Anskaffelse af killing.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 11-07-02 07:53

Hej!!

Jeg er ny herinde, men er blevet helt pjattet med jeres nyhedsgruppe. Jeg
har et spørgsmål, som går på:
Jeg har en huskat på ca. 8 år (er ikke hundrede procent sikker, fik ham for
6 år siden), men jeg kunne godt tænke mig en kat til. Kan det lade sig gøre
eller skal jeg vente til at ikke længere er i blandt os og så købe 2 katte
på en gang?
Derudover har jeg et andet spørgsmål, som ikke har noget med det overstående
at gøre. Min svigermor har fået en kat på ca. 3 år, som er meget tynd. Jeg
vil kalde ham underernæret. Vi har givet ham en ormekur, da jeg mente han
evt. kunne have orm. Han har også taget en lille smule på, men slet ikke
nok. Hvordan kan de opfede ham, så han kommer til at ligne en sund kat igen?

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Niels Peter

Dato : 12-07-02 18:00

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gøre
> eller skal jeg vente til at ikke længere er i blandt os og så købe 2 katte

Det vil jeg umiddelbart godt tro, kan lade sig gøre. Men chancerne er bedst,
hvis du prøver med en killing. Den vil "få meget længere snor" end en anden
voksen kat.

> [...]
> evt. kunne have orm. Han har også taget en lille smule på, men slet ikke
> nok. Hvordan kan de opfede ham, så han kommer til at ligne en sund kat

Hvis han altid har set tynd ud, er det ikke sikkert, der er noget galt.
Nogle katte er spinklere end andre, og det er sådan set bare variationer
inden for det normale.
Men hvis han før har været tykkere, synes jeg, de skal få en dyrlæge til at
se på ham. Det kan jo være en sygdom, som står bag.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Kate

Dato : 12-07-02 19:49

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> det lade sig gøre eller skal jeg vente til at ikke længere er i
> blandt os og så købe 2 katte på en gang?

Umiddelbart burde en killing godt kunne lade sig gøre, men måske en
killing vil være lidt for livlig for en kat på 8.
Jeg anskaffede en 2 år gammel kat til mine 2 12 årige, eller det vil
sige det var faktisk mest for hankattens skyld. Nu kan jeg bare se at
den 2 årige nok er en kende for frisk til den 12 årige, så nu har jeg
taget konsekvensen og får en killing om en månedstid (ca.).
Måske ville det være bedre om du anskaffede 2 killinger, så kan din
gamle kat selv bestemme om den vil lege med de 2 små vildbasser.

Kate