Kan Debitel det??
Fra : Niels Christensen

Dato : 13-02-01 21:35

Min viv er/var kunde hos Debitel. Reflekterede på en konkurrence i dec.2000,
hvor hun vandt en telefon med et ekstra kort med o.oo kr. i abonnement.
Skulle kun betale 3 kr. pr. minut taletid. Den er dog aldrig blevet brugt.
Da hun opsiger sit normale abonnement den 30 jan.2001 modtager hun den 1
feb. en bekræftelse på opsigelsen, samtidig med de sender ændrede
betingelser for det ekstrakort/telefon hun vandt i december. Nu skal hun
minimum betale 50 kr.mdr. det næste halve år for den præmie hun vandt. Dette
meldte historien intet om da hun meldte sig til konkurrencen. Gu ved om det
er lovligt?

/Niels

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 13-02-01 21:55

Hej

Prøv at kontakte forbrugerstyrelsen :
http://www.fs.dk/velkom1.htm

Eller Familie Advokaten :
http://www.familieadvokaten.dk/index.html

--
Med venlig hilsen/Best regards

Arneche Photo Design
v/ Per Arneche Jensen
E-Mail : arneche@email.dk

\!/
(@@)
------o00-(_)-00o------

Fra : Jan-Erik Rasmussen

Dato : 13-02-01 22:57

> Prøv at kontakte forbrugerstyrelsen :
> http://www.fs.dk/velkom1.htm
> Eller Familie Advokaten :
> http://www.familieadvokaten.dk/index.html
> Med venlig hilsen/Best regards
>Arneche Photo Design
> v/ Per Arneche Jensen
> E-Mail : arneche@email.dk

Og lad endelig os i NG'en vide hvad du finder ud af - jeg har nemlig også vundet i den
konkurrence, og jeg synes ikke at jeg nogen steder kan se at ekstra-kortet koster penge?
Det må jeg vist hellere se nærmere på!! :)
MVH
Jan-Erik

Fra : STIG MERRILD MADSEN

Dato : 14-02-01 22:48

Hvis alt andet slår fejl så prøv - RENE ORD FOR PENGENE

Fra : Jan-Erik Rasmussen

Dato : 15-02-01 20:13

> [...]
> meldte historien intet om da hun meldte sig til konkurrencen. Gu ved om det

Har lige snakket med Debitel...det jeg skulle gøre var bare at opsige mit ekstrakort
samtidigt med at jeg opsiger mit normale abonnoment. (det gør jeg temmelig sikkert om 3
måneder - efter de obligatoriske 6 måneder er gået).
Men det gjorde din kone jo desværre ikke, prøv om I ikke kan snakke fornuft til dem?

Jan-Erik

Fra : Niels Christensen

Dato : 15-02-01 21:57

"Jan-Erik Rasmussen" <j-e@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:lQVi6.190

> [...]
> måneder - efter de obligatoriske 6 måneder er gået).
> Men det gjorde din kone jo desværre ikke, prøv om I ikke kan snakke

Det har hun også gjort. Første gang - ingen problemer. Men alligevel kom det
famøse brev. Ny opringning. Forgæves. 3 gang måske lykkens gang. Hun blev
lovet en skriftlig bekræftelse og den afventer vi nogen dage.

Tak for svar!

/Niels