Erfaringer med integrerede bundkort?
Fra : Lyrik

Dato : 11-07-02 10:04

Jeg kender selvfølgelig den sædvanlige forklaring med at det selvfølgelig er
bedre med seperate video- og lydkort. Det er ikke det jeg er interesseret i
at blive tudet ørene fulde med.

Men! Jeg var inde i Foenix kompjuters i går sammen med en kollega og der
bemærkede jeg mig nogle yderst favorable bundkort med lyd, video og modem,
endvidere netkort.
Priserne var mellem 550 og 750 kroner for et ECC bundkort!
Nu da rammen er DDR-RAM og kører med 400 MgHz, skulle grafikkortet vel kunne
være udemærket til seriøs brug og vel også kunne følge med til almindelig
spillebrug?

I hvert fald må jeg konstatere at man kunne lave en yderst billig maskine
med et sådant kort.
Har nogle af jer en sådan maskine og kan fortælle lidt nærmere om hvad den
kan og ikke kan?

Hilsen
Jens

Fra : Camain

Dato : 11-07-02 10:32

Jeg har haft (er sat til salg i anden nyhedgruppe) en Hp Vectra med lydkort
og grafikkort integreret.
Grafikkortet har ikke været egnet til spil, men med et Voodoo2 kort
monteret, har det kunne køre med tilfredsstillende hastighed.
Lyden har ikke fejlet noget, hverken i spil eller ved afspilning af musik.

Den eneste gang jeg stødte på problemer var med spillet Everquest.
Dette spil er åbentbart kræsent hvad angår lyd og grafikkort. Grafikken
kunnes bruges men lydkortet nægtede at virke.

Inde på Everquest's supportside skrev de dog også at integrerede enheder
ikke var understøttet.

Alt i alt har jeg været tilfreds med maskinen.
Selvfølgelig kan de have svært ved at hamle op med de nye lyd og grafikkort,
men der er jo også tusinder af kroner til forskel..

Venlig hilsen

Jesper fra Fyn

Fra : o&u

Dato : 11-07-02 11:58

On Thu, 11 Jul 2002 11:04:21 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>med et sådant kort.
>Har nogle af jer en sådan maskine og kan fortælle lidt nærmere om hvad den

http://www.foeniks-computer.dk/

Der er ingen af deres ECS bundkort der er med grafik onboard !

Det er jo forholdsvist nemt på www.edbpriser.dk for en bundkort
søgning at sætte hak i VGA og finde mange bundkort med det.

Generelt er onboard grafik ikke til spil, men det nye Intel845G for P4
er muligvis en undtagelse, da det er så nyt.

Ca. 900 kr for et asus microatx og ca. 1000 for et aopen med sis650GX
chipset.

Men Aopen AX4GR der har lan og usb2.0 desuden koster dog 1200 kr.

Men forventer man at overclocke, kan det blive en skuffelse.

mvh

John