Ny oplysning om løbetid/sterr.
Fra : Holm

Dato : 11-07-02 11:08

Punish skrev i en meddelelse :

> [...]
> doven og fed luntede flere hunrede meter bagud . Jeg behøver vel ikke
> at sige at jeg var sur på manden , men jeg var for forpustet til at
> sige noget til ham og han var jo slet ikke forpustet og tog så bare
> sin hund efter at jeg havde fået fat i min , og så gik han over til
> sin bil og kørte sikke en nar ! det er den eneste gang jeg ikke har
> kunnet kalde min hund til mig han har mange gange mødt tæver i løbetid
> hvor jeg kan kalde ham til mig "selvom jeg måske skal kalde et par
> ekstra gange" men den lugtede altså ekstra godt . kan de komme i

Hej Punish ( og andre også )

Her kommer en forklaring .
Jeg kan fortælle at nogle dyrlæger i nogle tilfælde ( men meget sjældent )
lader én æggestok blive tilbage i hunden fordi der så stadigvæk vil blive
produceret hormoner , og ligeledes vil tæven komme i en slags løbetid .
Hun kan dog ikke blive drægtig da livmoderen er fjernet !

Jeg mener det må være lidt besværligt for både hund og ejer ..og især
hanhunde der møder disse tæver !
Jeg har ikke mødt hverken hanhunde eller tæver som har haft et dårligt liv
pga. neutralisation, tvætimod.
Jeg har set en mængde hanhunde være totalt ustyrlige og ofte aggressive uden
neutralisation , men har hundene det fint og er i balance så er der ingen
grund til at gribe ind i ders natur.

Med hensyn til debatten om falsk drægtighed , så kan det fint være et levn
fra da hunde levede vildt. Det var netop en fordel at flere tæver kunne lade
hvalpe dige.

Jeg kan ikke huske hvem der spurgte om løbetid gjore ondt på hunde ...men
det tror jeg ikke at det gør overhovedet.
Hunde har generelt en høj smertetærskel ( der kan være forskel )
Hunde er meget bedre til at være "naturligt afslappede " end vi mennesker.
Selv fødsler klarer de meget let.....
Her kommer så min egen lille filosofi : jeg mener at hunde er "nu"
individer . De går aldrig og spekulerer over fremtiden eller fortiden , men
de er bare i det ene NU der eksisterer , og hvad der sker i dette NU , tager
de som det kommer.
Derfor "tænker" de heller ikke på en forestående smerte da de ikke ved at
den kommer .
Det er noget vi mennesker er gode til , og det besværliggør ofte vores
tilværelse!!

Det mange mennesker tror/oplever når deres hund ikke vil med ind til
dyrlægen , det er den nervøsitet vi selv udviser( eller undertrykker ) i det
øjeblik vi nærmer os døren , og ikke fordi hunden er bange selv.
Jeg ser det gang på gang , for er ejerne i godt humør og i balance så er
hunden det også.

Nå det var jo lidt langt det her
håber I kunne bruge lidt af det

Mange hilsener Holm

Fra : Kosmonauten

Dato : 11-07-02 16:11

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3d2d593d$0$63537
> Hej Punish ( og andre også )
Selv hej ;c)
> [...]
> den kommer .
> Det er noget vi mennesker er gode til , og det besværliggør ofte vores
Er fuldstændig enig i dine iagtagelser både mht. smerte og det at leve i
"nuét".
> [...]
> øjeblik vi nærmer os døren , og ikke fordi hunden er bange selv.
> Jeg ser det gang på gang , for er ejerne i godt humør og i balance så er
Helt klart, hunde (og andre dyr) opfatter de "signaler/dufte" vi selv
sender/udsender.
> Nå det var jo lidt langt det her
> håber I kunne bruge lidt af det
Igen så vil jeg sige tak for en masse brugbar info. om alt lige fra
løbetider til sterilisation.

> Mange hilsener Holm

Ditto hilsner fra en af "og andre" ;c)

Fra : Helle

Dato : 11-07-02 22:28

> [...]
> øjeblik vi nærmer os døren , og ikke fordi hunden er bange selv.
> Jeg ser det gang på gang , for er ejerne i godt humør og i balance så er

Hej Holm
Også tak herfra. Meget informativt og aktuelt at læse om da jeg netop skal
have min tæve steriliseret efter denne løbetid - og man har jo 1000
spørgsmål. Det er nu reduceret ved din hjælp.
mvh
Helle

Fra : Ann K

Dato : 11-07-02 22:42

Hejsa.
Hæ... havde aldrig troet at jeg skulle til at være selvbestaltet
net-betjent! Men helt ærligt... når man som fx Helle (og hun er så
afgjort ikke den eneste - her er der bare tale om et konkret eksempel
smider et indlæg ind, hvor de første ca 75 - 80 linjer kun er
gentagelse af de to første indlæg i tråden - og der så er et par linjer
ny tekst, hvor man som regel erklærer sig enig - eller siger Tak for et
godt råd.... Ja så bliver jeg bare lidt - ikke ret meget - men kun en
lille smule irriteret
Kunne man ikke sørge for at klippe alt det overflødige fra???
Eller måske blot erklære sig enig med en person, og så henvise til
dennes indlæg?

Mvh Ann - der lider af seneskedehindebetændelse... det gør ondt at
scrolle gennem indlæg

Fra : Helle

Dato : 11-07-02 23:16

Hej
Så det lige selv. Beklager meget - det var en fejl
mvh
Helle

Fra : Kosmonauten

Dato : 11-07-02 23:27

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:agku3j$flb$1@sunsite.dk...
> Hejsa.
Selv hejsa
>SNAPS en masse Die Polka Netpolizizten<
> Mvh Ann - der lider af seneskedehindebetændelse... det gør ondt at
> scrolle gennem indlæg
Ups, jeg har vist brudt netetiketten, sorry :c)
Håber ikke at jeg er skyld i at du ikke kan lufte Sif og Dise, ellers må jeg
jo tilføje det til "vores" (efterhånden) store synderegister ;c)
Som straf vil jeg nu sætte Sussi & Leos udgave af "Må man tage sin
løbetidsramte blandingshund med i Netto når man handler" på vinylfræseren,
forøvrigt skrevet under et Blackout da de besøgte den Tibetanske munk Da Lai
Svend Bent i Tviis.
De bedste sommerhilsner til Sif, Dise, Jan og ikke mindst dig sæ'l ;c)
Martin & Il Kriminale
Opdateret gemmeside:
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Ally

Dato : 11-07-02 23:38

> [...]
Lai
> Svend Bent i Tviis.
> De bedste sommerhilsner til Sif, Dise, Jan og ikke mindst dig sæ'l ;c)

Martin, din humor er mere skudsikker end 15 lag kevlar

Dina er lige kommet i løbetid. Det undrer mig lidt, fordi hun sidst var i
løbetid for kun et par måneder siden. Men dengang var der kun synlige tegn
et par dage. Men jeg holder selvfølgelig nøje øje... hvis man kan udtrykke
det sådan Så hun er også højkriminel i øjeblikket

Hils Il Kriminale fra Dinababen!

K.h.

Allan og Dina
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-07-02 06:44

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hejsa Allan & Dina ;c)
Ja dit indlæg viser jo med al tydelig hvilken "kriminel løbebane" Dina er
kommet ud i ;c)
Laika skulle også (efter "planen" som Egon Ze Pityfull Dog havde udtænkt)
have haft sin løbetid i marts og jeg troede faktisk at hun havde været
igennem "perioden".
Men hun sprang altså lige 3 måneder over og kom først i løbetid for 5 uger
siden. Så jeg kan snildt genkende din undren. Dette er bare endnu et bevis
på at vores "højkriminelle" hunde ikke er til at stole på ;c)
Har tænkt på (jaja så lad mig da bare tro at jeg kan det ;c) ), hvad der kan
ligge til grund for det store spring i løbetiden??
Som Sgt: Estersnauzer ville have sagt det i Hill Street Blues: "and hey,
lets be carefull out there."
Hygge klaps til Dina & Mikkel ;c)
Martin & Il Kriminale.

Fra : Pia J

Dato : 12-07-02 07:05

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> wrote in message news:3d2e6c85$0$41333
> Har tænkt på (jaja så lad mig da bare tro at jeg kan det ;c) ), hvad der
kan
> ligge til grund for det store spring i løbetiden??

Man skulle tro det var vejret. Stort set alle tæve ejere jeg kender har haft
helt kulrede og forsinkede løbetider i år! Temmelig træls også for dem som
rent faktisk HAR tænkt sig at få noget på den dumme... :)

:Pia

Fra : Ann K

Dato : 11-07-02 23:43

Hej Martin.

> [...]
vinylfræseren,
>forøvrigt skrevet under et Blackout da de besøgte den Tibetanske munk

<> Nej, nej, nej.... jeg skrev at jeg kun var en lille bitte smule
irriteret.... det fordrer IKKE en så grusom afstraffelse!!!!

Kan I alle sammen sove godt.... Har lige målt temp i vores soveværelse -
"kun" 18 kølige grader... Aaaahhhhhhmmmm *snork*

Mvh Ann - der osse lige har brudt netetikken... totalt OT indlæg i en
ellers informativ og seriøs tråd... Fyyyyyhhhhh

Fra : Søren Voigt

Dato : 13-07-02 21:36

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:agl1lh$r8e$1@sunsite.dk...

Hej Ann K,

Spormyx, min Benjoffy's Bimbombully Terrier der også lige er kommet i
kommet i løbetid. Det undrer mig lidt, fordi hun sidst var i løbetid var det
vinter.

Så nu vil jeg gå hen og sætte Villy og Jullies seneste hit på
vinylfræseren - det hedder "Kald på din hund og sig mig hvad klokken er".

Temperaturen i hundegården er lige nu 18 grader.

I mit drivhus gror agurkerne sig vildt store.

God sommer,
Søren

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-07-02 23:02

"Søren Voigt" <soren_voigt@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Temperaturen i hundegården er lige nu 18 grader.
>
> I mit drivhus gror agurkerne sig vildt store.

Hej Søren,
mega godt indlæg ;c)
Prøvede at finde Villy & Jullies nyeste CD hos den lokale CD pusher, men
desværre var temperaturen over de 8 grader.
Men det betød ikke noget fordi jeg i stedet for fik en Stryhns Leverpostej
som havde overskredet den sidste salgsdato med et par år, den kommer når jeg
kalder og på mandag starter vi op på hvalpeholdet imens Jådle Egon fra
Nørrebro spiller banjo med sit træben.
God sommer
M & L (en blanding imellem Springer Spaniel og Labrador F 1)
PS: så skulle du se mine to mater!

Fra : Holm

Dato : 14-07-02 11:11

> PS: så skulle du se mine to mater!