg roligt du kan installere SP1 når den engang
Jeg håber så afgjort den er lovlig, da det er forsvarsministeriet, der står
som licensindehaver her

--
Venlig hilsen
Bjarne

NO SPAM fjernes i e-mail

Fra : Faxe

Dato : 12-07-02 00:04

Hej Madsen

> [...]
> livet farligt efter min mening. Hvis du sidder med en lovlig corporate
> edition, så tror jeg roligt du kan installere SP1 når den engang kommer

Jeg har en original versionaf WinXP Pro DK, men serienummeret starter
alligevel med FCKGW??

/Faxe

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 17:26

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> give ham en ny, eller hvad? Herefter vil de sagtens kunne bruge en
> service pack til at "filtrere" piraterne fra.

Ja, det ville jeg ikke kunne se noget galt med. Et brev eller en
telefonopringning der fortæller at vedkommendes serienummer er
spredt på Internettet, er vel ikke noget man kan blive sur over.
Det er da ærlig snak. Hellere det end at ens Windows lige pludselig
ikke virker pga. en opdatering og man aner ikke hvorfor.

> Se bare på Sony's cd-antikopieringssystem som kunne omgås
> med en overstregningstusch og lidt snilde (jeg tror det vare sådan
> det hang sammen).

Selvfølgelig er det svært at undgå piratkopiering og det lykkedes
temmelig sikkert aldrig, men derfor behøver producentene heller ikke
at rende rundt med hovedet under armen og frigive tusinder af
versioner med det samme serienummer, eller andre lignende tåbeligheder.
Hvis det virkelig er tilfældet, så bruger de ikke den indvendige side.

[Snip eksempel]

> Hehe, godt eksempel. Skift "Viaskvat" ud med "Microsnot" og "kort"
> med "Windows" og du har:

I første omgang blev der nu døbt troll over det indlæg herfra, og
svaret til det også, men der er da lidt om snakken hvis alt det her
med SP1 holder stik. Punkt 3 kan jeg dog ikke følge. Hvad stabilitet
angår har jeg ikke noget at brokke mig over, og har ikke haft det
siden jeg installerede Win98SE. (ME undtaget i mit tilfælde.)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 18:21

> [...]

>angår har jeg ikke noget at brokke mig over, og har ikke haft det
>siden jeg installerede Win98SE. (ME undtaget i mit tilfælde.)

Nej, jeg kan heller ikke slutte mig til det indlæg. Jeg har heller
ikke haft store problemer forårsaget af Windows siden Win98.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 22:09

[6800] B. Rosch skrev:

> Jeg håber så afgjort den er lovlig, da det er forsvarsministeriet,
> der står som licensindehaver her

Så tror jeg ikke du har noget at frygte. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 00:22

Faxe skrev:

> Jeg har en original versionaf WinXP Pro DK, men serienummeret starter
> alligevel med FCKGW??

Hmm, ja så er jeg ikke med mere. Muligvis gælder det flere tal i
serienummeret så. En søgning på Google afslører af "Devils Own" har
et serienummer der hedder FCKGW-RHQQ2-YXRKT-8TG6W-2B7Q8 ifølge:
http://217.8.136.112/root/WINXP_CORP_M$.htm

Tråden jeg læste om det i kan læses her:
http://makeashorterlink.com/?Z4DC23E31

Madsen.

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 12-07-02 09:20

> [...]
> http://217.8.136.112/root/WINXP_CORP_M$.htm
>
> Tråden jeg læste om det i kan læses her:
Nu er jeg helt rundt på gulvet, for vi får netop udleveret (og skal aflevere
igen) en CD med netop den key som du beskriver Madsen, og jeg nægter at tro
på at myndigheder under forsvarsministeriet udleverer piratudgaver til brug
på vore computere.

Jeg har i øvrigt haft store problemer med 2 af vore computere med win xp pro
dk fra den CD og har haft stor hjælp fra MS ved at opgive det serienummer,
som findes under "hjælp", og alle problemer blev løst efter ialt 9
konsultationer, som MS selv hele tiden fulgte op på. Det var i øvrigt en
dejlig oplevelse med den service, som jeg aldrig har oplevet som
privatperson.

Jeg tror der må være andre "koder" end CD key´en som har betydning.

--
Venlig hilsen
Bjarne

NO SPAM fjernes i e-mail

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 10:20

In dk.edb.system.ms-windows [6800] B. Rosch wrote:

> [...]
>på at myndigheder under forsvarsministeriet udleverer piratudgaver til brug

Ja, så er der vel to muligheder:

1) At det er et falskt rygte at SP1 inaktiverer computere med netop
den serielkode.

2) At den udgave I har fået, netop er den der er blevet piratkopieret.
Jeg tænkte også på den stakkel der måtte være udsat for det,
første gang jeg hørte om det. En eller andens udgave må det jo
være - for jeg går ud fra at den efter piratkopieringen er blevet
solgt på lovlig vis. Devils Own, som Madsen beskriver, skulle vist
nok stamme fra firmaet Dell.

Hvis det er tilfældet, er der vel ikke andet at gøre, end at kontakte
Microsoft, og så udleveret en ny, som ikke er "black listed".

Jeg er også lidt rundt på gulvet, må jeg indrømme.
--
Lars Stokholm

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 12-07-02 13:56

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> listed".
>
> Jeg er også lidt rundt på gulvet, må jeg indrømme.
Nu bliver jeg nervøs for om den måske skulle komme fra en i forsvaret for vi
har i dag næsten udelukkende Dell maskiner, såvel desktop som bærbare. Det
var i øvrigt 2 Dell Latitude, som gav os problemer, men som MS fint fandt
løsning på.

--
Venlig hilsen
Bjarne

NO SPAM fjernes i e-mail

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 15:23

On Fri, 12 Jul 2002 11:19:58 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Ja, så er der vel to muligheder:
>
>1) At det er et falskt rygte at SP1 inaktiverer computere med netop
> den serielkode.

Jeg tror, uden ellers at have noget at have det i, det er et rygte
startet af en MS-hader. Vi har ca. 300 XP'ere kørende på arbejdet -
alle med et FCKGW-serienummer.

> [...]
> være - for jeg går ud fra at den efter piratkopieringen er blevet
> solgt på lovlig vis. Devils Own, som Madsen beskriver, skulle vist

Hvis de har solgt den _efter_ de vidste der var piratkopier i omløb
(og det har de opdaget særdeles hurtigt, dette er jeg ikke det mindste
i tvivl om), og nu prøver at bremse dem med et SP1-fix er det lige før
jeg vil starte min egen microsoft-sucks hjemmeside.. for det kan
simpelthen ikke være rimeligt. Ikke engang Compaq kunne finde på sådan
en svinestreg (og de holder sig ellers ikke tilbage)

mvh
Snuden

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 16:30

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Snuden wrote:

[snip]

>Hvis de har solgt den _efter_ de vidste der var piratkopier i omløb

Det tror jeg heller ikke at de har. Det har nok været en snusket ansat
der er set en chance til at tjene 100$...

>(og det har de opdaget særdeles hurtigt, dette er jeg ikke det mindste
>i tvivl om)

....på trods af ovenstående - for jeg er enig.

> [...]

skulle tage hensyn til piraternes velfærd.

>for det kan simpelthen ikke være rimeligt.

Noget for noget. Det er vel heller ikke rimeligt at piratkopiere.

>Ikke engang Compaq kunne finde på sådan
>en svinestreg (og de holder sig ellers ikke tilbage)

Af samme grund holder jeg mig så langt væk fra Compaq som muligt :)

--
Lars Stokholm

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 17:26

On Fri, 12 Jul 2002 17:30:14 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>In <news:dk.edb.system.ms-windows> Snuden wrote:

<snip>

>Det tror jeg heller ikke at de har. Det har nok været en snusket ansat
>der er set en chance til at tjene 100$...

hmm.. benefit of the doubt

<snip igen>
>Noget for noget. Det er vel heller ikke rimeligt at piratkopiere.

Naturligvis ikke, og det er der heller ikke tale om med de 300 XP'ere
vi har kørende på jobbet. Hver licens er købt og betalt. Så igen: Hvis
SP1 lægger vores XP-bokse ned har MS et gevaldigt forklaringsproblem,
jvf. Madsens kommentar om hvorvidt de har styr på tingene.

mvh
Snuden

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 18:25

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Snuden wrote:

<snip igen igen>

> [...]
>SP1 lægger vores XP-bokse ned har MS et gevaldigt forklaringsproblem,
>jvf. Madsens kommentar om hvorvidt de har styr på tingene.

Bare lad være med at sætte 300 mand til at installere SP1 på samtlige
maskiner på samme tid. Så skulle der vist ingen fare være for at de
alle sammen bliver lagt ned... Nej, spøg tilside :)
Jeg mener at hvis I er i farezonen, så skulle I nok have haft en
advarsel og en ny registreringskode fra Microsoft. Hænder det
alligevel at bare én maskine biver lagt ned af SP1, ja så ser det
skidt ud for Microsoft, det er jeg helt enig med dig i.

--
Lars Stokholm

Fra : Sune

Dato : 12-07-02 18:37

On Fri, 12 Jul 2002 19:25:28 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

> Hænder det
>alligevel at bare én maskine biver lagt ned af SP1, ja så ser det
>skidt ud for Microsoft, det er jeg helt enig med dig i.

Rolig nu:

"The beta of Service Pack 1 for Windows XP has now shipped to testers
and, as previously advertised, it declines to install if you're using
a leaked WinXP licence key. But - again as previously advertised - it
doesn't deactivate your installation, just stops you applying the
service pack. "

http://www.theregister.co.uk/content/4/25629.html

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 12-07-02 18:39

"Changes to Product Activation
Microsoft's controversial Windows Product Activation (WPA) technology
is also seeing two minor modifications in XP SP1, neither of which
will affect any legitimate users. First, the company discovered that
the majority of pirated XP copies out there are tied to single volume
license product key. So Microsoft has alerted the company about the
problem, changed their key, and disabled it for use after SP1. So
anyone using this pirated key will be unable to upgrade to SP1 or any
future updates via Windows Update, Sullivan said."

http://www.winsupersite.com/reviews/windowsxp_sp1_preview.asp

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 12-07-02 18:44

On Fri, 12 Jul 2002 19:39:04 +0200, Sune <maj2002@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>license product key. So Microsoft has alerted the company about the
>problem, changed their key, and disabled it for use after SP1.

Dette 'company' der tales om her, er Dell, og deres key = Devils0wn
key'en.

Mvh
Sune

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 18:54

On Fri, 12 Jul 2002 19:43:34 +0200, Sune <maj2002@tdcadsl.dk> wrote:

>Dette 'company' der tales om her, er Dell, og deres key = Devils0wn
>key'en.

Så skulle det vist være på plads.. gracias :)

mvh
Snuden

Fra : Sune

Dato : 12-07-02 20:01

On Fri, 12 Jul 2002 19:43:34 +0200, Sune <maj2002@tdcadsl.dk> wrote:

>Dette 'company' der tales om her, er Dell, og deres key = Devils0wn
>key'en.

Hmmmm.
Kan man korrigere sig selv?

Efter en del ganskning af mit eksterne RAM lager, er jeg kommet frem
til at tingene skete på følgende måde i slutningen af august sidste
år:

1) XP går RTM
2) Der afholdes Release Party hos MS
3) Devils0wn kommer på gaden med 'sin egen' key
4) Dell OEM kommer på gaden med sin egen 'Dell key' - Dell keyen
starter med XJM6Q

Dell keyen er ikke Devilsown keyen.
Den key der omtales i arktiklen, er stadig Dell keyen.

Enough!
Sune

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 12-07-02 21:08

Sune wrote:

> [...]
> starter med XJM6Q
>
> Dell keyen er ikke Devilsown keyen.
> Den key der omtales i arktiklen, er stadig Dell keyen.

Var jeg ikke forvirret før er jeg det nu, og skal straks efter ferie have
kontakt med vor IT afdeling som så må tage forbindelse til forsvarets
informatiktjeneste, for vi skal være forberedt når SP 1 kommer med henblik
på vore bærbare, for desktop ændringer sker centralt.

Jeg tror ikke jeg kan tilføre denne tråd yderligere, så jeg siger tak for
alle oplysninger som jeg vil lade gå videre.

Fra : N/A

Dato : 12-07-02 21:28

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 18:51

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Sune wrote:

[snip]
> [...]
>a leaked WinXP licence key. But - again as previously advertised - it
>doesn't deactivate your installation, just stops you applying the

Ok, så er det vist på det rene :) Takker for det.

--
Lars Stokholm

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 18:56

<larsstokholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>maskiner på samme tid. Så skulle der vist ingen fare være for at de
>alle sammen bliver lagt ned... Nej, spøg tilside :)

hehehe.. det ville 1. blive en automatiseret udrulning og 2. blive
testet grundigt inden frigivelse.

Nå men efter Sune's klarlæggelse er tingene jo sat på plads

mvh
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 28-07-02 02:22

Lars Stokholm skrev:

> Det er sikkert denne: http://www.betaone.net/archives/00000060.php

Det tyder på det. :)

?

> Nja: http://www.neowin.net/comments.php?id=5738&category=main

Glem ovenstående spørgsmålstegn og tak for links. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 20:25

Snuden skrev:

> Yup, men på et tidspunkt har det været en valid nøgle. Det er det så
> ikke mere; MS har udsendt ny nøgle til det firma Devils0wn kom fra
> (det var ikke Dell alligevel iflg. Sune), og den gamle (dvs.
> Devils0wn) bliver der så checket på når SP1 forsøges installeret.
> Findes Devils0wn nøglen nægter SP1 at installere noget som helst.

Aha. Nu er jeg med.

> Det firma djævelen undslap fra må vise god etik, gå den tunge vej
> og oplyse sine kunder om problemet. Den bliver nok dyr :)

Uha ja.

> Hvad MS så vil finde på af modtræk mod de key-generatorer der er
> istand til at fabrikere fuldstændigt valide nøgler (jeg går ud fra
> der ligger et CRC-check på nøglen i valideringsfasen) som er
> umulige at skelne fra de "ægte" må tiden vise.

De kan temmeligt sikkert intet gøre, er mit gæt.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 28-07-02 01:54

Snuden skrev:

> [...]
> Devils0wn) bliver der så checket på når SP1 forsøges installeret.
> Findes Devils0wn nøglen nægter SP1 at installere noget som helst.

Nu kan jeg tilsyneladende ikke få ud af afsenderen hvor han har
snuppet teksten fra, men prøv evt. at læse følgende indlæg:

Det jeg specielt bider mærke i er følgende:

> Once you’ve reached the CD-key, no current Corporate Windows XP
> key (none of the 75 that we’ve tried) will work, as they are all
> invalid.

Gad vide om det er det rene vrøvl, eller om der er noget om snakken.
Det vil kun tiden jo vise. :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 02:13

> [...]

>Gad vide om det er det rene vrøvl, eller om der er noget om snakken.

Det er det rene vrøvl, _men_ der er noget om snakken :)

Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Christian Bruun

Dato : 12-07-02 17:41

Hej Snuden

> [...]
>simpelthen ikke være rimeligt. Ikke engang Compaq kunne finde på sådan
>en svinestreg (og de holder sig ellers ikke tilbage)

Der var piratkopier i omløb allerede før den blev solgt officielt,
fordi firmaer som fx Dell fik den så de kunne pre-loade computere
inden den officielle salgsdato for XP.

Christian

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 17:54

Det er jeg fuldstændig klar over

mvh
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 21:35

Sune skrev:

> Den version som bliver Released To Manufactures ved release
> partyet er lavet i en GOLD version.

Okelydokely.

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-07-02 00:12

I tilfælde af at nogen lovligt har købt licens med et nummer der er
blevet spærret vil Microsoft utvivlsomt give dem et nyt, ligesom de
gjorde med Office 2000.

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 19:36

Snuden skrev:

> Og som han skriver 2 indlæg senere er det Dell maskiner.. Dell, som
> var det firma Devils0wn "undslap" fra.

Okay, men så må det jo altså også være en ulovlig Windows-version
Bjarne sidder med når han siger, at serienummeret på hans 300
maskiner på arbejdet stemmer overens med det jeg nævnede, for mig
bekendt er det Devils0wn-serienummeret.

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 20:18

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 21:11

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Snuden wrote:

>...det firma Devils0wn kom fra (det var ikke Dell alligevel iflg. Sune)

Hvor læser du det? Det kan godt være at jeg bare er blind, men:

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 21:12

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Lars Stokholm wrote:

>Hvor læser du det? Det kan godt være at jeg bare er blind, men:

Ok, jeg er blind.

--
Lars Stokholm

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 23:30

On Fri, 12 Jul 2002 22:11:38 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Ok, jeg er blind.

Sorry.. jeg ved godt jeg er slem til ikke at linke til de indlæg jeg
refererer til nogen gange.. i will do better :)

mvh
Snuden

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 20:19

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 21:18

Sune skrev:

> 1) XP går RTM

Hvad betyder det egentlig? Kan ikke lige regne det ud.
Read The Manual passer jo ikke rigtigt ind i sammenhængen her. :)

Madsen.

Fra : Sune

Dato : 12-07-02 21:28

Fra : Madsen

Dato : 14-07-02 19:02

Snuden skrev:

> Ja, eller for at firmaerne slipper for at skulle aktivere hver
> eneste af de 200 installationer de lige har rullet ud :)

Nå ja. Det er jo nok også en stor fordel at man ikke skal igennem
det. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 19:00

Sune skrev:

> Dette 'company' der tales om her, er Dell, og deres key = Devils0wn
> key'en.

Som jo åbenbart bliver brugt på lovlige versioner også, tyder det på.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 19:23

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 15:40

[6800] B. Rosch skrev:

> [...]
> Madsen, og jeg nægter at tro på at myndigheder under
> forsvarsministeriet udleverer piratudgaver til brug på vore

Jeg kan ikke forestille mig at samtlige Corporate Edition-udgaver
af WinXP Pro har det samme serienummer, men igen så skulle det
egentlig ikke undre mig.

> Jeg tror der må være andre "koder" end CD key´en som har
> betydning.

Det med at Devils Own stammer fra Dell, som Lars fortæller, er
nyt for mig. Som jeg forstod det var det en udgave af Corporate
Edition, som vel aldrig skal registreres, som ved et uheld slap
ud fra Microsoft pga. en af deres ansatte før den endelige udgave
blev frigivet.
Ikke fordi jeg benægter at det var Dell forstås. Jeg har blot ikke
hørt om det før.

Når engang SP1 kommer, kunne du jo evt. lave et image af en enkelt
installation og så smide SP1 ind. Går det ikke så genindlæser du
dit image og 15 min. efter er du tilbage til før SP1 blev instal-
leret. Herefter kunne man så kontakte MS.

Det kan også være at det hele er et falsk rygte, som Lars også
skriver.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 16:22

> [...]

>Edition, som vel aldrig skal registreres, som ved et uheld slap
>ud fra Microsoft pga. en af deres ansatte før den endelige udgave

SVJV er der flere af den slags. "Devils Own" er bare navnet på den som
i sin tid er sluppet ud fra Dell's OEM-handel.

>Ikke fordi jeg benægter at det var Dell forstås. Jeg har blot ikke
>hørt om det før.

Better believe it :)

> [...]
>dit image og 15 min. efter er du tilbage til før SP1 blev instal-
>leret. Herefter kunne man så kontakte MS.

Ja, det må være den sikreste vej frem. Men under alle omstændigheder

Fra : Christian Bruun

Dato : 12-07-02 17:46

Hej

> [...]

>alle eksemplarer bruger den samme kode. Og så slippe godt fra det. Den
>ville jo være et endnu bedre mål for piratkopiering end tidligere

Men omvendt, fx på mit arbejde har vi cirka 300 computere, hvis vi
skulle installere samtlige computere med installations cd'en og
indtaste registreringskode hver gang ville vi aldrig nogensinde skifte
til XP.

Nu laver vi et image med Ghost og bruger dette når vi skal
installere/reloade computere, det kan klares på 10 minutter når først
imaget er lavet.

Christian

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-02 18:28

In <news:dk.edb.system.ms-windows> Christian Bruun wrote:

[snip]

> [...]
>skulle installere samtlige computere med installations cd'en og
>indtaste registreringskode hver gang ville vi aldrig nogensinde skifte

Nu taler jeg heller ikke om "sølle" 300. For der er mange 300'rede
rundt omkring i verden. Jeg mente hvis alle disse brugte samme kode.
Altså alle Corporate-versioner i hele den store vide verden.

--
Lars Stokholm

Fra : Ejvind kruse

Dato : 13-07-02 23:10

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg kan ikke forestille mig at samtlige Corporate Edition-udgaver
> af WinXP Pro har det samme serienummer, men igen så skulle det
> egentlig ikke undre mig.

CD-key'en gør ikke andet end at give dig en frist til at aktivere produktet.
RK7J8-2PGYQ-P47VV-V6PMB-F6XPQ giver dig f.eks 60 dage
og er også en af de blacklistede.

--
Ejvind

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 14-07-02 06:28

Ejvind kruse wrote:

> CD-key'en gør ikke andet end at give dig en frist til at aktivere
> produktet. RK7J8-2PGYQ-P47VV-V6PMB-F6XPQ giver dig f.eks 60 dage
> og er også en af de blacklistede.

Jeg har altid undret mig, for når vi får udleveret CD til installation skal der slet ikke foretages nogen form for aktivering kun
registrering, og det er den samme CD vi alle henter og bruger, når det af og til er nødvendigt at nyindstallere. Når en medarbejder
skifter funktion formateres HD og ny medarbejder i funktionen får ny installation, da computer følger funktion ikke medarbejder.

Fra : Ejvind kruse

Dato : 14-07-02 08:34

[6800] B. Rosch <roschNOSPAM@pc.dk> wrote:

> [...]
> skifter funktion formateres HD og ny medarbejder i funktionen får ny
> installation, da computer følger funktion ikke medarbejder.

Her er en af de bedre forklaringer på hvordan CD-key'en virker :
<http://www.nistix.com/winxp.html>

--
Ejvind

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 14-07-02 09:14

"Ejvind kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en af de bedre forklaringer på hvordan CD-key'en virker :
> <http://www.nistix.com/winxp.html>

Ja, det er helt korrekt med den artikel, men den version vi bruger i
forsvaret har slet ingen aktivering til MS, så set i henhold til tidligere
indlæg venter jeg nu spændt på hvad IT afdelingen siger, når jeg efter ferie
forelægger dem dette problem, for som madsen skrev et sted, så bruger vi jo
den key som kaldes Devil´s own fra måske oprindeligt Dell
--
Venlig hilsen
Bjarne

NO SPAM fjernes i e-mail

Fra : Ejvind kruse

Dato : 14-07-02 09:57

> [...]
> når jeg efter ferie forelægger dem dette problem, for som madsen
> skrev et sted, så bruger vi jo den key som kaldes Devil´s own fra

Nogle versioner af XP kræver ingen CD-key men aktivering.
Nogle versioner af XP kræver CD-key men ikke aktivering.

Den corp version jeg kører med kræver CD-key men ingen
aktivering.

--
Ejvind

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 14-07-02 11:45

Ejvind kruse wrote:

> Nogle versioner af XP kræver ingen CD-key men aktivering.
> Nogle versioner af XP kræver CD-key men ikke aktivering.
>
> Den corp version jeg kører med kræver CD-key men ingen
> aktivering.

Jeg siger tak for en særdeles god orientering her gennem denne lange tråd.
Jeg stopper helt her nu og forlader alle NG om edb og internet, som jeg har
fulgt for at lære. Hvorfor, hvis det interessere har jeg lagt et indlæg i
dk.admin.netikette

Tak for en god gennemgang

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-07-02 13:01

"Ejvind kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev:

> CD-key'en gør ikke andet end at give dig en frist til at aktivere
> produktet. RK7J8-2PGYQ-P47VV-V6PMB-F6XPQ giver dig f.eks 60 dage
> og er også en af de blacklistede.

Corporate udgaver af XP skal ikke aktiveres de er aktiverede når de er
installerede og CD-keyen er indtastet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-07-02 16:34

Ejvind kruse skrev:

> Nogle versioner af XP kræver CD-key men ikke aktivering.
>
> Den corp version jeg kører med kræver CD-key men ingen
> aktivering.

Er det ikke kendetegnet for alle Corporate Edition udgaverne?
De bliver vel lavet fordi firmaerne så slipper for at skulle
genaktivere hver gang der bliver foretaget en større hardware-
ændring.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 14-07-02 18:34

On Sun, 14 Jul 2002 17:33:31 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Er det ikke kendetegnet for alle Corporate Edition udgaverne?

Yep

> [...]

Ja, eller for at firmaerne slipper for at skulle aktivere hver eneste
af de 200 installationer de lige har rullet ud :)

Nogle Corp. versioner kræver ikke engang indtastning af cd-key.

mvh
Snuden