MS Windows
briani 27239
Windows Media Player kan ikke video (kun l~
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 11-07-02 10:44

Hej,

Jeg håber nogen kan hjælpe mig,

Jeg har noget IT-materiale med videoclips (asf- og avi-files)

Min Windows Media Player kan sagtens vise video fra asf-filerne
Men den kan kun spille lyden fra avi-filerne

Er der nogen som har et par forslag eller lidt hjælp?

Hilsen
Carsten

cajuth(remove_xx_this)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 11-07-02 10:47

I øvrigt skriver Windows Media Player at den ikke kan overføre Codec...

Hvad er Coed ?
Kan det være problemet i forbindelse med avi-filerne og Windows Media Player
?

Hvad kan jeg gøre?

Fra : Mercenary

Dato : 11-07-02 15:55

"_ carsten thomsen" <cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:agjk6g$m33fs$1@ID-139211.news.dfncis.de...

> Hvad kan jeg gøre?

Prøv at installere Divx codec. Hent det på www.Divx.com

/Merc

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 21:26

_ carsten thomsen skrev:

> Jeg har prøvet DivX codec (http://www.divxmovies.com) og tilmed
> Nimo Codec Pack
> (http://perso.wanadoo.fr/nimo/).
>
> Alligevel skriver Windows Media Player at der er fejl ved
> transmission af Codecs.
>
> Så nu er spørgsmålet: Hvad skal jeg gøre?
> Prøve en anden afspiller til avi-filer ?
> Reinstallere Windows MEdia Player (jeg tror det er ver. 8.0 er med
> i min XP DK)

Hmm, jeg har også haft problemer med nogle *.avi-filer i dag. Jeg kunne
godt se billedet, men MediaPlayer ville hente et codec til lyden og da
jeg troede jeg havde installeret de fleste codecs der var behov for, så
vidste jeg ikke rigtig hvad jeg skulle gøre.
Jeg fik hjælp i dvd-gruppen og svaret var Nimo Codec Pack. Da den var
installeret havde jeg ikke problemer med af afspille filerne.

Muligvis er det fordi du bruger Media Player 8, men jeg er ikke sikker.
Jeg bruger ikke Media Player 8 til at afspille videoklip med, men
derimod gode gamle Media Player 6.4.09.1124 som er indbygget i WinXP.
(Du kan få den frem ved at gå ned i Start > Kør og skrive: mplayer2)

Jeg har associeret *.avi og *.mpeg-filer med den i stedet, da MPlayer 8
er en krig om at starte op her og det gider jeg ikke at vente på.
Du kunne evt. prøve om du kunne afpille filerne med Mplayer2. Hvis du
heller ikke kan det, så er må det være et meget specielt codec de filer
er indspillet med.

> Fortsat go' sommer

I lige måde.

Madsen.

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 12-07-02 05:23

Tak for dine forslag. Ingen af dem hjalp desværre!
Jeg har fet avi-filerne af en studiekammerat... de virker hos ham.

Jeg må på en eller anden måde prøve at sammenligne hans og min PC.
Han kører Windows 2000 - jeg kører XP - mom fejlen kan ligge i OS ?

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 12-07-02 09:09

Hej alle!

Og tak for hjælpen!
Nu virker det!
Der skulle bruges en specifik codec fra producenten, som endda ligger på
CD'en.
Men jeg lærte da lidt om Codec !
Fortsat go' sommer...

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 14:04

_ carsten thomsen skrev:

> I øvrigt skriver Windows Media Player at den ikke kan overføre
> Codec...

Du mangler et codec som hjælper med til at afspille *.avi-filen. En
*.avi-fil kan være kodet i mange forskellige formater, eller hvad man
nu skal kalde det. Det mest populære er DivX, men jeg ved så ikke om
dit IT-materiale er kodet i det format.

Led her: <http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=codecs>

Madsen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 12-07-02 07:34

>Men den kan kun spille lyden fra avi-filerne
Prøv egenskaber på avi-filen > eksempel, i 98 m/WMP6.4 kan man se
hvilken codec der så mangler fx. IV40, og hvis man kan se videoen der
skulle alt være ok.

Hvis det ikke virker må det IT firma kunne give dig info eller
software til codec. Måske ligger den rigtige codec på den cd der er
med, eller på firmaets hjemmeside?

Ellers gå igang med denne liste:
http://www.webartz.com/fourcc/fcccodec.htm