Hjælp til ISDN Router
Fra : G&H

Dato : 13-02-01 22:31

Overvejer at oprette en Pro@cces linie til tele-dk.

Pt. står ide'en på, at benytte en Cisco 461 ISDN router og en 8 ports D-Link
10 Mbps hub. Og så koble dem sammen med et almindeligt netkabel, og koble de
forskellige pc'er på hub'en. Går det ?
Routeren regner jeg med kan sættes op så den kun optager en pipe på ISDN
forbindelsen, for derved at holde en pipe fri til almindeligt telefoni. Kan
det lade sig gøre ?

Jeg spørger her, for hvis man spørger på tele-dk, så får man et frygeteligt
sødt svar. Som ikke rigtigt kan bruges til noget *G*

På forhånd tak for hjælpen
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-01 07:37

> [...]
D-Link
> 10 Mbps hub. Og så koble dem sammen med et almindeligt netkabel, og koble

Ja, omend en switch er bedre.

> Routeren regner jeg med kan sættes op så den kun optager en pipe på ISDN
> forbindelsen, for derved at holde en pipe fri til almindeligt telefoni.
Kan
> det lade sig gøre ?

Det vil jeg absolut mene.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Keld Broe

Dato : 14-02-01 16:11

> Routeren regner jeg med kan sættes op så den kun optager en pipe på ISDN
> forbindelsen, for derved at holde en pipe fri til almindeligt telefoni.
Kan
> det lade sig gøre ?

kan du ikke bare bruge banke-på... Så kan du da køre med 128 kbit, og så
smider routeren selv røret på b-kanalen når den skal bruges til telefoni....
Routeren skal self understøtte det...

Keld

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 14-02-01 19:21

> [...]
> smider routeren selv røret på b-kanalen når den skal bruges til telefoni....

Med mindre du har en digital telefon, så virker call bumping ikke, da den
digitale telefon svarer optaget før routeren når at svare.

M.v.h. Svante.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 09:08

> Med mindre du har en digital telefon, så virker call bumping ikke, da den
> digitale telefon svarer optaget før routeren når at svare.

Nej, den gør ikke...
Så længe du har analoge telefoner i data-udstyret burde det virke. Ellers er
der fejl i data-udstyret.
Du tænker alt for analogt

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-01 14:13

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:S7Mi6.65428$zw.1144366@twister.sunsite.dk...

> Nej, den gør ikke...
> Så længe du har analoge telefoner i data-udstyret burde det virke. Ellers
> [...]

Jeg har samme problem - med ISDN tlf virker call bumping ikke, uden ISDN tlf
fungerer det perfekt!

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 16:42

> Jeg har samme problem - med ISDN tlf virker call bumping ikke, uden ISDN
tlf
> fungerer det perfekt!

Hvilket udstyr.
Jeg set ligneden virke fint med fx Siemens Profiset 70 og Eicon Diva LAN, og
standarden tillader det også.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-01 17:53

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:nNSi6.66547$zw.1189626@twister.sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvilket udstyr.
> Jeg set ligneden virke fint med fx Siemens Profiset 70 og Eicon Diva LAN,

TA: Zyxel Omni.net+
Tlf: DeTeWe EuroMaster

Nu har jeg idag solgt telefonen, for jeg gider ikke slås mere med det, og
nøjes nu med analoge telefoner.

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 18:00

> TA: Zyxel Omni.net+
> Tlf: DeTeWe EuroMaster

Ja, ok den kombination har jeg aldrig ved selvsyn set virke. Men standarden
tager altså højde for det., så det må være de to enheder der har et problem
med hinanden.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-02-01 23:44

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:DWTi6.66722$zw.1198468@twister.sunsite.dk...

> [...]
standarden
> tager altså højde for det., så det må være de to enheder der har et

Denne tråd forekommer mig også at indikere, at det ikke kun er den
kombination som giver problemer...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-01 00:02

> Denne tråd forekommer mig også at indikere, at det ikke kun er den
> kombination som giver problemer...

Tja, hvad kan jeg sige. Det har altså fungeret de gange jeg har forsøgt.