MS Windows
briani 27239
Win 98 går død 10 gange om dagen.
Fra : Morten Kristiansen

Dato : 11-07-02 13:12

Ja jeg har en mega irriterende problem. min computer kan gå død op til 10
gange på en dag... Jeg har formateret den en masse gange, og det hjælper da
også, men efter en månedstid kommer det igen.. Det er mega irriterende. Og
når den går død, så er det kun musen man kan flytte rundt alt andet virker
ikke... ikke engang Ctrl+ALT+Del.
Jeg har en compaq presarius 7990, måske ik den bedste maskine, men den burde
ikke gå død så tit.

Hjælp!!!
TAK.

Fra : Mercenary

Dato : 11-07-02 15:57

Bruger du Windows update ?

Installerer du programmer der tapper mange systemressourcer ??

F.eks KaZaa... der installerer en hulens bunke spyware ??

/Merc

Fra : Snuden

Dato : 11-07-02 16:28

On Thu, 11 Jul 2002 14:12:14 +0200, "Morten Kristiansen"
<slumse@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ikke... ikke engang Ctrl+ALT+Del.
>Jeg har en compaq presarius 7990, måske ik den bedste maskine, men den burde

Har du installeret ekstra hardware af nogen art i den? Jeg har set
mange Scumpaq maskiner gå i koma over det (med mindre det var Scumpaq
hardware købt til ågerpris hos en autoriseret Scumpaq forhandler
altså).. mht. Windows Update, så er der _mange_ af opdateringerne der
konflikter med Scumpaq's elendige "ekstra-smarte-features-til-din-PC"
software.

mvh
Snuden

Fra : Salva

Dato : 11-07-02 17:52

> [...]
> altså).. mht. Windows Update, så er der _mange_ af opdateringerne der
> konflikter med Scumpaq's elendige "ekstra-smarte-features-til-din-PC"

Hvorfor hører jeg aldrig noget godt om Compaq?!?! Det er utoligt at man kan
sælge sådan et produkt.

-Salva

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-07-02 18:31

> Hvorfor hører jeg aldrig noget godt om Compaq?!?! Det er utoligt at man
kan
> sælge sådan et produkt.
>
> -Salva
>
>Hej

Det er fordi der så mange nybegynder der køber en pc uden at have
erfaren person med når de køber.
Og sælgeren kan med det samme lugte at her er en der ikke ved en skid
computer. ;)

Kurt

Fra : Snuden

Dato : 11-07-02 19:06

On Thu, 11 Jul 2002 18:51:43 +0200, "Salva" <salvanone@hotmail.com>
wrote:

>Hvorfor hører jeg aldrig noget godt om Compaq?!?! Det er utoligt at man kan
>sælge sådan et produkt.

Ikke destomindre har du altså købt en *G*

spøg til side. de laver såmænd nogen OK servere, og de modeller de
tilbyder erhvervslivet er nogenlunde til at leve med.. men hvad PC'er
til det private marked angår har de altså ikke været for heldige,
_især_ ikke med Presario modellerne.. de prøver at hjælpe den
almindelige bruger (som typisk ikke ved noget videre om PC'ere) lidt
for meget, og det låser ofte deres produkter til nogen faste
konfigurationer der sjældent tåler at blive pillet ret meget ved.

En af mine kammerater købte en brænder til sin søn. Deres Compaq PC
kørte problemfrit lige til brænderen blev sat i. Derefter frøs den i
tide og utide. Installation af andre brændere eller drivere hjalp ikke
en bjælde, hvilket en total geninstallation af alt heller ikke gjorde.
Først da PC'en blev sat tilbage til den konfiguration den var født med
ville den køre som den skulle. Det var iøvrigt også hvad der skulle
til før Compaq's support ville hjælpe. Var der sat andet i end den var
født med kunne det ikke supporteres. Vor-herre-til-hest.

Der er mange flere eksempler. Se evt. www.compaqsucks.com

mvh
Snuden

Fra : Salva

Dato : 11-07-02 22:25

> [...]
> for meget, og det låser ofte deres produkter til nogen faste
> konfigurationer der sjældent tåler at blive pillet ret meget ved.

Hehe Nej, heldigvis. Jeg er bla. ude hos private som IT konsulent og jeg er
stoppet med at få en compaq maskine op at køre igen. Men laver mere skade
ved at pille ved den?!?! Og det er HVER gang det er en Presario!

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 15:06

On Thu, 11 Jul 2002 23:24:45 +0200, "Salva" <salvanone@hotmail.com>
wrote:

>Hehe Nej, heldigvis. Jeg er bla. ude hos private som IT konsulent og jeg er
>stoppet med at få en compaq maskine op at køre igen. Men laver mere skade
>ved at pille ved den?!?! Og det er HVER gang det er en Presario!

ups, det gik liiiige stærkt nok der.. troede det var den oprindelige
spørger der svarede *G*.. I sawwy.

Jeg har det på samme måde.. ud over mit faste arbejde kører jeg lidt
konsulent/tekniker-når-jeg-gider ved siden af, og ringes der om en
Compaq takker jeg som regel nej og henviser dem til forhandleren eller
Compaq Danmark. _Især_ hvis det er en Presario.

mvh
Snuden

Fra : Morten

Dato : 13-07-02 10:51

> [...]
> Compaq takker jeg som regel nej og henviser dem til forhandleren eller
> Compaq Danmark. _Især_ hvis det er en Presario.

Jeg har forsøgt at hjælpe to personer med deres Compaqs, uden held.
Vi prøvede at skaffe hjælp hos verdensfirmaet, men hvilken hjælp :-/
Aldrig har jeg oplevet lignende ligegyldighed over for deres kunders
problem. Svarene var ren goddaw-mand-økseskaft i begge tilfælde,
og når det umulige i løsningen blev påpeget, blev det lovet, at de ville
ringe tilbage efter at have konsulteret en kollega. Men blev der nogen
sinde ringet? Gæt selv, hvor mange ekstra opkald, der måtte til, i
_ugerne_ derefter...

Mvh.
Morten

Fra : Snuden

Dato : 13-07-02 11:28

On Sat, 13 Jul 2002 11:51:25 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ringe tilbage efter at have konsulteret en kollega. Men blev der nogen
>sinde ringet? Gæt selv, hvor mange ekstra opkald, der måtte til, i

Det kan jeg kun alt for godt forestille mig. Vi har (desværre) nogen
Compaq bærbare på jobbet. På den tilhørende docking station sidder
tænd/sluk-knappen i sit eget modul, lige til at skrue af og skifte ud.
Men kan man få en ny fra Compaq hvis den går i stykker? _Nej_, man
skal købe en helt ny dock. Det lykkedes mig endelig efter megen
ihærdig overtalelse at få modulet fra Compaq i USA, men det er da
faens til besvær at skulle igennem for en dims der næppe kan koste
meget mere end en flad 50'er.

mvh
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 19:30

Kurt Lund skrev:

> Det er fordi der så mange nybegynder der køber en pc uden at have
> erfaren person med når de køber.
> Og sælgeren kan med det samme lugte at her er en der ikke ved en skid
> computer. ;)

Også min oplevelse.
Engang jeg ved ude i SuperRadio overværede jeg en ung sælger med
smørhår der rigtig spillede smart overfor et ældre ægtepar. Jeg fik
det faktisk helt dårligt ved at høre på det. Ufatteligt så meget ævl
der kan lukkes ud på så kort tid for at sælge sådan noget skrammel,
og så endda til overpris.
Ægteparret ville dog lige tænke over det. Hvis de havde hoppet på
tilbuddet, kunne jeg have fundet på at bryde ind og henvise dem til
en anden forretning. Jeg kan godt få medlidenhed med sådan nogle
mennesker. De viste tydeligt at de ikke vidste noget om det, og det
udnyttede sælger på det groveste.
Man kan godt forstå at der står så mange mærkevare-pc'er og støver
til rundt omkring i de danske hjem. Ingen nybegyndere kan bruge blå
skærme og underlige fejlmeddelelser til noget og med en Compaq eller
en Amitech er chancen for at det sker ret stor, med alt det skrammel-
software de installerer som standard. Hardwaren er heller ikke altid
for god, hvilket jo heller ikke just gør det bedre.

Det er ikke for at starte en religionskrig om hvorvidt Compaq eller
Amitech er godt eller dårligt jeg nævner det. Det er snarere en
kritik af alle de bikse der sælger produkter de ikka selv har
forstand på.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-07-02 20:12

> [...]
> ikke... ikke engang Ctrl+ALT+Del.
> Jeg har en compaq presarius 7990, måske ik den bedste maskine, men den

Det kunne måske være rart lige at høre, hvad du gør efter formatering.
Indlæser du restore cd eller lægger du eget styresystem ind?
Hvis du gør sidstnævnte, skal du i hvert fald huske at besøge Compaq og
hente diverse drivere til bundkort m.m. før du har en chance for at få det
til at blive stabilt.

Kurt

Fra : Morten Kristiansen

Dato : 11-07-02 21:23

Jeg har hentet programmet adware, og det fandt en helvedes masse lorte
programmer som nu er væk.... Og så opdaterede jeg mit netkort, det har
hjulpet en hel del, men det at det er en compaq, er ikke noget at gøre ved.

Jeg skal også ha skiftet bundkortet, CPU'en, kabinettet og graffikkortet ud
til vinter. Så er der måske en chanche for at det virker igen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-07-02 17:48

> [...]
graffikkortet ud
> til vinter. Så er der måske en chanche for at det virker igen.

Jeg har selv en Presario 7990 og det jeg eneste hardware jeg har
udskiftet på grund af fejl er netværkskortet. Jeg har haft både
98SE, ME og XP installeret.
Det skal nævnes at det første jeg gjorde var at oprette en
startdiskette, brænde CABs filerne fra Options på en CD -
formaterede harddisken og installerede 98SE fra CD'en med cabs
filerne, hentede en softpaq til lydkortet (Creative 1373). Så smed
jeg Recover CD'erne fra Compaq over højre skulder, og har levet
lykkelig med min Compaq siden

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 21:39

Morten Kristiansen skrev:

> [...]
> lorte programmer som nu er væk.... Og så opdaterede jeg mit
> netkort, det har hjulpet en hel del, men det at det er en compaq,

Det bedste man kan gøre når man køber en Compaq eller en Amitech, er
at formatere harddisken og installere en "normal" Windows i stedet
for det modificerede skrammel de smider ind. Det kræver jo så at man
har en original Windows-cd, for det følger der jo ikke engang med i
købet. Hvis du starter med det, så er der større chance for at den
kommer til at køre nogenlunde fornuftigt fremover. Det er i hvert
tilfælde min erfaring med de Compaq-maskiner jeg har rodet med hos
venner og bekendte.

Madsen.

Fra : Jacob

Dato : 11-07-02 23:26

Er det egentlig ikke Amitech der laver Webtech?
Jeg købte engang en Webtech. De første par uger kørte den upåklageligt, men
så begyndte der at komme problemer. Bare jeg startede computeren så kom den
velkendte blå skærm. Jeg tror at jeg formaterede engang i måneden.
Så fik jeg nyt grafikkort og det hjalp, aner ikke hvorfor!

Bvadr, jeg får næsten kvalme hver gang jeg ser en Comaq eller Amitech.
På et tidspunkt kunne jeg ikke engang installerer Win 98 på en ældgammel
Amitech. Undskyld udtrykket, men det er altså noget lort. Lad være med at
køb det.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 12-07-02 07:57

>Det bedste man kan gøre når man køber en Compaq eller en Amitech, er
>at formatere harddisken og installere en "normal" Windows i stedet
>for det modificerede skrammel de smider ind.

Ja jeg vil lige afbryde her og høre om dette går godt, PÅ alle Compaq?
Jeg har hørt at man bliver FØRST nød til at flash bios PÅ Compaq før
man kan lægge en orginal win 98cd på?
Eller er det bare fordi han var paranoid med Compaq

Jeg tænker bare på de stakler derude i det ganske land som nu vil fare
hen og finde en gl. 98 cd og installerepå en compaq og så det
mislykkes!!!

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 15:15

On Fri, 12 Jul 2002 08:56:45 +0200, IzNoGoUd <iznogoud@iznogoud.dk>
wrote:

>Ja jeg vil lige afbryde her og høre om dette går godt, PÅ alle Compaq?

På alle? _Nej_, især ikke på Presario modellerne. På nogen? Måske...
Prøv det prøv det. På enkelte: Ja :)

>Jeg har hørt at man bliver FØRST nød til at flash bios PÅ Compaq før
>man kan lægge en orginal win 98cd på?
>Eller er det bare fordi han var paranoid med Compaq

Det kan næppe blive meget værre af at hælde den seneste
bios-opdatering på... men noget decideret krav er det næppe. Jeg har
prøvet begge dele og der var ikke meget mønster i om det hjalp eller
ej. Derimod vil man næsten stensikkert få problemer hvis man ikke
bruger _Compaq's_ drivere (undskyld, de hedder "softpaq's" når det er
Compaq) til den øvrige hardware.

Et af de største ballademagere i Presario modellerne er det elendige
software-styrede Rockwell modem Compaq propper i dem. Det er lige før
det går ned bare man nyser lidt kraftigt :)

mvh
Snuden

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 12-07-02 15:37

wrote:

> [...]
>
>Jeg tænker bare på de stakler derude i det ganske land som nu vil fare
>hen og finde en gl. 98 cd og installerepå en compaq og så det

Jeg har en Presario 5030 ,og jeg formaterede og installerede windows 98
SE for 3 år siden ,det har kørt uden problemer.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 23:59

Jacob skrev:

> Er det egentlig ikke Amitech der laver Webtech?

Det tør jeg ikke sige.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 15:50

IzNoGoUd skrev:

> [...]
> Compaq før man kan lægge en orginal win 98cd på?
> Eller er det bare fordi han var paranoid med Compaq

Jeg mener at have læst et eller andet sted, at visse Compaq-maskiner
har BIOS liggende i en speciel sektor på harddisken, eller er det en
backup af BIOS, eller noget i den stil. Jeg ved det ikke, men de
Compaq'er jeg har været så uheldig at stifte bekendtskab med, har
sagtens kunne klare en formatering og derefter installering af en
rigtig Windows.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 12-07-02 17:10

On Fri, 12 Jul 2002 16:49:46 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Compaq'er jeg har været så uheldig at stifte bekendtskab med, har
>sagtens kunne klare en formatering og derefter installering af en

Det er i en non-DOS partition, og det er ældre stationære og bærbare..
selv Compaq har hvis endelig indset det tåbelige i at have et så
systemkritisk værktøj liggende på en harddisk

mvh
Snuden

Fra : IzNoGoUd

Dato : 14-07-02 11:44

>Det er i en non-DOS partition, og det er ældre stationære og bærbare..
>selv Compaq har hvis endelig indset det tåbelige i at have et så
>systemkritisk værktøj liggende på en harddisk
Jeps det var det jeg tænkte på, det er lidt svært at huske alting!!!

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-07-02 12:05

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9249AB32E63FAcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> Compaq'er jeg har været så uheldig at stifte bekendtskab med, har
> sagtens kunne klare en formatering og derefter installering af en

Hej til alle
Nu vil jeg gamle dreng årgang 1953 fortælle lidt om min oplevelse med Compaq.
Jeg har altid holdt på at det er bedst at lave tingende selv så det ha jeg gjort fra de gode 386 dage
så det har stået på 386-486-p166-K62, 266-celly 466 vil da også lige nævne min gode Lambda maskine samt en underlig en med indbygget
printer, der var også en 286 indblandet.
Nå nu røg vi lige lidt af sporet men i 2000 fig jeg mig en Presario 7000 med Plll 1gig og win98se
har ikke siden oplevet nogen blå skærme eller andre ting, alt i alt vil jeg sige at den har tjent mig godt
men da jeg ikke spiller eller bruger modem vil jeg da ikke udelukke at disse ting vil kunne gøre et
eller andet dumt ved dyret.
Har da på mange maskiner ikke kun Compaq oplevet at spil kunne få en ellers velvirkende maskine til at
gå helt i koma.
Jeg har brugt og bruger mine maskiner til at køre officepakken samt lidt (meget) surfen.
Generelt er det sådan at færdigsamlede maskiner fra de store professionelle leverandører
f.eks. HP-DEC-Digital-Compaq de er noget kringlede at rode med, da de typiskt er lavet
med noget hardvare der er speciel tilpasset til netop denne konfigurering, HP kan være slemme.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 17:14

Snuden skrev:

[BIOS på harddisk]

> Det er i en non-DOS partition, og det er ældre stationære og
> bærbare.. selv Compaq har hvis endelig indset det tåbelige i at
> have et så systemkritisk værktøj liggende på en harddisk

Okay. Glædeligt at de i det mindste er kommet til fornuft på det
punkt.

Madsen.