Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aldi kamera
Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 11:20

Hejsa Allesammen
Jeg har lige uploadet flere billeder taget med Aldi's kamera til dk.binaer.
Jeg har købt et sådan, men har fået lov til at komme ned med det i løbet af
et par dage, jeg kan bare ikke beslutte mig. Jeg syntes specielt kameraet er
dårlig til at tage udendørs billeder, desuden bliver farverne indenfor ikke
helt som de skal være, jeg syntes de bliver lidt matte. Men kig på billeder
og kom en kommentar. De kommer til at ligge som Aldi1, Aldi2 osv.
Allan Henriksen
Ikast

Fra : Lyrik

Dato : 11-07-02 11:30

"Allan Henriksen" <allanh@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
billeder
> og kom en kommentar. De kommer til at ligge som Aldi1, Aldi2 osv.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Gå ned og få pengene tilbage!
Prøv så at kaste et blik på news:dk.marked.privat.foto
og se mit indlæg under overskriften:
FujiFilm Finepix 2800.

Hilsen
Jens

Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 11:36

> Gå ned og få pengene tilbage!

Det tror jeg også det ender med at jeg gør, hvis du kigger på udendørs
billeder, som jeg bestemt ikke er tilfreds med, og som helt sikkert er noget
som jeg vil bruge et digital kamera til. Hvis jeg skal betale 800kr for at
få sådanne billeder, så er jeg lidt skuffet, så vil jeg hellere beholde min
penge og spare op til et ordentlig kamera.

Jeg kan beholde kameraet til imorgen, så jeg har lige betænkningstid. Men da
jeg i forvejen har et digital kamera fra Merlin til 400kr, så tror jeg godt
jeg kan nøjes med Merlin kameraet til jeg har fundet penge til et bedre.
Grunden til at jeg købte Aldi kameraet, var at de lovede mig at jeg kunne få
pengene tilbage hvis det ikke levede op til mine forventninger, plus jeg
syntes at Merlin kameraet manglede en blitz.
Allan Henriksen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 11:42

> 6X OPTISK Zoom! Se rewiev på:
> http://www.megapixel.net/html/issueindex.html

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde noget rewiev af netop dette kamera. Jeg
har dog heller ikke mulighed for at hente det i Virum, jeg har heller ikke
penge til sådan et kamera på nuværende tidspunkt. Grundent til at jeg kigger
på digital kamera lige nu, er fordi der er så mange billige tilbud fremme og
at jeg altid godt har kunnet tænke mig et sådan kamera.
Allan Henriksen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 12:03

Undskyld, jeg har fundet review af den. Der mangler egentlig bare nogle
billeder i stor størrelse.
Allan Henriksen

Fra : Lyrik

Dato : 11-07-02 14:40

> Undskyld, jeg har fundet review af den. Der mangler egentlig bare nogle
> billeder i stor størrelse.
> Allan Henriksen
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Prøv at se her, fuld størrelse ved klik af teksten UNDER billedet, 600X800
ved at klikke på selve billedet:
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix2800-review/gallery.html

Hilsen
Jens

Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 14:53

Tak Lyrik
Jeg kan godt se at jeg skal af med dette Aldi kamera, når man ser hvad man
kan få for lidt over 3000kr med det kamera du viser. Det ser virkelig
lækkert ud.
Allan Henriksen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 11:45

Det skal lige siges at opløsningen står på max, kameraet kan ikke gøre det
bedre.
Allan Henriksen

Fra : Jacob Olsen

Dato : 11-07-02 12:39

Jeg synes det kamera tager dårlige billeder, men nu kender jeg ikke aldi
kamerats pris, funktioner og så videre. Men synes ikke man kan bruge det til
noget særligt seriøs.!

Ville bestemt sende det tilbage...

/Jacob

Fra : Mikael

Dato : 11-07-02 13:22

Det koster jo kun kr. 799.-, skulle være 1.3 M pixels. Så det er måske ikke
helt urimeligt til den pris?

Mikael

Fra : Jacob Olsen

Dato : 11-07-02 13:47

Man kunne jo også skrive på et kamera at det har 5 mio megapixels, og 512 mb
ram og så videre, men hvis optikken ikke er til det, så kan det hele jo være
lige meget.!!

Men jo 800,- er billigt, og billederne kan da også bruges til noget hvis de
bare skal ligge på nettet, eller noget man selv lige skal have et billede
af, men ellers ikke så meget mere. synes jeg

/Jacob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-07-02 14:18

"Mikael" skrev i en meddelelse:
> Det koster jo kun kr. 799.-, skulle være 1.3 M pixels. Så det er måske ikke
> helt urimeligt til den pris?

Næh - til prisen er det sikkert OK......

Men jeg så at en af de lokale fotohandlere havde Kodak DC3200 på tilbud til 999 kr.

Det lyder næsten bedre, da du her får display med i købet....

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 11-07-02 14:06

Allan Henriksen wrote:
> Hejsa Allesammen
> Jeg har lige uploadet flere billeder taget med Aldi's kamera til dk.binaer.

Jeg synes ikke kun at det er farverne det er galt med - der er flere af
billederne hvor skarpheden er ret ubrugelig (aldi06 og 05). Så vidt jeg
kan se er det ikke fotografens skyld.

Blitzen slår efter min mening ikke helt til på badeværelsesbilledet -
men det er svært at se - test evt om den kan lyse stuen op i aften...

Test evt det med skarpheden ved at tage et par billeder hvor du er
sikker på at have noget med skarpe kanter midt i billedet. Sikr dig at
have høj nok lukkerhastighed til at det ikke er det der er galt
(kameraet bør selv slå blitz til hvis der er problemer med det - men
alligevel).

Du kan evt. dobbeltgardere dig ved at have kameraet stående på noget og
bruge selvudløseren.

Gør gerne dette på flere forskellige afstande.

Jeg håber at du kan bruge mine råd til at finde ud af om kameraet er
noget for dig.

Jeg har min tid for kær til at jeg ville spilde den på at arbejde/lege
med så ringe grej (jeg mener: er der nogen af jer der ville overveje
at bruge en 75 mhz pentium maskine med 16 mb ram, 4 mb grafikkort og 14'
skærm til daglig fordi den kun koster 800 brugt?)

venligst

Jesper Brunholm

Fra : Mikael

Dato : 11-07-02 14:15

Det er kr. 800.- nyt :-/\))))

Fra : Allan Henriksen

Dato : 11-07-02 14:34

"[5000] Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> Jeg synes ikke kun at det er farverne det er galt med - der er flere af
> billederne hvor skarpheden er ret ubrugelig (aldi06 og 05). Så vidt jeg
> kan se er det ikke fotografens skyld.

Det kan til tider være mig som ryster lidt på hånden, men jeg kan godt på
disse billeder at de har et punkt som har en ok skarphed, men resten af
billedet i dyben eller tættere på er helt hen i vejret angående skarphed.

> [...]
> alligevel).
>
> Du kan evt. dobbeltgardere dig ved at have kameraet stående på noget og

Man kan ikke indstille noget som helst på det, heller ikke lukkehastighed,
det siger vel også noget om hvorfor det er så billigt. Men jeg vil tage et
par billeder i aften med blitzen og derefter hvor kameraet står stille og
bruger timeren.

Tak for rådene, jeg vil teste det lidt yderligere i aften og beslutte mig
for hvad jeg vil. Men jeg tror det bliver returneret, da jeg syntes udendørs
billederne er alt for dårlige og det er da helt sikker en ting som jeg skal
bruge den til. Så må jeg vente til jeg har penge nok, til at få det kvalitet
som jeg normalt også forlanger af produkter som jeg køber. Men dette var
blot en mulighed for at få et billigt kamera, med nogle gode
specifikationer, men hvor jeg ikke syntes at optikken følger op på det.
Allan Henriksen

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 11-07-02 15:06

Allan Henriksen wrote:

> [...]
> helt som de skal være, jeg syntes de bliver lidt matte. Men kig på billeder
> og kom en kommentar. De kommer til at ligge som Aldi1, Aldi2 osv.

Hejsa

Jeg synes kameraet tager elenige billeder for at sige det helt ærligt.
Især det, at objektivet er møg-elendigt - jo længere ud mod siderne i
billedet du kommer jo mere uskarpt bliver det, også selv om afstanden
til motiverne er nøjagtigt den samme hele vejen igennem.
Og så det med de meget bøjede linier ude i siderne (jeg ved ikke om det
var dine billeder, eller den anden aldi-kamera billeder).
For mig at se, så kan det kamera kun bruges til en roskilde-festival til
at tage underlige billeder af fulde mennensker, hvor du sørger for at
have hovedmotivet lige i midten...

Bare lige min 25-øres kommentar.

Pia

Fra : max

Dato : 11-07-02 18:31

> [...]

For mig at se, så kan det kamera kun bruges til en roskilde-festival til
at tage underlige billeder af fulde mennensker, hvor du sørger for at

Hvad var det lige det kostede... Ja jeg måtte lige se hva der var galt
siden i allesammen syns det var SÅ dårligt.. Nå men så vil jeg bare
sige i at jeg syns det er kanon godt - til prisen. Og Pia slår hovedet
på sømmet ved at sige det er det kamera man tager med til Roskilde.
Flash billederne se fine ud, og de udendørs er taget i typisk dansk
sommervejr, så seføli er de lidt grå og udviskede, alt det med
farverne kan klares i et billedbehandlings program.. Jeg er overbevist
om at du vil få goe og sjove billeder ud af det kamera, også hvis du
printer dem ud på en go' inkjet printer.. max