Hjælp Til WOL Ønskes
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 11-07-02 08:41

Hejsa

Er der ikke bare en som ka skærer ud i pap for mig ,
hvordan WOL virker , for jeg ka sku ikke få det til at virke - Øv øv

Mvh. Lars

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-07-02 12:02

"Lars S. Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er der ikke bare en som ka skærer ud i pap for mig ,
> hvordan WOL virker , for jeg ka sku ikke få det til at virke - Øv øv

Forklar?

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 11-07-02 17:05

"Lars S. Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der ikke bare en som ka skærer ud i pap for mig ,
> hvordan WOL virker , for jeg ka sku ikke få det til at virke - Øv øv

Start med http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=wol

Og btw.... pas på med at bruge forkortelser, der kan være tvetydige (WOL =
Wake-On-Lan, men mange bruger det også om WorldOnline (Tiscali))

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 12-07-02 08:23

Hejsa

Hvordan i hede hulene sætter man Wake-On-LAN op på et 3COM 3C950C-TX-M
Netværkskort ???
og hvordan virker det ???

Er det når de uden fra internettet og på vores private LAN Net , prøver at
komme på min
FTP Server eller PC'er og den så er slukket , og vupsi , så tænder den selv
eller hva????

Regnede med at det var nok med at sætte WOL(Wake On Lan ) til aktiv inde i
biosen ,
men det var det åbenbart ikke - øv øv og atter øv...

Så hvis der er nogen som vil lave en manual til mig , hvordan jeg sætter det
op i
Windows ME og Windows XP, så vil jeg blive mega glad *SMS*

Den hjemmeside som Stig sendte mig, siger mig overhovedet ikke noget.....

Lars

Fra : Lars

Dato : 12-07-02 10:59

On Fri, 12 Jul 2002 09:22:45 +0200, "Lars S. Jensen"
<Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> wrote:

>Den hjemmeside som Stig sendte mig, siger mig overhovedet ikke noget.....

Og fulgte du nogen af linksene på den?
<http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/> ser
lovende ud. Der er både en forklaring af hvordan det virker og
hvad du skal bruge for at kunne gøre det.

Du må også gerne tage et kig på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

vh
--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 13-07-02 22:27

Hej
Pkt.1: Virker det fra dit LAN ? Dvs kan du fra en anden PC sende en
magic-packet og din PC starter op ?

Pkt.2: Hvis JA, så er problemet i din router/firewall
Een ting mange glemmer er at man skal sætte target PC'ens MAC in som static
ARP entry - Så gør dette...
Evt skal der åbnes for nogle porte - kontrollere din log, og se hvad der går
galt.
(Og hvis det er NEJ - så få det til at virke, via de mange guides på web'en,
på LAN'et først)

Mit virker....

Mvh
Martin